Jean Marc VAN BELLE (50 jaar) in

Wacht maar tot ik groot ben

Ik vind dit forum prachtig: Eindelijk kunnen de jongeren hun visie geven over de scheiding van hun ouders. Ik wil hen even steunen vanuit mijn praktijkervaring met deze opsomming:
1. Twee mensen worden verliefd en starten een relatie
2. Ze maken een kindje in de volste liefde
3. Nadien verandert één of beiden van gedacht, en vinden ze de relatie niet meer echt de moeite waard, die ouder denkt of die ouders denken daarbij eigenlijk niet aan hun kind(eren), echt niet, ook al pogen ze dit wel te doen om zichzelf goed te praten
4. Er komen verwijten, pesterijen. Maar ze vergeten dat ze op die manier de liefde van hun kinderen verraden, dat ze hun kinderen in hun diepste zijn (de liefdevolle schepping) verraden, dumpen, tergen, opzettelijk verdriet aan doen
5. Deze kinderen komen van een of van beide ouders los op een versnelde manier, soms afwisselend.
6. Enkel de kinderen hebben gelijk: Zij zijn immers het slachtoffer nog voor ze volwassen waren!

Een advies aan kinderen van gescheiden ouders: Bijt op je tanden en zeg tegen jezelf: “Wacht maar tot ik groot ben, ik zal het beter doen met… mijn latere kinderen!” Zo plande ik het zelf trouwens ook en ik kan je zeggen, dat werkt als ik naar mijn eigen zoon van 23 nu al kijk.

Sterkte en vooral veel geduld! Laat van jullie horen. Ouder(s) horen te luisteren, want ZIJ zijn de enige schuldige(n) immers.

VAN BELLE Jean Marc, Bellegem, Belgium

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Frederike
Frederike
8 jaren geleden

hi jean marc van belle,
ik vind dat je het allemaal mooi verwoord, alleen gaat het niet altijd zo. en dat is natuurlijk heel erg maar we hopen we dat dit een plek is voor kinderen om hun hart even te luchten. daarom is het erg leuk om te horen dat u villa pinedo prachtig vind.

groetjes frederike.

Aron
Aron
8 jaren geleden

Beste Jean Marc van Belle,

Bedankt voor uw bericht op ons forum.

Ik vind dat u de scheiding hierboven erg goed heeft verwoord, helaas ziet het er voor veel kinderen inderdaad zo uit.

Gelukkig ging het voor mijzelf toch net iets anders. Mijn ouders hebben nog erg goed contact met elkaar en denken erg goed aan de belangen van mijn zusje en mijzelf.

Erg fijn om te horen dat u het forum een goede plek vindt voor kinderen met gescheiden ouders. Wij, als vast forumteam, beantwoorden elke dag met veel plezier de berichten die hier binnenkomen.

Met vriendelijke groet,
Aron