Ananas (9 jaar) in

Hij stookt mijn moeder op

Ik heb een nieuwe stiefvader en die stookt mijn moeder erg op. Ik mag helemaal niets meer en mijn moeder liegt nu overal over en doet naar tegen mijn vader. Hoe moet ik daar mee omgaan?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

5 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
rafaelletje
rafaelletje
8 jaren geleden

Hoi ananas,

Ik ben nieuw hier, maar ehh hoe weet je eigenlijk zeker dat je nieuwe stiefvader je moeder opstookt? hoor je hem dat zelf doen? of zijn er mensen die dat tegen je zeggen?
Bij mij speelde dit namelijk ooit ook, maar toen bleek dat mijn vader en zijn vriendin die verhalen gewoon zelf verzonnen. Mijn advies: laat je leiden door wat je zelf rechstreeks hoort en ziet en niet door wat de ene ouder over de ander zegt.

Succes ananas, hopelijk heb je hier wat aan.

Anouk
Anouk
8 jaren geleden

Hallo ananas,
Wat dapper dat je je probleem hier durft te vertellen!
Wat een mega vervelende situatie!
Ik zou eens proberen met je moeder hier over te praten en aan te geven dat je het zo niet leuk vind! Je hoeft heus niet meteen de nieuwe partner van je moeder aan te vallen, maar je kunt wel met je moeder praten dat je vindt dat er veel is veranderd. Als je dit niet met je moeder durft te bespreken kan dat misschien wel met andere familieleden?
In ieder geval heel veel sterkte en succes! Wel heel dapper!
Liefs anouk

Celeste
Celeste
8 jaren geleden

Hi Ananas, Ah wat moet dit een vervelende situatie zijn… Heel knap dat je op zoek bent naar een oplossing op dit forum. Misschien kun je hierover praten met jouw vader of een andere familielid die je vertrouwd. Het praten zelf zal zeker al een hele hoop opluchten. Ik denk dat het een goed idee is als deze persoon jou helpt om met je moeder te gaan praten. Zo kun je samen met deze persoon uitleggen wat er in je omgaat en wat je niet leuk vind aan deze hele situatie. Misschien vind je het juist fijn om dit alleen… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Ananas,

Wat vervelend voor je. Heb je al een keer met je moeder hierover gepraat? Misschien gaat ze dan anders denken en zich anders gedragen. Vaak snappen ouders niet eens, dat ze iets doen wat pijnlijk is voor hun kind!

Het is inder geval echt goed om jou verhaal kwijt te worden aan iemand.

Ik wens je veel liefs,

Anne

Dara
Dara
8 jaren geleden

Hoi Ananas, Dat is erg stom en vervelend inderdaad. Heb je hier met iemand over gepraat? Misschien iemand op school of een meer neutraal familielid? Mijn advies zou zijn om dat wel te doen, zodat je jouw verhaal kwijt kan aan iemand die er voor jou is. Dan kunnen jullie ook samen een oplossing bedenken. Verder is het misschien een goed idee om aan je moeder te vertellen hoe jij je hier bij voelt. Waarschijnlijk heeft ze niet eens door wat ze doet, en ook niet hoe naar dit is voor jou. Natuurlijk is het ook lastig om dit te… Lees verder »