Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4822 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Roken
Aischa, 11 jaar
Familie
Hoi ik ben Aischa en mijn moeder is nu weer gaan roken door mijn stief vader terwijl ze was gestopt ( al een jaar) wat denken jullie dat ik moet doen ik vind het niet fijn en ze zij 2 weken geleden dat ze wel weer zou stoppen maar ik weet dat het niet waar is wat denken jullie liefs Aischa
Roken
Aischa, 11 jaar
Familie
Hoi ik ben Aischa en mijn moeder is nu weer gaan roken door mijn stief vader terwijl ze was gestopt ( al een jaar) wat denken jullie dat ik moet doen ik vind het niet fijn en ze zij 2 weken geleden dat ze wel weer zou stoppen maar ik weet dat het niet waar is wat denken jullie liefs Aischa
Ik wil het liefst uit huis
anonymous, 17 jaar
Familie
heyhey,
me ouders maken superveel ruzie en ik wil het liefste uit huis. iemand tips?
Ik wil het liefst uit huis
anonymous, 17 jaar
Familie
heyhey,
me ouders maken superveel ruzie en ik wil het liefste uit huis. iemand tips?
Bird nesting
anoniempje, 12 jaar
FamilieMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi! ik heb je hulp nodig, mijn ouders zijn gescheiden maar doen aan bird nesting. dit houd in dat ik een mijn broer en zus in mijn huis wonen en mijn ouders wisselen. om het weekend komt mijn vader. eigenlijk vind ik hem helemaal niet aardig omdat hij wou scheiden en mijn moeder niet. ik wil wel aardig tegen hem doen maar hij is heel vervelend. ook word ik gepest op school. ik heb namelijk heel erg een eigen mening en zeg meestal wat ik denk (als het niet kwetsend is) in de klas ben ik altijd de gene die voor IEDEREEN opkomt (zelfs dat vervelende meisje) als mensen fout zitten. ik zit echt niet lekker in ijn vel en mijn beste vriendin woont ook nog is bijna 1u van me vandaan.
Bird nesting
anoniempje, 12 jaar
FamilieMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi! ik heb je hulp nodig, mijn ouders zijn gescheiden maar doen aan bird nesting. dit houd in dat ik een mijn broer en zus in mijn huis wonen en mijn ouders wisselen. om het weekend komt mijn vader. eigenlijk vind ik hem helemaal niet aardig omdat hij wou scheiden en mijn moeder niet. ik wil wel aardig tegen hem doen maar hij is heel vervelend. ook word ik gepest op school. ik heb namelijk heel erg een eigen mening en zeg meestal wat ik denk (als het niet kwetsend is) in de klas ben ik altijd de gene die voor IEDEREEN opkomt (zelfs dat vervelende meisje) als mensen fout zitten. ik zit echt niet lekker in ijn vel en mijn beste vriendin woont ook nog is bijna 1u van me vandaan.
Alleen maar negatieve reacties
Priscilla, 16 jaar
Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar hebben bijna elke dag ruzie. (Ze zeggen dat ze niet uit elkaar gaan, voor ons (mij en mijn broers.) Soms bemoei ik me ermee en vraag ik waar ze nou om ruziën, aangezien het vaak nergens over gaat. Dan zeggen ze tegen mij dat ik me er niet mee moet bemoeien. 1 x hebben ze gezegd 'als jij er niet was, hadden we ook niet zo vaak ruzie'. Ik antwoordde hierop 'Waarom ben ik hier dan?', want dat vraag ik me soms oprecht af. Ik heb geen band met mijn gezin, geen band met mijn familie en mijn vrienden durf ik amper wat te vertellen, omdat alles naar hunzelf wordt gedraaid. Dan denk ik van, luister je wel? Afgelopen dagen, dagelijks huilen op school. Stress omdat ik in het examenjaar zit, en weinig voldoendes haal. Gewoon om het feit, dat er teveel in mijn hoofd rondgaat. Geen concentratie, staren uit het raam in de hoop dat alles zo snel mogelijk voorbij gaat. Ik doe ook maar mijn best, en ik krijg nooit te horen dat er iemand trots op me is. Alleen maar negatieve reacties en teleurgestelde gezichten zodra ik een onvoldoende haal. 'Alweer een onvoldoende?' Ja alweer een onvoldoende. Niet vragen naar hoe het met me gaat. Nee. Alleen maar teleurgesteld zijn. Want dat is wat ik ben met mijn cijfers. Een teleurstelling.
Alleen maar negatieve reacties
Priscilla, 16 jaar
Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar hebben bijna elke dag ruzie. (Ze zeggen dat ze niet uit elkaar gaan, voor ons (mij en mijn broers.) Soms bemoei ik me ermee en vraag ik waar ze nou om ruziën, aangezien het vaak nergens over gaat. Dan zeggen ze tegen mij dat ik me er niet mee moet bemoeien. 1 x hebben ze gezegd 'als jij er niet was, hadden we ook niet zo vaak ruzie'. Ik antwoordde hierop 'Waarom ben ik hier dan?', want dat vraag ik me soms oprecht af. Ik heb geen band met mijn gezin, geen band met mijn familie en mijn vrienden durf ik amper wat te vertellen, omdat alles naar hunzelf wordt gedraaid. Dan denk ik van, luister je wel? Afgelopen dagen, dagelijks huilen op school. Stress omdat ik in het examenjaar zit, en weinig voldoendes haal. Gewoon om het feit, dat er teveel in mijn hoofd rondgaat. Geen concentratie, staren uit het raam in de hoop dat alles zo snel mogelijk voorbij gaat. Ik doe ook maar mijn best, en ik krijg nooit te horen dat er iemand trots op me is. Alleen maar negatieve reacties en teleurgestelde gezichten zodra ik een onvoldoende haal. 'Alweer een onvoldoende?' Ja alweer een onvoldoende. Niet vragen naar hoe het met me gaat. Nee. Alleen maar teleurgesteld zijn. Want dat is wat ik ben met mijn cijfers. Een teleurstelling.
Mijn schuld?
, jaar
Ik heb het gevoel dat het mijn schuld een soort van is.
En mijn stiefmoeder heeft mijn vader veranderd en ik mag haar niet
Mijn schuld?
, jaar
Ik heb het gevoel dat het mijn schuld een soort van is.
En mijn stiefmoeder heeft mijn vader veranderd en ik mag haar niet
Bij allebei niet zo leuk
Zora, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Toen ik 6 jaar was zijn mijn ouders uit elkaar gegaan. Mijn moeder heeft sinds een maand een nieuwe baan, maar hierdoor heeft ze weinig aandacht voor mij en mijn zussen! Ik heb dit ook een keer verteld dat ik het vervelend vind maar toen werd ze boos. Ik heb de laatste tijd ook erg veel ruzie met mijn vader. Ik heb het bij allebei mijn ouders dus niet zo leuk en ik weet niet wat ik moet doen! Ik voel me hier erg naar door. Groetjes Zora
Bij allebei niet zo leuk
Zora, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Toen ik 6 jaar was zijn mijn ouders uit elkaar gegaan. Mijn moeder heeft sinds een maand een nieuwe baan, maar hierdoor heeft ze weinig aandacht voor mij en mijn zussen! Ik heb dit ook een keer verteld dat ik het vervelend vind maar toen werd ze boos. Ik heb de laatste tijd ook erg veel ruzie met mijn vader. Ik heb het bij allebei mijn ouders dus niet zo leuk en ik weet niet wat ik moet doen! Ik voel me hier erg naar door. Groetjes Zora
Mijn stiefmoeder bemoeit zich veel
Nova, 12 jaar
Stiefouders
Hoi, Nova hier. Ik heb een stiefmoeder die zich met veel bemoeit, ik vind dat erg vervelend,ik praat daarover met mijn Vader. En het gaat nu al steeds beter. Ik vroeg me af wie dat ook een soort van herkend/ herkende.
Mijn stiefmoeder bemoeit zich veel
Nova, 12 jaar
Stiefouders
Hoi, Nova hier. Ik heb een stiefmoeder die zich met veel bemoeit, ik vind dat erg vervelend,ik praat daarover met mijn Vader. En het gaat nu al steeds beter. Ik vroeg me af wie dat ook een soort van herkend/ herkende.
Een beetje bang voor mijn vader
Thijs, 12 jaar
Mijn woonsituatie
Wat zou ik moeten doen als mijn vader constant boos word en ik een beetje bang ben voor hem
Een beetje bang voor mijn vader
Thijs, 12 jaar
Mijn woonsituatie
Wat zou ik moeten doen als mijn vader constant boos word en ik een beetje bang ben voor hem
Hoe kan ik dit verwerken?
Roos, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik ben door een boel heen gegaan eerst is mijn pake(opa) dood gegaan en toen mijn hond en toen gingen mijn ouders scheiden en toen ging mijn beppe(oma) ook dood ik heb een boel meegemaakt ik weet niet hoe ik dit kan verwerken heeft iemand een tip voor mij?
Hoe kan ik dit verwerken?
Roos, 11 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik ben door een boel heen gegaan eerst is mijn pake(opa) dood gegaan en toen mijn hond en toen gingen mijn ouders scheiden en toen ging mijn beppe(oma) ook dood ik heb een boel meegemaakt ik weet niet hoe ik dit kan verwerken heeft iemand een tip voor mij?
Uit huis gezet
, jaar
mijn vader heeft me uit huis gezet bijna 2 jaar geleden en ik heb er moeite mee
Uit huis gezet
, jaar
mijn vader heeft me uit huis gezet bijna 2 jaar geleden en ik heb er moeite mee

3