Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4822 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Ga hem missen

, jaar

ik ga 2 en een halve week op vakantie met mijn moeder alleen dan moet ik mijn vader wel missen en daar heb ik heelveel moeite mee maar we gaan nog wel dan met hem op vakantie maar weten jullie wat ik kan doen zo dat ik er niet zo erg meer over na denk? :) :(

Ga hem missen

, jaar

ik ga 2 en een halve week op vakantie met mijn moeder alleen dan moet ik mijn vader wel missen en daar heb ik heelveel moeite mee maar we gaan nog wel dan met hem op vakantie maar weten jullie wat ik kan doen zo dat ik er niet zo erg meer over na denk? :) :(

Wat zijn rechten

, jaar

Wat zijn mijn rechten

Wat vinden jullie

, jaar

Wat vinden julli dat van dat je ouder waren Gescheiden

Nog niet klaar voor

, jaar

Hallo, Ik ben een kind van gescheiden ouders, mijn ouders wonen nu al een maand gescheiden. Mijn vader heeft gekozen om door te gaan met een andere vrouw, die een bekende is van ons. Ik heb ook een zusje van tien die aan de scheiding erg moeilijk vind, ze heeft de nieuwe vriendin van mijn vader namelijk regelmatig op het schoolplein gezien, en bij de hockey (dat komt omdat haar zoon bij mij in het team zit). Ze hebben al (zelfs voor de scheiding) een paar maanden een relatie en mijn zusje heeft het er echt moeilijk mee om haar thuis te zien, terwijl mijn vader vindt dat wij aan haar moeten wennen. Ik probeer dit aan mijn vader duidelijk te maken maar hij lijkt dit niet in te willen zien. Ook mijn moeder probeert om hem duidelijk te maken dat mijn zusje haar nog niet wilt zien, maar ook dan wilt hij het niet inzien. Daarom is mijn vraag: hoe zou ik het beste aan hem kunnen duidelijk maken dat mijn zusje er nog niet klaar voor is om haar te zien en hoe moet ik er voor zorgen dat mijn vader naar mij luistert? Groetjes, Anoniem

Nog niet klaar voor

, jaar

Hallo, Ik ben een kind van gescheiden ouders, mijn ouders wonen nu al een maand gescheiden. Mijn vader heeft gekozen om door te gaan met een andere vrouw, die een bekende is van ons. Ik heb ook een zusje van tien die aan de scheiding erg moeilijk vind, ze heeft de nieuwe vriendin van mijn vader namelijk regelmatig op het schoolplein gezien, en bij de hockey (dat komt omdat haar zoon bij mij in het team zit). Ze hebben al (zelfs voor de scheiding) een paar maanden een relatie en mijn zusje heeft het er echt moeilijk mee om haar thuis te zien, terwijl mijn vader vindt dat wij aan haar moeten wennen. Ik probeer dit aan mijn vader duidelijk te maken maar hij lijkt dit niet in te willen zien. Ook mijn moeder probeert om hem duidelijk te maken dat mijn zusje haar nog niet wilt zien, maar ook dan wilt hij het niet inzien. Daarom is mijn vraag: hoe zou ik het beste aan hem kunnen duidelijk maken dat mijn zusje er nog niet klaar voor is om haar te zien en hoe moet ik er voor zorgen dat mijn vader naar mij luistert? Groetjes, Anoniem

Stiefmoeder weg

, jaar

Vandaag gaat mijn stiefmoeder verhuizen mat haar dochter waar ik een best wel goedw band mee had Hoe moet ik hier mee omgaan Gr riley

Stiefmoeder weg

, jaar

Vandaag gaat mijn stiefmoeder verhuizen mat haar dochter waar ik een best wel goedw band mee had Hoe moet ik hier mee omgaan Gr riley

Wil graag weg

, jaar

Ik won vanaf mijn geboorte al samen met mijn ouders. Sinds mijn 12e ongeveer verslechterd de band tussen mij en m'n vader enorm. De band tussen mij en mijn moeder is juist hartstikke goed. Ik wil hier heel graag weg, maar mijn moeder kan hier niet voor zorgen i.v.m. financiële en werkloosheid problemen. Ik heb een relatie met iemand die in Puttershoek woont en ik zou als ik ergens anders heen ga daar graag in de buurt willen wonen, alleen ik heb geen idee wie, wat , waar en hoe. Ik ga vanaf volgend jaar in Rotterdam naar een MBO opleiding.

Wil graag weg

, jaar

Ik won vanaf mijn geboorte al samen met mijn ouders. Sinds mijn 12e ongeveer verslechterd de band tussen mij en m'n vader enorm. De band tussen mij en mijn moeder is juist hartstikke goed. Ik wil hier heel graag weg, maar mijn moeder kan hier niet voor zorgen i.v.m. financiële en werkloosheid problemen. Ik heb een relatie met iemand die in Puttershoek woont en ik zou als ik ergens anders heen ga daar graag in de buurt willen wonen, alleen ik heb geen idee wie, wat , waar en hoe. Ik ga vanaf volgend jaar in Rotterdam naar een MBO opleiding.

Van binnen kapot

, jaar

Beste ouders ik wil even laten weten dat als je kinderen hebt en gaat scheiden je geen nare dingen over de andere ouder moet zeggen tegen hun of ze laten vertellen wat de ander die dag heeft gedaan. Als je het wilt weten miet je het zelf vragen. Maak ook geen ruzie als de kinderen in de buurt zijn en vooral let op de kinderen. Uit ervaring spreek ik dat een kind vanbinnen kapot kan gaan terwijl die het niet laat merken.

Van binnen kapot

, jaar

Beste ouders ik wil even laten weten dat als je kinderen hebt en gaat scheiden je geen nare dingen over de andere ouder moet zeggen tegen hun of ze laten vertellen wat de ander die dag heeft gedaan. Als je het wilt weten miet je het zelf vragen. Maak ook geen ruzie als de kinderen in de buurt zijn en vooral let op de kinderen. Uit ervaring spreek ik dat een kind vanbinnen kapot kan gaan terwijl die het niet laat merken.

Ze accepteert het niet

, jaar

Hoi, Ik heb een verhaal wat ik even kwijt wil. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik 3/4 ben. Normaal ging ik altijd om het weekend naar mijn vader en door de weeks naar mijn moeder. Sinds mijn vader een nieuwe vriendin kreeg, trouwde en zelfs andere kinderen kreeg vond ik het daar niet meer leuk. Ik mocht niet zo veel en kreeg vrij weinig aandacht. Ik heb toen er voor gekozen het contact te verbreken ( ik was 7 jaar en deed dit toen door elke keer te zeggen dat ik niet langs kwam). Altijd heb ik een vader figuur gemist en toen ik een paspoort moest aanvragen voor een schoolreis naar Afrika, moest ik natuurlijk ook een handtekening van papa. Hier keek ik heel erg tegen op maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ik merkte in de loop van de tijd toen wij contact hielden dat hij veel van zn fouten heeft geleerd en me echt graag wil zien. Maar ik wilde mama niet kwetsen dus heb nooit tegen mama gezegd dat ik contact het met mijn vader. Toen ik dit uiteindelijk na een jaar vertelde was mijn moeder heel erg boos dat ik dit heb achter gehouden. Wat ergens ook begrijpelijk is, maar ze had toch nooit geaccepteerd dat ik weer contact wilde met mijn vader. Sinds dat moment dat ik het heb verteld is er bij ons thuis veel veranderd. Ik moet alle klusjes doen en zulke dingen, mijn broertje in tegenstelling hoeft niks. Ik heb altijd respect gehad voor mama wat ze deed want ze heeft wel 10 jaar voor ons alleen gezorgd. Mijn broertje is erg onrespectvol tegen mama maar hij kan alles zeggen of doen omdat hij geen contact heeft met papa. Sinds ik contact heb met papa is alles slechter geworden en doe ik alles fout en kan ik helemaal niks meer goed doen. Ze zijn nooit is trots op mij met wat ik allemaal heb bereikt of iets. Ik wil mama ook niet laten vallen maar het liefst ga ik ergens anders wonen. Bij mijn nicht zodat ik mama niet kwets door bij papa te gaan wonen..

Ze accepteert het niet

, jaar

Hoi, Ik heb een verhaal wat ik even kwijt wil. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik 3/4 ben. Normaal ging ik altijd om het weekend naar mijn vader en door de weeks naar mijn moeder. Sinds mijn vader een nieuwe vriendin kreeg, trouwde en zelfs andere kinderen kreeg vond ik het daar niet meer leuk. Ik mocht niet zo veel en kreeg vrij weinig aandacht. Ik heb toen er voor gekozen het contact te verbreken ( ik was 7 jaar en deed dit toen door elke keer te zeggen dat ik niet langs kwam). Altijd heb ik een vader figuur gemist en toen ik een paspoort moest aanvragen voor een schoolreis naar Afrika, moest ik natuurlijk ook een handtekening van papa. Hier keek ik heel erg tegen op maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ik merkte in de loop van de tijd toen wij contact hielden dat hij veel van zn fouten heeft geleerd en me echt graag wil zien. Maar ik wilde mama niet kwetsen dus heb nooit tegen mama gezegd dat ik contact het met mijn vader. Toen ik dit uiteindelijk na een jaar vertelde was mijn moeder heel erg boos dat ik dit heb achter gehouden. Wat ergens ook begrijpelijk is, maar ze had toch nooit geaccepteerd dat ik weer contact wilde met mijn vader. Sinds dat moment dat ik het heb verteld is er bij ons thuis veel veranderd. Ik moet alle klusjes doen en zulke dingen, mijn broertje in tegenstelling hoeft niks. Ik heb altijd respect gehad voor mama wat ze deed want ze heeft wel 10 jaar voor ons alleen gezorgd. Mijn broertje is erg onrespectvol tegen mama maar hij kan alles zeggen of doen omdat hij geen contact heeft met papa. Sinds ik contact heb met papa is alles slechter geworden en doe ik alles fout en kan ik helemaal niks meer goed doen. Ze zijn nooit is trots op mij met wat ik allemaal heb bereikt of iets. Ik wil mama ook niet laten vallen maar het liefst ga ik ergens anders wonen. Bij mijn nicht zodat ik mama niet kwets door bij papa te gaan wonen..

Ik kan niet kiezen

, jaar

Hallo. ik zit met een probleem. zelf zit ik hiermee, ook al is het er nog niet. over ongeveer een jaar mag ik kiezen of ik bij papa of bij mama ga wonen. maar dat is het nou juist: IK KAN NIET KIEZEN!!! mijn papa wil al sinds dat mijn ouders gescheiden zijn graag dat ik bij hem kom wonen, maar papa is heel streng en veel kleine dingen, word hij vaak boos om of geeft hij straf voor. verder is daar ook nog zijn vriendin, die altijd wil dat je om 8 uur naar bed gaat in het weekend, terwijl ik door de weeks pas om 9 uur moet gaan slapen! bij mama is het wel anders, maar daar mis ik gewoon het familie gevoel, omdat we daar maar met 3 mensen zijn. ook mis ik daar mijn stiefbroertje, wat helemaal niet leuk is. vaak als ik met pap ga bellen, word ik alleen maar verdrietig als ik zijn stem hoor. dus heeft iemand tips over hoe ik kan kiezen?!

Ik kan niet kiezen

, jaar

Hallo. ik zit met een probleem. zelf zit ik hiermee, ook al is het er nog niet. over ongeveer een jaar mag ik kiezen of ik bij papa of bij mama ga wonen. maar dat is het nou juist: IK KAN NIET KIEZEN!!! mijn papa wil al sinds dat mijn ouders gescheiden zijn graag dat ik bij hem kom wonen, maar papa is heel streng en veel kleine dingen, word hij vaak boos om of geeft hij straf voor. verder is daar ook nog zijn vriendin, die altijd wil dat je om 8 uur naar bed gaat in het weekend, terwijl ik door de weeks pas om 9 uur moet gaan slapen! bij mama is het wel anders, maar daar mis ik gewoon het familie gevoel, omdat we daar maar met 3 mensen zijn. ook mis ik daar mijn stiefbroertje, wat helemaal niet leuk is. vaak als ik met pap ga bellen, word ik alleen maar verdrietig als ik zijn stem hoor. dus heeft iemand tips over hoe ik kan kiezen?!

Doen elkaar vanalles aan

, jaar

Mijn ouders dien elkaar van alles aan zoal telefoon zwemles geven elkaar uitschelden en bedreigen wat moet ik hier mee help me plz xxSennaxx

Doen elkaar vanalles aan

, jaar

Mijn ouders dien elkaar van alles aan zoal telefoon zwemles geven elkaar uitschelden en bedreigen wat moet ik hier mee help me plz xxSennaxx