Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
344 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Stomme regels stiefmoeder
Lisa, 10 jaar
Stiefouders
Hallo beste mensen.
Ik heb nog een vraag. Ik heb een stiefmoeder gekregen en ze voed me op. Mijn vader was altijd heel romelig en zij heeft hem in de schoonste man ter wereld verandert! Hij is niet alleen heel schoon geworden maar ook zijn karakter is verandert. Ik heb ook een zus (19) en die heeft ook nare nare verhalen meegebracht. Ze had nieuwe schoenen en ze vroeg aan mijn vader of ze die binnen mocht dragen om in te lopen. Hij zegt: Ja is goed hoor. Dan komt onze stiefmoeder binnen en gaat ze helemaal tekeer tegen mijn zus van: JA JE WEET TOCH DAT JE NIET SCHOENEN BINNEN MAG DRAGEN?! en dan zegt mijn zus: Maar ze zijn net nieuw en ik heb ze nog niet buiten gedragen en papa zei dat ik ze mocht binnen dragen. stiefmoeder: JA MAAR HET MAAKT NIET UIT WAT JE VADER ZEGT JE KENT DE REGELS! En mijn vader stond er bij! Hij zag het gewoon! Voor de rest heb ik huiskleren vanwege Corona en ik had ze vergeten aan te doen. Mijn stiefmoeder tegen mij schreeuwen: IK HEB AL 1000 KEER GEZEGD DAT JE JE HUISKLEREN MOET AAN DOEN! ik: Ik was het vergeten hoor ik ben al de was aan het opvouwen. (dat zijn ook een van de stomme regels: was opvouwen) mijn stiefmoeder: JE VERGEET ALTIJD ALLES! GA NU NAAR BOVEN!
Dus mijn vraag is wat ik aan moet met deze stiefmoeder?
Groetjes Lisa
Stomme regels stiefmoeder
Lisa, 10 jaar
Stiefouders
Hallo beste mensen.
Ik heb nog een vraag. Ik heb een stiefmoeder gekregen en ze voed me op. Mijn vader was altijd heel romelig en zij heeft hem in de schoonste man ter wereld verandert! Hij is niet alleen heel schoon geworden maar ook zijn karakter is verandert. Ik heb ook een zus (19) en die heeft ook nare nare verhalen meegebracht. Ze had nieuwe schoenen en ze vroeg aan mijn vader of ze die binnen mocht dragen om in te lopen. Hij zegt: Ja is goed hoor. Dan komt onze stiefmoeder binnen en gaat ze helemaal tekeer tegen mijn zus van: JA JE WEET TOCH DAT JE NIET SCHOENEN BINNEN MAG DRAGEN?! en dan zegt mijn zus: Maar ze zijn net nieuw en ik heb ze nog niet buiten gedragen en papa zei dat ik ze mocht binnen dragen. stiefmoeder: JA MAAR HET MAAKT NIET UIT WAT JE VADER ZEGT JE KENT DE REGELS! En mijn vader stond er bij! Hij zag het gewoon! Voor de rest heb ik huiskleren vanwege Corona en ik had ze vergeten aan te doen. Mijn stiefmoeder tegen mij schreeuwen: IK HEB AL 1000 KEER GEZEGD DAT JE JE HUISKLEREN MOET AAN DOEN! ik: Ik was het vergeten hoor ik ben al de was aan het opvouwen. (dat zijn ook een van de stomme regels: was opvouwen) mijn stiefmoeder: JE VERGEET ALTIJD ALLES! GA NU NAAR BOVEN!
Dus mijn vraag is wat ik aan moet met deze stiefmoeder?
Groetjes Lisa
Ruzie vader stiefmoeder
Anne, 16 jaar
Stiefouders
Mijn vader en stiefmoeder hebben heel vaak ruzie en willen nu uit elkaar omdat mijn stiefmoeder niet met mijn zusje om kan gaan. Ze willen nu uit elkaar maar ik wil dit voorkomen omdat ik denk dat ze het kunnen oplossen. Iemand tips?
Ruzie vader stiefmoeder
Anne, 16 jaar
Stiefouders
Mijn vader en stiefmoeder hebben heel vaak ruzie en willen nu uit elkaar omdat mijn stiefmoeder niet met mijn zusje om kan gaan. Ze willen nu uit elkaar maar ik wil dit voorkomen omdat ik denk dat ze het kunnen oplossen. Iemand tips?
Het is nooit goed
Anoniem, 11 jaar
Stiefouders
Als mijn stiefgezin er op zondag is dan worden hun altijd voorgetrokken En als hun wat doen dan krijg ik er de schuld van daarnaast is het zo dat mijn moeder negatief over mijn vader praat en andersom. Dat vind echt niet leuk. Wat ik ook doe het is nooit goed. Zo voelt het voor mij. En het helpt er ook niet bij dat ik en mijn vader soms ruzie hebben. Wat moet ik doen?
Het is nooit goed
Anoniem, 11 jaar
Stiefouders
Als mijn stiefgezin er op zondag is dan worden hun altijd voorgetrokken En als hun wat doen dan krijg ik er de schuld van daarnaast is het zo dat mijn moeder negatief over mijn vader praat en andersom. Dat vind echt niet leuk. Wat ik ook doe het is nooit goed. Zo voelt het voor mij. En het helpt er ook niet bij dat ik en mijn vader soms ruzie hebben. Wat moet ik doen?
Negatieve sfeer
, 15 jaar
Stiefouders
Ik heb een stiefvader die iedere keer zorgt voor een negatieve sfeer als hij er is, ik heb het al een aantal keer bij mijn moeder aangekaart dat ik het niet fijn vindt als hij er is. Maar ik wordt dan niet gehoord omdat ik de enige ben thuis die er moeite mee heeft. Wat kan ik het beste hiermee doen???
Negatieve sfeer
, 15 jaar
Stiefouders
Ik heb een stiefvader die iedere keer zorgt voor een negatieve sfeer als hij er is, ik heb het al een aantal keer bij mijn moeder aangekaart dat ik het niet fijn vindt als hij er is. Maar ik wordt dan niet gehoord omdat ik de enige ben thuis die er moeite mee heeft. Wat kan ik het beste hiermee doen???
Negatief
, 13 jaar
Stiefouders
ik heb een hekel aan mijn stiefvader.
Hij bemoeid overal mee en doet alsof hij alles van mijn gescheidenouders begrijpt.
Meestal praat hij heel negatief over mijn vader of speeld hij de baas over mij.
Mijn moeder wilt maar niet naar me luisteren.
Mijn vader heeft een hekel aan mijn moeder en verteld gemene dingen over haar.
Hij zecht dat Thomas (de oppas van mijn broer) meer mijn vader is dan mijn moeder, mijn mama.
Mijn broer heeft syndroom van down en vaak moet ik op hem passen.
Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan..
Help
Negatief
, 13 jaar
Stiefouders
ik heb een hekel aan mijn stiefvader.
Hij bemoeid overal mee en doet alsof hij alles van mijn gescheidenouders begrijpt.
Meestal praat hij heel negatief over mijn vader of speeld hij de baas over mij.
Mijn moeder wilt maar niet naar me luisteren.
Mijn vader heeft een hekel aan mijn moeder en verteld gemene dingen over haar.
Hij zecht dat Thomas (de oppas van mijn broer) meer mijn vader is dan mijn moeder, mijn mama.
Mijn broer heeft syndroom van down en vaak moet ik op hem passen.
Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan..
Help
Iedere zondag
Olivia, 13 jaar
Stiefouders
Hii, mijn ouders zijn al sinds ik 3 maanden was uit elkaar. Nu woon ik bij mijn moeder en andere vader (stiefvader vind ik gelijk zo'n gemeen woord want ik vind hem heel aardig en beschouw hem als mijn vader). Iedere zondag ga ik naar mijn echte vader, en zijn vriendin. Maar ik vind het helemaal niet leuk daar. Ik mag maximaal een half uurtje op mijn telefoon, en als we iets gaan doen is het supersaai, dan gaan we bijvoorbeeld naar een rondleiding van een nieuw gebouw, of naar hun vrienden. Daar zijn meestal alleen maar saaie volwassenen en dan verveel ik me dood. Ik moet ook altijd een half uur naar buiten, maar het enige wat er daar te doen is is naar de supermarkt gaan. Als ik mijn huiswerk ga doen daar, is het ook niet goed, dan krijg ik weer een preek van Zijn vervelende vriendin, dat we meer dingen samen moeten doen, en dat het niet leuk is dat ik alleen maar alleen zit. Samen maken is ook Geen optie, want dan gaat hij de hele tijd saaie dingen over het onderwerp die ik toch niet hoef te weten. Leren is niet mijn hobby hoor! Als ik voorstel om iets leuks te doen is het te duur, te ver, of te veel moeite. Ik ga ook altijd met een rotgevoel daar heen omdat ze 2 katten hebben, en die mogen maar 2 keer per dag heel even naar buiten en de rest van de dag moeten ze in de woonkamer blijven, ze mogen niet verder dan de deur, ze kunnen niet naar boven. Ik durf het niet te zeggen, heeft er iemand tips?
Iedere zondag
Olivia, 13 jaar
Stiefouders
Hii, mijn ouders zijn al sinds ik 3 maanden was uit elkaar. Nu woon ik bij mijn moeder en andere vader (stiefvader vind ik gelijk zo'n gemeen woord want ik vind hem heel aardig en beschouw hem als mijn vader). Iedere zondag ga ik naar mijn echte vader, en zijn vriendin. Maar ik vind het helemaal niet leuk daar. Ik mag maximaal een half uurtje op mijn telefoon, en als we iets gaan doen is het supersaai, dan gaan we bijvoorbeeld naar een rondleiding van een nieuw gebouw, of naar hun vrienden. Daar zijn meestal alleen maar saaie volwassenen en dan verveel ik me dood. Ik moet ook altijd een half uur naar buiten, maar het enige wat er daar te doen is is naar de supermarkt gaan. Als ik mijn huiswerk ga doen daar, is het ook niet goed, dan krijg ik weer een preek van Zijn vervelende vriendin, dat we meer dingen samen moeten doen, en dat het niet leuk is dat ik alleen maar alleen zit. Samen maken is ook Geen optie, want dan gaat hij de hele tijd saaie dingen over het onderwerp die ik toch niet hoef te weten. Leren is niet mijn hobby hoor! Als ik voorstel om iets leuks te doen is het te duur, te ver, of te veel moeite. Ik ga ook altijd met een rotgevoel daar heen omdat ze 2 katten hebben, en die mogen maar 2 keer per dag heel even naar buiten en de rest van de dag moeten ze in de woonkamer blijven, ze mogen niet verder dan de deur, ze kunnen niet naar boven. Ik durf het niet te zeggen, heeft er iemand tips?
Uit mijn leven
, 11 jaar
Stiefouders
hoi
mijn stief vader slaat mij en mijn broertje.
het liefst wil ik dat hij uit mijn leven gaat.
maar mijn moeder en mijn stiefvader gaan trouwen help?????
Uit mijn leven
, 11 jaar
Stiefouders
hoi
mijn stief vader slaat mij en mijn broertje.
het liefst wil ik dat hij uit mijn leven gaat.
maar mijn moeder en mijn stiefvader gaan trouwen help?????
Meer als oppas
Bell, 12 jaar
Stiefouders
hey, ik heb een stief mama en ze voelt eigenlijk meer als oppas hebben jullie dat ook??
veel aandacht gaat ook naar mijn half broertje soms vind ik dit best lastig. als ik bij mijn vader ben mis ik mijn moeder heel erg, herken je dit?
liefs Bell
Meer als oppas
Bell, 12 jaar
Stiefouders
hey, ik heb een stief mama en ze voelt eigenlijk meer als oppas hebben jullie dat ook??
veel aandacht gaat ook naar mijn half broertje soms vind ik dit best lastig. als ik bij mijn vader ben mis ik mijn moeder heel erg, herken je dit?
liefs Bell
Zeggen wat ik wil
Anoniem, 15 jaar
Stiefouders
Hallo allemaal,
Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden, maar het is voor mij nog altijd even lastig. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en ze hebben een half jaar geleden samen een huis gekocht. Ik ga één keer in de twee weken het weekend naar mijn vader, maar om eerlijk te zijn ga ik helemaal niet graag meer. Ik voel me helemaal niet thuis meer en heb het gevoel dat hij zijn vriendin heel erg voor trekt. Zijn vriendin is het soort persoon die alles precies op haar manier wilt hebben. Ze werd dus ook boos op mij omdat ik haar niet gefeliciteerd had met haar verjaardag, al had ik geen flauw idee dat ze jarig was en was ik niet bij mijn vader. Ik wil liever geen contact met haar op social media en zo, omdat ik haar totaal niet als mijn 'stiefmoeder' zie maar echt als de vriendin van mijn vader. Ik vind het zelf gewoon niet nodig om contact met haar te hebben, ik ga op een goede manier met haar om voor mijn vader omdat ik wil dat hij gelukkig is, maar ik kies voor hem en krijg haar er eigenlijk bij, waar ik stiekem niet bepaald blij mee ben.. Mijn vader is heel erg verandert door haar en begon er van de week op eens over dat hij vind dat ik niet opgevoed ben.. Hij zei dat hij het niet vond kunnen dat ik zijn vriendin niet had gefeliciteerd.
Na de zomervakantie mag ik van mijn ouders alles zelf bepalen, dus de vakantie's en weekenden. Het liefste ga ik in de weekenden niet meer verplicht naar mijn vader en kom ik liever wanneer ik wil, omdat mijn leven zich toch meer bij mijn moeder afspeelt, waar ook al mijn vrienden wonen. Alleen is dit één ding waar ik heel veel moeite mee heb. Eerlijk zijn en zeggen wat ik zelf wil. Ik ben bang één van mijn ouders pijn te doen, elke keer als ik met hun wil praten (vooral met mijn vader) over wat ik wil, dan klap ik dicht. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? En herkend iemand dit probleem? Alvast bedankt! xx
Zeggen wat ik wil
Anoniem, 15 jaar
Stiefouders
Hallo allemaal,
Mijn ouders zijn al een tijd gescheiden, maar het is voor mij nog altijd even lastig. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en ze hebben een half jaar geleden samen een huis gekocht. Ik ga één keer in de twee weken het weekend naar mijn vader, maar om eerlijk te zijn ga ik helemaal niet graag meer. Ik voel me helemaal niet thuis meer en heb het gevoel dat hij zijn vriendin heel erg voor trekt. Zijn vriendin is het soort persoon die alles precies op haar manier wilt hebben. Ze werd dus ook boos op mij omdat ik haar niet gefeliciteerd had met haar verjaardag, al had ik geen flauw idee dat ze jarig was en was ik niet bij mijn vader. Ik wil liever geen contact met haar op social media en zo, omdat ik haar totaal niet als mijn 'stiefmoeder' zie maar echt als de vriendin van mijn vader. Ik vind het zelf gewoon niet nodig om contact met haar te hebben, ik ga op een goede manier met haar om voor mijn vader omdat ik wil dat hij gelukkig is, maar ik kies voor hem en krijg haar er eigenlijk bij, waar ik stiekem niet bepaald blij mee ben.. Mijn vader is heel erg verandert door haar en begon er van de week op eens over dat hij vind dat ik niet opgevoed ben.. Hij zei dat hij het niet vond kunnen dat ik zijn vriendin niet had gefeliciteerd.
Na de zomervakantie mag ik van mijn ouders alles zelf bepalen, dus de vakantie's en weekenden. Het liefste ga ik in de weekenden niet meer verplicht naar mijn vader en kom ik liever wanneer ik wil, omdat mijn leven zich toch meer bij mijn moeder afspeelt, waar ook al mijn vrienden wonen. Alleen is dit één ding waar ik heel veel moeite mee heb. Eerlijk zijn en zeggen wat ik zelf wil. Ik ben bang één van mijn ouders pijn te doen, elke keer als ik met hun wil praten (vooral met mijn vader) over wat ik wil, dan klap ik dicht. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? En herkend iemand dit probleem? Alvast bedankt! xx
Eerste keer
Amber, 10 jaar
Stiefouders
Hallo liefe mensen
Mijn vader en stief moeder gaan schijden maar dit is de eerste schijding die ik mee maak als ik een beetje verstandig ben dus ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan plz help
Groetje Amber
Eerste keer
Amber, 10 jaar
Stiefouders
Hallo liefe mensen
Mijn vader en stief moeder gaan schijden maar dit is de eerste schijding die ik mee maak als ik een beetje verstandig ben dus ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan plz help
Groetje Amber

11