Myrna (0 jaar) in

Ik zal ze nooit zien knuffelen

Hallo,

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 4 was. Dat is nu bijna 13 jaar geleden. Maar ik kan het niet accepteren. Ik kan niet accepteren dat ik ze nooit zal zien knuffelen of een normaal gesprek met elkaar voeren. Of dat ze naast elkaar zitten als ik iets belangrijks heb van school. Het zijn gewoon de standaard dingen die een gezin een gezin maken en die ik mis. Nog steeds…
Zijn er mensen die hetzelfde hebben? En hoe gaan jullie hier mee om? Want soms heb ik het gevoel dat de enige ben en dat ik me hartstikke aanstel en gewoon door moet gaan. Maar dat lukt niet. Soms is het zo erg dat ik huilend op bed lig, en gewoon niet weet hoe ik het moet volhouden. Heeft iemand tips?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Lotte
Lotte
8 jaren geleden

Hallo Myrna, Ik vind het heel vervelend om te lezen dat je het er nog zo moeilijk mee hebt. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 was en dat is nu bijna 11 jaar geleden. Ik kan me niet echt herinneren of ik ze ooit heb zien knuffelen of niet. Maar weet wel dat ik het soms vervelend vind dat ik een kind van gescheiden ouders ben. Dat ik er over na moet denken wie ik als eerste bel om een nieuwtje te vertellen of mijn vriend aan voor te stellen. Er zullen altijd momenten zijn waarop ik het er… Lees verder »

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Myrna, Wat goed van je dat je hier in ieder geval je verhaal verteld! Ik snap dat het een hele lastige situatie is. Dat je ouders gescheiden zijn en dus niet meer de dingen samen doen die “normale” ouders wel doen is ook gewoon heel naar. Misschien helpt het om er met iemand over te praten. Zo kan je het misschien een plekje geven. Dit kan met je ouders zijn of met een vriendin, maar misschien kan je ook een keer met een maatschappelijk werker praten als je dat liever hebt. Dat is iemand die jou kan helpen om… Lees verder »