Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
344 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Mijn papa en zijn vriendin gaan trouwen
Valentina, 11 jaar
StiefoudersLiefde
Hi bij mij thuis gaat het goed ik heb een leuke Bonusmoeder en die heeft 2 dochters waar ik een goede band mee heb maar ze zei natuurlijk wel ouder de ene is 19 en de ander is 21. Dus wel een heel groot verschil! Maar het gaat erom dat ik een goede band met ze heb. Ze komen bijna elk weekend hier naar ons 1tje helaas wel de andere woont in Maastricht en moet werken en zo. Maar gelukkig komt de andere ook wel. We doen altijd leuke dingen, zoals: bowlen shoppen avondjes weg en we zijn dit jaar op vakantie gegaan met hun en de andere kwam later want me papa en haar vriendin gaan trouwen 💍 mijn papa heeft haar op vakantie ten huwelijk gevraagd 💍💍 en dat was dus een verrassing voor mij. Maar ik daar echt blij om!!
Groetjes Valentina
Mijn papa en zijn vriendin gaan trouwen
Valentina, 11 jaar
StiefoudersLiefde
Hi bij mij thuis gaat het goed ik heb een leuke Bonusmoeder en die heeft 2 dochters waar ik een goede band mee heb maar ze zei natuurlijk wel ouder de ene is 19 en de ander is 21. Dus wel een heel groot verschil! Maar het gaat erom dat ik een goede band met ze heb. Ze komen bijna elk weekend hier naar ons 1tje helaas wel de andere woont in Maastricht en moet werken en zo. Maar gelukkig komt de andere ook wel. We doen altijd leuke dingen, zoals: bowlen shoppen avondjes weg en we zijn dit jaar op vakantie gegaan met hun en de andere kwam later want me papa en haar vriendin gaan trouwen 💍 mijn papa heeft haar op vakantie ten huwelijk gevraagd 💍💍 en dat was dus een verrassing voor mij. Maar ik daar echt blij om!!
Groetjes Valentina
Ontmoeting 2 met de zoons van mijn vaders vriendin
Louèn, 15 jaar
Mijn oudersFamilieStiefoudersMijn woonsituatieLiefde(Geen) contactBelangrijke momenten
Heyyy lieve mensen op Villa Pinedo,
Mijn vader heeft sinds iets meer dan 1 jaar een vriendin. Ze heeft 2 zoons, de oudste is een paar maanden ouder dan mij, de jongste een paar maanden jonger dan mijn zusje, das wel chill dat ze ongeveer even oud zijn. Door mijn ouders huwelijk (nauwelijks echte liefde en vreemdgaan) heb ik met alles wat over mijn vaders vriendin en haar zoons te maken heeft dubbele gevoelens erover. Ik ben echt blij dat hij eindelijk een serieuze relatie heeft, helaas is het lange afstands relatie en is zij en haar zoons niet gelovig en mijn vaders familie en mijn moeders familie compleet christelijk. Dat vind ik best rot, dat hij geen christelijke vriendin gevonden heeft, want dat zal toch moeilijkheden met mijn moeder en familieleden opleveren,ook vind ik het rot dat ze erg van elkaar verschillen mijn vader en zijn vriendin,zij woont in een dorp, en mijn vader in een grote stad,zij heeft haar leven best perfect op de scheiding na,en mn vader echt niet,zij een rijtjeshuis en kan 2 dagen per week vrij hebben en alsnog genoeg verdienen, mijn vader heeft een portiekwoning en heeft geldproblemen,en dan zijn er nog een paar. Daardoor pieker ik vaak en ben bang dat het uitgaat en ze dan uit m'n leven moeten wissen. Dat maakt het lastiger om haar en haar zoons te zien enzo. Heeft iemand tips voor een 2e leuke ontmoeting om te doen als het bijvoorbeeld ongemakkelijk is/wordt en hoe ik met dat piekeren enzo om kan gaan?
Liefs van Louèn😊👋
Ontmoeting 2 met de zoons van mijn vaders vriendin
Louèn, 15 jaar
Mijn oudersFamilieStiefoudersMijn woonsituatieLiefde(Geen) contactBelangrijke momenten
Heyyy lieve mensen op Villa Pinedo,
Mijn vader heeft sinds iets meer dan 1 jaar een vriendin. Ze heeft 2 zoons, de oudste is een paar maanden ouder dan mij, de jongste een paar maanden jonger dan mijn zusje, das wel chill dat ze ongeveer even oud zijn. Door mijn ouders huwelijk (nauwelijks echte liefde en vreemdgaan) heb ik met alles wat over mijn vaders vriendin en haar zoons te maken heeft dubbele gevoelens erover. Ik ben echt blij dat hij eindelijk een serieuze relatie heeft, helaas is het lange afstands relatie en is zij en haar zoons niet gelovig en mijn vaders familie en mijn moeders familie compleet christelijk. Dat vind ik best rot, dat hij geen christelijke vriendin gevonden heeft, want dat zal toch moeilijkheden met mijn moeder en familieleden opleveren,ook vind ik het rot dat ze erg van elkaar verschillen mijn vader en zijn vriendin,zij woont in een dorp, en mijn vader in een grote stad,zij heeft haar leven best perfect op de scheiding na,en mn vader echt niet,zij een rijtjeshuis en kan 2 dagen per week vrij hebben en alsnog genoeg verdienen, mijn vader heeft een portiekwoning en heeft geldproblemen,en dan zijn er nog een paar. Daardoor pieker ik vaak en ben bang dat het uitgaat en ze dan uit m'n leven moeten wissen. Dat maakt het lastiger om haar en haar zoons te zien enzo. Heeft iemand tips voor een 2e leuke ontmoeting om te doen als het bijvoorbeeld ongemakkelijk is/wordt en hoe ik met dat piekeren enzo om kan gaan?
Liefs van Louèn😊👋
Ik ben bang dat papa boos wordt
Nova, 14 jaar
Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatieRuzie(Geen) contact
Ik ben nu 1 week bij mijn vader, woensdag ga ik met mijn moeder naar het museum en donderdag ga ik met papa naar de film. Ik had met mama en papa afgesproken dat ik woensdag avond zou kijken hoe ik mij voel( ik voel mij de laatste tijd niet zo lekker) en of ik dan naar papa ga of nog 1 dag bij mama blijf. Maar omdat de kaartjes voor de film al gekocht zijn, moet ik nu wel gelijk woensdag avond naar papa en ik weet niet of ik daar wel zin in heb. Ik durf niet tegen papa te zeggen dat ik donderdag misschien toch bij mama blijf. Ik ben bang dat hij dan boos wordt. De band met mij en papa is niet volledig, dat komt omdat we meer bij mama zijn, en omdat ik papa's vriendin niet mag.
Wat moet ik tegen papa zeggen zonder dat hij boos wordt!??
Ik ben bang dat papa boos wordt
Nova, 14 jaar
Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatieRuzie(Geen) contact
Ik ben nu 1 week bij mijn vader, woensdag ga ik met mijn moeder naar het museum en donderdag ga ik met papa naar de film. Ik had met mama en papa afgesproken dat ik woensdag avond zou kijken hoe ik mij voel( ik voel mij de laatste tijd niet zo lekker) en of ik dan naar papa ga of nog 1 dag bij mama blijf. Maar omdat de kaartjes voor de film al gekocht zijn, moet ik nu wel gelijk woensdag avond naar papa en ik weet niet of ik daar wel zin in heb. Ik durf niet tegen papa te zeggen dat ik donderdag misschien toch bij mama blijf. Ik ben bang dat hij dan boos wordt. De band met mij en papa is niet volledig, dat komt omdat we meer bij mama zijn, en omdat ik papa's vriendin niet mag.
Wat moet ik tegen papa zeggen zonder dat hij boos wordt!??
Nieuwe lief van mijn vader
lena, 12 jaar
Mijn oudersStiefoudersLiefde(Geen) contact
mijn papa heeft een nieuw lief. soms gaat ze op café met mijn papa. ik zie als ik op papa zijn laptop bezig ben haar berichtjes. Ik weet ook niet hoe ik het nieuwe lief van mijn papa moet noemen omdat ze niet willen dat ik haar stief mama noem. Ik probeer altijd lief tegen haar te doen. Ik durf niet met haar praten maar ik wil eigenlijk gewoon gelukkig zijn . hebbe julie tips
Nieuwe lief van mijn vader
lena, 12 jaar
Mijn oudersStiefoudersLiefde(Geen) contact
mijn papa heeft een nieuw lief. soms gaat ze op café met mijn papa. ik zie als ik op papa zijn laptop bezig ben haar berichtjes. Ik weet ook niet hoe ik het nieuwe lief van mijn papa moet noemen omdat ze niet willen dat ik haar stief mama noem. Ik probeer altijd lief tegen haar te doen. Ik durf niet met haar praten maar ik wil eigenlijk gewoon gelukkig zijn . hebbe julie tips
Mijn wisseldag
Linde, 14 jaar
Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatieLiefde(Geen) contactBelangrijke momenten
Heyy heeyy ik ben Linde mijn ouders zijn al een jaar en nog iets gescheiden. In juni hadden ze laten weten dat de liefde over was tussen hun, ik voelde het wel aankomen want ze hadden bijna elk weekend ruzie en het was ook niet echt gezellig meer. Snel vond papa een nieuw huis en mama bleef in het ouderlijk huis wonen. Ik ga week om week naar andere ouder eerst voelde het als ik bij papa was op een vakantie. Na een hele korte tijd begonnen ze ook allebei op een datingsite mama vertelde er veel over en papa was een soort gesloten boek daarover, ze vonden allebei een nieuwe partner maar ik weet niet hoe ik het mag noemen want ze wonen nog niet bij ons maar ze zijn er wel 3/4 van de week. Soms is het best ingewikkeld om in zo een korte tijd al 2 nieuwe (gezinnen) te hebben. Mijn wisseldag is er nog steeds maar ik voel mij daar niet zo goed bij elke donderdag moet ik wel wenen omdat ik dan iemand moet achterlaten want vrijdag is de wisseldag het is niet dat ik bij de ene liever ben dan bij de andere maar ik heb gewoon het gevoel dat ik mezelf niet meer kan zijn,geen eigen plek heb, mensen teleur stel,.. Ik kan er ook niet echt over praten want papa is in de scheiding een gesloten boek en mama zegt dat ik mij niet zo mag aanstellen maar ik weet dus daarom gewoon niet meer wat te doen.
Mijn wisseldag
Linde, 14 jaar
Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatieLiefde(Geen) contactBelangrijke momenten
Heyy heeyy ik ben Linde mijn ouders zijn al een jaar en nog iets gescheiden. In juni hadden ze laten weten dat de liefde over was tussen hun, ik voelde het wel aankomen want ze hadden bijna elk weekend ruzie en het was ook niet echt gezellig meer. Snel vond papa een nieuw huis en mama bleef in het ouderlijk huis wonen. Ik ga week om week naar andere ouder eerst voelde het als ik bij papa was op een vakantie. Na een hele korte tijd begonnen ze ook allebei op een datingsite mama vertelde er veel over en papa was een soort gesloten boek daarover, ze vonden allebei een nieuwe partner maar ik weet niet hoe ik het mag noemen want ze wonen nog niet bij ons maar ze zijn er wel 3/4 van de week. Soms is het best ingewikkeld om in zo een korte tijd al 2 nieuwe (gezinnen) te hebben. Mijn wisseldag is er nog steeds maar ik voel mij daar niet zo goed bij elke donderdag moet ik wel wenen omdat ik dan iemand moet achterlaten want vrijdag is de wisseldag het is niet dat ik bij de ene liever ben dan bij de andere maar ik heb gewoon het gevoel dat ik mezelf niet meer kan zijn,geen eigen plek heb, mensen teleur stel,.. Ik kan er ook niet echt over praten want papa is in de scheiding een gesloten boek en mama zegt dat ik mij niet zo mag aanstellen maar ik weet dus daarom gewoon niet meer wat te doen.
De situatie bij mijn vader
Fé, 10 jaar
Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi ik ben Fé en ik heb ook gescheiden ouders ik woon het meest bij mijn moeder en dat vindt ik ook het fijnst mijn vader en zijn vriendin doen stom en heel vervelend ze liegen ook en zo ik ben Zo blij dat ik het meest bij mama woon en het wordt ook steeds erger ik ben er ook echt boos en verdrietig over dus ik snap veel mensen die dit ook hebben lieve groetjes Fé
De situatie bij mijn vader
Fé, 10 jaar
Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie(Geen) contact
Hoi ik ben Fé en ik heb ook gescheiden ouders ik woon het meest bij mijn moeder en dat vindt ik ook het fijnst mijn vader en zijn vriendin doen stom en heel vervelend ze liegen ook en zo ik ben Zo blij dat ik het meest bij mama woon en het wordt ook steeds erger ik ben er ook echt boos en verdrietig over dus ik snap veel mensen die dit ook hebben lieve groetjes Fé
Waarom ben ik alles in 1 keer kwijt??
Quinty, 11 jaar
Mijn oudersStiefoudersOp schoolWat de f@#ck?!
Heee, mijn ouders zijn net 4 maanden gescheiden en ze hebben nu allebei een nieuwe partner en dat vind ik echt heel stom en die man heeft geen kinderen, maar die vrouw heeft dus kinderen van 3 en 4. Ik ben bijna 12. En ik heb net afscheidfenomen van mijn oude klas, we waren echt heel hecht en we wisten les van elkaar, dus dat was heel lastig. Alles waar ik van hield is in 1 keer weg. Wat kan ik doen om mezelf op te vrolijken?
Xxx Quinty
Waarom ben ik alles in 1 keer kwijt??
Quinty, 11 jaar
Mijn oudersStiefoudersOp schoolWat de f@#ck?!
Heee, mijn ouders zijn net 4 maanden gescheiden en ze hebben nu allebei een nieuwe partner en dat vind ik echt heel stom en die man heeft geen kinderen, maar die vrouw heeft dus kinderen van 3 en 4. Ik ben bijna 12. En ik heb net afscheidfenomen van mijn oude klas, we waren echt heel hecht en we wisten les van elkaar, dus dat was heel lastig. Alles waar ik van hield is in 1 keer weg. Wat kan ik doen om mezelf op te vrolijken?
Xxx Quinty
Mijn vader vind iemand leuk
Nova, 9 jaar
Stiefouders
IK BEN 5 MAANDE GELEDEN AGTER GEKOMEN DAT MEN VADER EEN VROUW LEUK VOND EN GISTER KWAM IK ERAGTER DAT MEN MOEDER IEMAND LEUK VOND WEETEN JULIE WAT IK MOET DOEN
Mijn vader vind iemand leuk
Nova, 9 jaar
Stiefouders
IK BEN 5 MAANDE GELEDEN AGTER GEKOMEN DAT MEN VADER EEN VROUW LEUK VOND EN GISTER KWAM IK ERAGTER DAT MEN MOEDER IEMAND LEUK VOND WEETEN JULIE WAT IK MOET DOEN
Mijn vader is met zijn vriendin op vakantie geweest
Adriana, 10 jaar
Stiefouders
Mijn vader is met zijn vriendin op vakantie naar Griekenland geweest. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden dat hij met zijn vriendin op vakantie ging. Moet ik nu boos, verdrietig of blij zijn?
Mijn vader is met zijn vriendin op vakantie geweest
Adriana, 10 jaar
Stiefouders
Mijn vader is met zijn vriendin op vakantie naar Griekenland geweest. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden dat hij met zijn vriendin op vakantie ging. Moet ik nu boos, verdrietig of blij zijn?
Tips voor meer zelfvertrouwen
Lena, 12 jaar
Mijn oudersStiefoudersSteun
Halo iedereen ik ben Lena .ik voel me rap geraakt en verveel me ook best snel.
Hebben jullie tips om meer zelf vertrouwen te krijgen .En als je papa een nieuw lief heeft.
Tips voor meer zelfvertrouwen
Lena, 12 jaar
Mijn oudersStiefoudersSteun
Halo iedereen ik ben Lena .ik voel me rap geraakt en verveel me ook best snel.
Hebben jullie tips om meer zelf vertrouwen te krijgen .En als je papa een nieuw lief heeft.

4