Babette (0 jaar) in

Ik vind het gewoon lastig

Ik ben Babette,10 jaar

Mijn moeder dronk (drinkt) veel wijn en ze rookt. En ze heeft ook geen werk. Mijn vader daar in tegen is tegenovergesteld.
Ik neem wel mensen in vertrouwen. Maar dan hoor ik op de achtergrond geruzie ( of eigenlijk afkrakiningen ) . Mijn. Tantes en ooms heb ik al zo vaak lief tegen elkaar zien doen (julie denken nu walgelijk) maar IK MIS DAT . Ik ben bang dat ik overdrijf . Toen ik het te horen kreeg dacht ik eerst neeee.
En daarna dacht ik ik ga dan toch bij mijn vader en moeder wonen maar neeee hoor .alsof het nog niet erg genoeg was ging ik dus bij mijn vader wonen en toen dacht ik : NEEEEEE !!! . En daarna was alles een stuk minder kleurig . En nu denk ik bij elke vrouw waar mijn vader naast staat dat die verliefd is. Mijn moeder is ook al wel is opgehaald door de politie dit vind ik erg lastig . Op school (mijn klasgenoten ) zeggen dan oh jammer . Ik vind het gewoon er lastig . Sorry voor dit bericht .

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Dara
Dara
8 jaren geleden

Lieve Babette, Je zeurt echt niet hoor, en je stelt je ook niet aan. Dit is harstikke lastig en het is heel erg begrijpelijk dat jij je er zo vervelend bij voelt. Het is ook heel erg begrijpelijk dat je die warmte in een gezin mist, en je overdrijft helemaal niet als je mensen vertelt dat je dit lastig vindt. Het probleem op school lijkt me dat je klasgenoten misschien jouw situatie niet helemaal begrijpen. Natuurlijk zijn ze ook vooral met hun eigen leven bezig, dus hoef jij ze niet allemaal wijzer te maken, maar misschien is het wel fijn… Lees verder »

Lynn
Lynn
8 jaren geleden

Hoi Babette, Zoals Yannick ook al terecht zegt: je hoeft geen sorry te zeggen! Dit forum is juist bedoeld voor kinderen zoals jij. Het is juist mooi dat jij je verhaal met ons deelt en dat wij je mogen helpen in deze moeilijke tijd. Wat veel nare dingen heb je moeten meemaken. Het lijkt me ontzettend rot om mee te maken dat je moeder veel drinkt en opgepakt is door de politie. Ook lijkt het me heel vervelend voor je dat je ruzies hebt moeten meemaken. Het is nooit leuk om te horen dat mensen elkaar afkraken. Je hoeft je… Lees verder »

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Lieve Babette, Als eerst wil ik zeggen dat je NOOIT ‘sorry’ hoeft te zeggen voor een bericht. Je vertelt oprecht jouw verhaal vanuit jezelf, met je eigen gevoelens en emoties. Dat is heel mooi en het is logisch dat je het verhaal wil delen op het forum, want je zit er mee. Hier hoef je nooit ‘sorry’ voor te zeggen. Ik zou eerder zeggen: wees trots op jezelf dat je dit zo durft te vertellen op ons forum;-) Zijn jouw ouders nu gescheiden, of niet? Het is inderdaad altijd mooi om mensen te zien knuffelen die van elkaar houden. Dat… Lees verder »