Anoniem (14 jaar) in

Kant kiezen

Mijn ouders hebben een paar dagen geleden besloten om te scheiden, ik heb geen idee hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik hoor sinds de beslissing mijn ouders vaak ruzieën en het voelt continu alsof ik een kant moet kiezen. Ook moet ik vaak huilen. Hoe ga ik hier mee om? Tips?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Anoniempje
Anoniempje
8 jaren geleden

Hey,
Ik weet nu sinds een paar weken dat m’n ouders gaan scheiden. Ik snap heel goed dat je het moeilijk vind om een kant te kiezen, is er geen optie mogelijk dat je bij beide kan wonen? Als die er niet is zal ik het er als ik jou was gewoon heel eerlijk met je ouders over hebben. Het is heel eng maar uiteindelijk lucht het op.
Sterkte xx

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem, Wat vervelend voor jou dat jouw ouders gaan scheiden. Dat is natuurlijk niet niets! Het is heel gewoon dat je hierom moet huilen. Er komt hierdoor een grote verandering in jouw leven en dat is best wel moeilijk, dus dat je daaraan moet wennen is heel gewoon. Ik zou proberen om zoveel mogelijk tegen jouw ouders open te zijn over jouw gevoelens zoals jij die op dit moment ervaart. Jouw ouders zullen het vast ook heel prettig vinden om te ervaren hoe jij met de situatie omgaat. Ook zou je kunnen proberen om aan te geven aan jouw… Lees verder »

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Beste anoniem, Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Dat nieuws sloeg in als een bom inderdaad. Het voelt als een klap in je gezicht. Wat mij sowieso erg heeft geholpen, is het uiten van emoties. Ik ging eerst alles opkroppen. En dat kwam er dan pas uit als ik uitging. Dan dronk ik meer, ging ik roken en had ik vaker ruzie. Gewoon omdat ik niet lekker in m’n fel zat en niet wist hoe ik met m’n gevoelens om moest gaan;-) Je moet ze uiten, je moet het kwijt. Dit kun je doen door veel… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend voor je, dat je ouders gaan scheiden en dat je daardoor verdrietig bent. Het is nooit leuk als ouders gaan scheiden.

Maar na een tijdje went de situatie wel. Bespreek met je ouders wat je op moment nodig hebt en praat over je gevoelens. Je zou daarnaast ook met je vrienden leuke dingen kunnen gaan doen, zodat je je verdriet wat meer loslaat.

Veel liefs toegewenst.

Anne