Femke (9 jaar) in

Hoe doen jullie dat?

Hoi ik Ben Femke.
Ik Ben 9 jaar.
Ik heb gescheiden ouders net zoals Julie. Ik was 6 jaar toen het begon. Ik weet het niet allemaal precies meer. We warensavonds bij mijn opa in het ziekenhuis, toen we naar huis gingen mijn vader huilen omdat zijn vader ziek was zegt hij. Toen we al lagen te slapen kwam de politie en zijn we met mama en mijn andere opa meegegaan.
Ik vind het niet leuk dat ik gescheiden ouders heb.ik heb echt heel veel van die naren dingen in mijn hooft hangen. Wat vinden jullie dat jullie dat je gescheiden ouders hebben?
Hoe gaan jullie er mee om als een van je ouders lelijk over de andere praat? Ik vindt dit erg moeilijk.

Groetjes,
Femke

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Anouk
Anouk
8 jaren geleden

Hallo femke, Wat super dat je om advies durft te vragen! Heel dapper hoor! Ik ben anouk en mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 jaar oud was. Ik vond het vreselijk en eigenlijk vind ik dat nog steeds niet leuk. Maar eerlijk is eerlijk het wend echt wel. Ik heb het als jong meisje en als puber hier heel moeilijk mee gehad en nu soms ook nog. Maar ik kan er nu heel goed over praten met vrienden en mijn moeder. Mijn ouders zeiden ook heel vaak nare dingen over elkaar en dit vond ik heel onprettig en heb… Lees verder »

Rosa
Rosa
8 jaren geleden

Hallo Femke, Wat goed dat je je vraag stelt op ons forum. Ik snap helemaal dat het niet leuk is om gescheiden ouders te hebben. Wat vervelend dat 1 van je ouders lelijk praat over de andere. Ik begrijp dat dat moeilijk is. Toen mijn ouders gingen scheiden vond ik dat wel lastig. Ik was 14 toen mijn ouders gingen scheiden. Ik had de scheiding niet zien aankomen en was er erg verdrietig over. Maar nu vind ik het niet meer zo erg dat ik gescheiden ouders heb. Ik zie dat mijn ouders allebei gelukkiger en vrolijker zijn. Dit vind… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Femke, Bedankt voor je bericht. Vervelend dat je moeite hebt met de scheiding! Ik ben 20 jaar oud en mijn ouders zijn nu al 9 jaar gescheiden. Ik had geen moeite met de scheiding, omdat ik blij was dat er geen ruzie meer zou zijn. Natuurlijk is het nooit super leuk om gescheiden ouders te hebben. Ik zou ook liever een mama en papa hebben, die nog samen zijn en van elkaar houden. Dit zou natuurlijk erg mooi zijn. Maar soms kan dit helaas niet. Mijn vader heeft ook slecht over mijn moeder gepraat. Dit vond ik ook super… Lees verder »