Kosta (13 jaar) in

Help mij

Hallo,

Ik ben 13 jaar. Mijn ouders zijn gescheiden sinds vorig jaar. Ik woon nu al 9 maanden bij mijn vader maar niet officieel. Het ging niet goed bij mijn moeder zij sloeg mij heel vaak en zorgde niet goed voor me en dat werd erg toen we vorig jaar op vakantie waren in corfoe. Zij heeft mij veel geslagen en geschopt en ik kon nergens naartoe. Mijn vader was toen in Nederland. Toen we terug kwamen in Nederland ben ik bij mijn vader gebleven dat vond mijn moeder toen ok en deed niet moeilijk.
Nu wilt mijn moeder dat ik met haar meega naar KRETA maar ik wil niet mee met haar en ben heel erg bang voor haar. Ik heb haar dit jaar maar 2 keer gezien. Ze belt mij niet en stuurt ook geen berichten ofzo. Mijn vader helpt mij met alles ook met mijn school. Mijn moeder wilt langsgaan bij familie in KRETA en wil mij meenemen zodat mensen denken dat ze een goede moeder is. Ik wil niet mee en heb dat steeds tegen haar verteld. Zij dreigt nu met jeugdzorg en de politie. Ze dreigt ook nu mijn vader.
Wat kan ik doen. Ik wil niet mee met haar ze is eg agressief maar doet net alsof ze goed is voor mij.
Ik durf echt niet mee. Help mij aub.
Wat voor raad geven jullie mij wat kan ik doen en wat kan mijn vader nu doen. Mijn moeder wilt ook geen toestemming geven zodat ik bij mijn vader kan wonen. Ook de toeslagen en kinderbijslag maakt ze op aanzichzelf en geeft niks aan mij of mijn papa.

Wilt u mij raad geven. Ik wil niet mee met haar naar Kreta.

Groeten

Kosta

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
nicole
nicole
8 jaren geleden

heehooi,

wat heftig ,ik snap dat je niet mee wil naar kreta ,als ze echt drijgt kan je contanct op nemen met de politie ik weet dat ik niet zoveel voor je kan doen maar dit is mijn dit

veel liefs nicole

Nadine
Nadine
8 jaren geleden

Beste Kosta, Wat een vervelende situatie. Erg knap van je dat je via deze weg hulp probeert te zoeken. In veel gevallen is er geen simpel antwoord te geven, er moet namelijk ook gekeken worden naar de juridische kant van het verhaal. Om jouw situatie te beoordelen is het belangrijk om te weten hoe jouw ouders de zaken tijdens hun echtscheiding geregeld hebben. In de meeste gevallen is het zo dat ouders, doordat zij een kind krijgen tijdens hun huwelijk, beide juridisch ouder zijn en gezamenlijk ouderlijk gezag hebben. Zij dienen dus samen beslissingen te nemen over zaken die met… Lees verder »

Femke
Femke
8 jaren geleden

Hallo Kosta, Bedankt voor je berichtje hier op het forum. Erg dapper dat je zo je verhaal deelt! Het is niet niks wat je allemaal meemaakt, kan me voorstellen dat het heftig is. Persoonlijk heb ik niet te maken gehad met geweld, maar wat me wel opvalt aan je verhaal is dat je moeder nu dreigt met jeugdzorg en politie. Dat valt me op, omdat zij degene is die fouten maakt en zich slecht gedraagt. Wanneer ze onderzoek zouden gaan doen, dan komen ze erachter dat de manier waarop jouw moeder voor jou zorgt (of eigenlijk het gebrek daaraan) niet… Lees verder »