Anoniem (13 jaar) in

Wat zijn mijn rechten?

ik zit in een moeilijke tijd met het scheiden van mijn ouders met dingen als vreemdgaan en ik vraag me of wat mijn rechten zijn bij dingen zoals verdeling tussen mijn ouders of ik daar ook nog een stem heb. en dat al mijn rechten gewoon even op een rijtje staan want dat mis ik op de site wel.

groet anno

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Nadine
Nadine
8 jaren geleden

Beste Anno, Wat vervelend voor je. Heel begrijpelijk dat je een moeilijke tijd doormaakt. Ik zal proberen antwoord te geven op jouw vraag. Bij een echtscheiding zijn er veel zaken die jouw ouders samen moeten regelen. Er zijn veel zaken waar jij als kind geen helaas geen invloed op hebt zoals financiële zaken of de verdeling van de spullen. Maar er zijn ook veel zaken waarin jij wel een stem hebt, waar jij jouw mening over mag geven. Ik heb vijf belangrijke rechten op een rijtje gezet in mijn artikel van afgelopen 10 september. Het gaat om de volgende rechten:… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Beste anoniem, Heel verstandig van je om bij ons naar jouw rechten te vragen! Ik lees dat je 13 jaar bent. Vanaf je twaalfde levensjaar heb je het recht om uit te spreken bij de rechter waar jij het liefst zou willen wonen (het merendeel van de tijd): bij jouw vader of bij jouw moeder. Echter is jouw mening niet beslissend. De rechter zal uiteindelijk bepalen of je in het merendeel van de tijd bij jouw vader of moeder zal wonen, maar de rechter zal hier wel rekening mee houden. Meestal kom je in het merendeel van de tijd bij… Lees verder »