Jennifer (19 jaar) in

Mijn vader

In 2013 schreef ik voor het eerste mijn verhaal over mijn jeugd. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog jong was, ik ging niet meer met plezier naar mijn vader, hij stopte met alimentatie betalen en er kwamen verschillende rechtszaken. Misschien voor sommige heel herkenbaar.

Sinds 2009 heb ik geen contact meer met mijn vader. Nu, zes jaar later probeert hij weer contact met me te zoeken en ik vind het erg lastig hoe ik hierop moet reageren. In mijn ogen heeft hij me kei hard laten vallen en in zijn berichten die hij stuurde schrijft hij dat hij me enorm mist.

Aan de ene kant zou ik graag weer het contact op willen pakken zodat hopelijk al mijn vragen eindelijk beantwoord worden. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hier nog helemaal niet klaar voor ben. Ik vind dat mijn vader verantwoordlijk is voor de depressies waar ik op jonge leeftijd mee te maken kreeg en waarvoor ik psychische hulp nodig had.

Kan iemand mij advies geven over hoe ik dit aan kan pakken? Moet ik hem negeren omdat hij mij een soort van ‘genegeerd’ heeft vroeger? Moet ik mijn woede opzij zetten en de confrontatie aangaan?

Lees hier mijn verhaal uit 2013: http://www.villapinedo.nl//ik-ben-3-keer-verhuisd-in-een-jaar/

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Nadia
Nadia
8 jaren geleden

Hallo Jennifer, Even zat ik op het forum te kijken en vond ik ineens jou herkenbare berichtje. Hier kon ik niet anders dan op reageren! De woede en twijfels die je beschrijft zijn zo herkenbaar! Zelf zit ik op het moment namelijk met precies dezelfde situatie als die jij in je berichtje beschrijft over je vader. Ook ik heb al jaren geen contact met mijn vader, maar sinds een tijdje probeert ook hij dit te veranderen. Mijn vader heeft mij, net als jij beschrijft, mij voor mijn gevoel laten vallen en mij jaren lang genegeerd. De woede die je beschrijft… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo Jennifer, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum! Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat het voor jou erg moeilijk is om het contact met jouw vader weer beter te maken. Het is heel erg begrijpelijk in jouw situatie. Ik zou het zelf ook zeker niet prettig vinden om het contact met mijn vader te herstellen in zo’n situatie als die van jou. Ik denk dat jij in deze situatie het beste gewoon kunt doen wat jij zelf graag wilt. Je bent tot niets verplicht. Je mag jouw eigen keuze maken in deze situatie. Als je het echt… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Jennifer, Zeker een moeilijke beslissing. Ik zelf heb geen contact met mijn vader sinds 9 jaar. Toen hij contact met mij probeerde te maken, wilde ik dit zelf niet. Ik was er niet aan toe. Ik denk dat het voor jou van belang is, om op een rijtje te zetten of je ten eerste al zover bent en ten tweede of je er behoefte aan hebt. Zo ja, dan zou een gesprek goed zijn, om duidelijk je vragen beantwoord te krijgen. Dan zie je ook of hij in positieve of negatieve manier is veranderd en of hij het ook… Lees verder »