Susanne (14 jaar) in

Struikelblok

Hoi, mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was en ik heb er dus veel van meegekregen. Sinds dien woon ik bij mijn moeder en ga ik 1 keer in de 2 weken naar mijn vader. Maar sinds 2 jaar wil ik eigenlijk bij mijn vader gaan wonen. Ik heb nu de beslissing gemaakt om dat ook te doen. Volgende maand ga ik naar mijn vader, maar alles bij mijn moeder wat van mij is gaat dan weg mijn broertje krijgt mijn slaapkamer en het lijkt haar verstandig om elkaar dan zowiezo 1 maand niet te zien en te spreken. Ik heb het hier erg moeilijk mee. Ook is het van mijn vader een uur fietsen naar waar ik nu woon en ga ik mijn vriendinnen dus minder zien. Maar het gootste struikelblok is mijn verzorgpony’s ze staan waar ik nu woon en ik kan dan ook steeds minder bij hun zijn. Is er iemand die ook bij zijn/haar vader is gaan wonen en er dus ervaring mee heeft? En hoe gaat het nu?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
L...
L...
8 jaren geleden

Hallo,

Zelf denk ik er aan om juist bij mijn moeder te gaan wonen. Ik vind dit ook erg lastig en door dat soort dingen houdt het mij eigenlijk ook tegen. Maar ik denk als het is wat je wilt, het je uiteindelijk goed zal doen. Misschien in het begin is het zwaar, misschien vooral omdat je broertje nog gewoon ‘door leeft’ bij je moeder. Ik hoop dat je je snel op je gemak voelt bij je vader!!

Meike
Meike
8 jaren geleden

Hoi Susanne, Ik begrijp je twijfels heel erg goed en snap dat je het lastig vind. Het is natuurlijk ook niet niks om van je moeder naar je vader te verhuizen. Ik ben vroeger niet bij mijn vader gaan wonen maar ik ging er wel steeds een weekend naartoe terwijl ik in Drenthe woonde en hij in Brabant. Dat was dus altijd flink reizen en ik kon niet zomaar even mijn vriendinnen zien als ik me verveelde. Maar het zou natuurlijk ook goed kunnen dat er hele leuke meiden bij je vader in de buurt wonen waar je vrienden mee… Lees verder »