rick (16 jaar) in

Probleem stiefvader

Hallo iedereen,

mijn ouders zijn ongeveer 4 jaar geleden gescheiden en ongeveer 3 jaar geleden heeft mijn moeder iemand anders gevonden. Mijn moeder ging in het huis van mn stiefvader wonen en de verdeling is week om week. Het probleem is onze stiefvader. Wij wonen in zijn huis en dus hebben wij zijn regels na te leven. De laatste tijd is dit echt te extreem.Ik moest in de zomervakantie helpen om het huis op te knappen. Na een tijdje kwam hij kijken en heb ik gezegd dat ik niet meer wilde helpen omdat hij slecht commetaar gaf. Hij werd helemaal gek en zei dat ik na het eten naar mn kamer moest en mn mobiel en alles wel in kan leveren. Ook heeft hij gezegd dat hij mn leven gaat verpesten en dat hij mij van het begin af aan al niet mocht. Na 2 weken was ik het zat en heb ik stiekem mn tablet mee naar boven genomen, na 2 weken kwam hij daar weer achter en is de straf alleen nog maar erger geworden,ook geen elektriciteit meer boven… Hij zegt me uit het huis te gooien als ik 18 ben. Mijn moeder vindt dat ik alles maar gewoon moet negeren… Wat vinden jullie?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo Rick, Wat een vervelende situatie! Ik ben zelf ook een kind van gescheiden ouders en ik herken mij heel erg goed in jouw verhaal. Ik kan het zelf ook niet zo heel goed vinden met mijn stiefvader. We hebben een beetje ups & downs met elkaar. Soms kunnen we redelijk goed met elkaar overweg en soms verachten we elkaar heel erg. Ik ervaar zelf, en ik denk dat jij dit ook wel zult ervaren, dat mensen als onze stiefvaders vaak een eigen wil hebben. Ze zijn het altijd gewend geweest om alles op een bepaalde manier te doen. Nu… Lees verder »

Dara
Dara
8 jaren geleden

Hoi Rick, Wauw, dat is heftig… Dit zorgt er waarschijnlijk ook voor dat jij je niet echt veilig kunt voelen daar, en ook niet thuis kan zijn in wat nu ook jouw huis is. Toch? Voor een kind (ook al ben je al 16) is dat echt geen goede situatie. Ik voelde me vroeger ook nooit veilig bij mijn moeder thuis, en het heeft grote gevolgen gehad voor mijn mentale gezondheid. Mijn eerste advies zou zijn om het hier toch goed met je moeder over te hebben. Grote kans is dat ze niet doorheeft hoe erg de situatie is, of… Lees verder »