Dirk (42 jaar) in

opa en oma niet meer samen

Ik weet niet of ik hier op de beste plek ben voor mijn vraag, maar wellicht kunnen jullie me toch wat tips geven. Ik ben zelf dus vader en getrouwd en heb een dochter van 5.
Nu heb ik vandaag gehoord dat mijn ouders gaan scheiden, en de reden is nogal naar. Hoewel ik er zelf redelijk kapot van ben, weet ik niet hoe ik mijn dochter straks moet vertellen dat opa en oma niet meer samen zijn. Ze is echt super dol op hun, en anders om ook. De reden van de scheiding zorgt er bovendien voor dat de liefde voor een van mijn ouders wat ‘bekoeld’ is. Alle tips zijn welkom. Thanks!

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
(null)
(null)
8 jaren geleden

Hii Dirk,
als kind van gescheiden ouders weet ik dat het niet fijn is om later achter dingen te komen die niet klopten toen ze werden verteld, probeer gewoon eerlijk te zijn en het haar voorzichtig uit te leggen, veel succes

Dirk
Dirk
8 jaren geleden

Dank jullie wel, met deze tips kan ik heel veel. Ik ben momenteel veel bezig met tussen mijn ouders te bemiddelen en het geheel een beetje in rustiger vaarwater te brengen, waarbij ik mijn vader aan een tijdelijke woonruimte help waarna we kijken of ze na een periode van rust van elkaar, misschien weer op een betere wijze met elkaar kunnen communiceren. Hoewel ik hoop dat er daarna een heel kleine kans dat ze daarna misschien willen proberen of er nog kansen zijn voor hun relatie, denk ik dat ik mezelf een beetje voor de gek houdt. In ieder geval… Lees verder »

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Dirk, Dankjewel voor je berichtje op ons forum. Wat naar voor je dat je ouders gaan scheiden! Of je nu 4 bent of 40, het is en blijft een nare gebeurtenis. Ik denk wat je dochtertje betreft, omdat ze nog zo jong is, dat je het beste heel praktisch kan blijven en vertellen dat opa en oma niet meer samen zullen wonen. Maar probeer haar wel mee te geven dat ze allebei nog heel veel van haar houden en dat ze ook gewoon bij allebei op bezoek kan en mag. Naarmate ze ouder wordt kan er natuurlijk altijd meer… Lees verder »

Nina
Nina
8 jaren geleden

Hi Dirk, Dankjewel voor jouw bericht op ons forum. Wat naar dat jou ouders de keuze hebben gemaakt om te gaan scheiden, ik kan me goed voorstellen dat je er zelf kapot van bent. Je benoemt dat jullie dochtertje dol is op allebei jou ouders en jouw ouders op haar. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie er goed over na gaan denken hoe je het aan je dochtertje gaat vertellen. Ze is natuurlijk 5 jaar, dat is vrij jong maar ook kinderen van die leeftijd voelen haarfijn aan als er dingen gaan veranderen, zeker een gebeurtenis als een… Lees verder »