Sam (12 jaar) in

Boos

Hoi, ik ben Sam, 12 jaartjes jong, en mijn ouders zijn al sinds ik 3 was gescheiden. Ik kan met mijn moeder goed overweg maar met mijn vader en zijn vrouw helemaal niet. Een klein voorbeeld: ik kwam laatst van school terug en dan fiets ik altijd langs mijn moeders huis. Maar ik was dus bij mijn vader. Het regende keihard en toen kwam ik mijn moeder tegen. Ze vroeg of ik even binnenkwam om wat thee te drinken en natuurlijk zei ik ja. Ik belde meteen mijn stiefmoeder op dat ik even bij mijn moeder was. Ze nam niet op dus had ik een SMS gestuurd. Ik zette daarin o.a. dat mijn vader mijn regenbroek niet had ingepakt en dat ik toen met mijn moeder was meegegaan. Toen ik thuiskwam was mijn stiefmoeder heel erg boos op mij omdat ze vond dat ik mijn vader de schuld gaf van mijn regenbroek. Maar dat was helemaal niet de bedoeling! Daarna was ik maar mijn huiswerk aan het maken. Maar toen kwam mijn vader ook thuis en hij was boos en zei dat ik weer eens een klotesfeer had veroorzaakt en dat ik hem dus de schuld gaf. Daarna schreeuwde hij ook naar me alle frustraties die hij met mijn moeder had opgelopen. Want mijn moeder had dus ook een bericht naar mijn stiefmoeder gestuurd. Hij schreeuwde dat het mijn schuld was dat mijn moeder dat bericht had gestuurd en nog VEEL meer. Ik heb toen teruggeschreeuwd dat hij dat tegen mijn moeder moet zeggen. Hij zei tegen mij dat ik moest dimmen. Alsjeblieft iemand met dezelfde situatie of iemand die me begrijpt. Dat zou al heel fijn zijn.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
noortje
noortje
8 jaren geleden

Dag Sam,

Ik begrijp heel goed dat je boos en verdrietig bent!
Jij hebt je stiefmama verwittigd zodat ze niet ongerust moest zijn dus vind ik dat je niets mis gedaan hebt.
Ik denk dat je papa/stiefmama het nog moeilijk hebben met de scheiding en met de regeling met je mama. Maar dat is iets tussen hen en moeten ze jou niet mee lastigvallen!
Misschien moet je jouw papa eens deze website tonen of hem een briefje schrijven om hem duidelijk te maken dat dit voor jou helemaal niet leuk is.

Rafaelletje
Rafaelletje
8 jaren geleden

Hoi Sam,

Het beste wat je kan doen, gelijk of later als je weer rustig bent geworden, is tegen je vader zeggen dat hij zijn problemen met je moeder niet met jou, maar met je moeder moet bespreken.
Jij hebt het juist supergoed gedaan, je bent niet verantwoordelijk voor je moeder of voor je vader; zij zouden zelf op een nette manier hun gedoe met elkaar moeten oplossen.
Held, jij deed het juist goed.

groetjes, rafaelletje

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Sam,

Wat een vervelende situatie.

Het is inderdaad wel goed om te laten weten, waar jij bent. Zo kan niemand ongerust worden.

Ik herken je situatie wel en ben dat geschreeuw ook al gewend geraakt.

Ik zou de volgende keer vragen of je vader niet meer wilt gaan schreeuwen. Want doordat hij dit doet, ga jij dit natuurlijk ook doen. Dan voel je je aangegrepen. Je moet echt aangeven wat je niet wilt!

Ik wens je veel succes.

Groeten,
Anne

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Sam, Wat een nare situatie zeg. Ik vind het wel goed van je dat je gelijk een berichtje hebt gestuurd om te laten weten waar je bent. Zo raakt niemand ongerust. Ik herken de situatie die je met je vader had echt heel erg. Mijn vader begon ook altijd tegen mij te zagen over wat mijn moeder allemaal wel niet verkeerd deed terwijl ik hier natuurlijk niks aan kon veranderen. Misschien is het een idee om de volgende keer dat het gebeurd op een rustige en nette manier te zeggen dat je het liever niet wil horen en dat… Lees verder »