Anoniem (21 jaar) in

Al 22 jaar ruzie

Hallo,

Mijn ouders zijn 22 jaar bij elkaar, maar sinds ik mij kan herinneren maken zij altijd ruzie.
Het is nu zelfs zo erg dat zij niet meer met elkaar praten, en als ze dan al praten is het gevolg ook weer ruzie.

Ik werk zelf de hele week fulltime en als je dan thuis komt bij ruziënde ouders is dat niet prettig.
Zelf heb ik ook een relatie en merk dat deze er erg onder lijdt omdat ik gewoon niet meer weet wat ik moet.

Ik zou graag verhuizen en op mijzelf gaan wonen, alleen gaat dit helaas nog niet.

Mijn moeder zegt vaak slechte dingen over mijn vader tegen mij en mijn vader dan weer over mijn moeder….
Ik blijf maar zeggen dat ze dit soort dingen niet met mij moeten bespreken en toch doen ze het.
Het is zelfs zo erg geweest dat ik gewoon ben weggelopen van huis zonder iets te zeggen…

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, ik word echt helemaal gek thuis… 🙁

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Ton
Ton
8 jaren geleden

Hallo. mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jr oud was, heden ben ikzelf gehuwd geweest en inmiddels ook gescheiden..ik kan dus van 2 zijde deze problematiek. mijn insteek zou zijn om je ouders kenbaar te maken, dat ze hun frustratie en teleurstelling in hun partner, niet met jou moeten bespreken. zij hebben veel emotie en spanningen die er wel uit moeten, maar dan niet bij jou . het is wel begrijpelijk, maar niet goed. als een ouder zo tegen je praat, zeg dan duidelijk dat het niet jou plaats is om hun emotioneel te ondersteunen. jij moet onafhankelijk blijven… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik herken mij in het verhaal dat jij vertelt. Mijn moeder en haar vriend hebben ook ontzettend veel ruzie. Ik ga naar school en ik werk 12 uur in de week, dan zoek je gewoon rust thuis en zit je niet te wachten op zo’n ruzies. Ik snap helemaal dat jij dit ook ervaart. Ik probeer mij op zo’n moment altijd een beetje af te sluiten van de omgeving. Meest ga ik muziek luisteren met oortjes in zodat ik de ruzie niet hoor. Ik weet uit… Lees verder »

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Anoniem, Dankjewel voor je berichtje op het forum en wat goed dat je op deze manier een beetje over je situatie kan vertellen. Wat een ontzettend nare situatie zit je in zeg. Voordat mijn ouders uiteindelijk gingen scheiden heb ik ook jarenlang in een huis gewoond waar eigenlijk weinig meer gedaan werd dan ruziemaken. Ik denk dat het een goed idee is om je ouders elke keer dat ze slechte dingen over elkaar tegen jou willen ventileren duidelijk te zeggen dat je dit niet wil horen. Als ze dan nog besluiten door te gaan kan je ze gerust afkappen… Lees verder »