Fenna (13 jaar) in

Ik wil bij mijn moeder wonen

Hallo,

Ik ben Fenna en mijn ouders zijn al gescheiden sinds ik twee ben. We hebben een co ouderschap: ik ben de helft van de week bij mijn moeder en de helft van de week bij mijn vader. Maar ik wil eigenlijk liever gewoon bij mijn moeder wonen, en dan soms mijn vader opzoeken. Het is niet alsof ik hem haat, maar er zijn zoveel ruzies en onenigheden al om kleine dingen dat ik het gewoon niet trek. Heeft iemand anders dat ook of weet iemand hoe ik kan regelen dat ik bij mijn moeder kan wonen?

X Fenna

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

4 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Melissa
Melissa
8 jaren geleden

Hee Fenna,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik durf het alleen niet bespreekbaar te maken, omdat ik bang ben dat mijn vader me niet begrijpt en ik hem dan veel pijn zal doen.

Ik hoop dat het goed komt!

Wilde je gewoon laten weten dat je niet de enige bent met dit probleem

Liefs,
Melissa

Famke
Famke
8 jaren geleden

Hoi fenna , ik heb een keer gehoord dat je vanaf ne twaalfde zelf (overleg met je ouders) mag bepalen bij wie je wil horen. Klopt het dat toen je twaalf was wen brief van de minder rechter hebt gekregen . Waar je mag zeggen waar je wil wonen . Sterkte en veel liefs
Famke

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Fenna,

Ik begrijp goed dat je bij een ouder vast wilt gaan wonen. Dit zorgt ook voor meer rust en dan heb je meer een thuisgevoel vind ik, omdat je niet steeds moet ‘verhuizen’.

Ik zou dit met je ouders bespreekbaar maken. Zelf heb ik dit ook bij de kinderrechter geregeld toen ik 12 was.

Ik wens je veel liefs,

Anne

Frederike
Frederike
8 jaren geleden

hi fenna,