laura (16 jaar) in

Door vechtscheiding uit huis

Hoi,
Mijn ouders zijn bijna 9 jaar geleden door vechtscheiding uit elkaar gegaan.
Ik heb daardoor overal en nergens gewoond, 4 jaar geleden ben eindelijk na veel gedoe bij mijn vader gaan wonen en het contact met mn moeder verbroken. In het begin ging het goed bij mn vader maar nu al lang niet meer, ik woonde daar met 2 broers en 1 broertje. Ik woon nu alweer een paar maanden in een gastgezin, maar ze verwachten thuis dat ik weer thuis kom wonen. maar ik ziet dat niet echt zitten na alles wat er gebeurd is. maar ik wil mijn vader niet kwetsen en hij begrijpt niet waarom ik ben weggegaan. Weet nu niet wat ik moet doen, er zijn mensen die zeggen dat ik voor mezelf en mn toekomst moet kiezen, maar ik durf niet.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Hoi Laura, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Het klinkt inderdaad als een erg lastige keuze wat je nu het best kan doen. Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik dat het inderdaad belangrijk is dat jij voor jezelf kiest. Je moet goed nadenken waar jij je het prettigst bij voelt. Als jij je het prettigst voelt bij jouw gastgezin, dan is het misschien inderdaad beter om daar te blijven wonen, dan kun je ook rustig opgroeien. Het is dan denk ik wel belangrijk om jouw vader eerlijk te vertellen wat jij graag wilt. Het is natuurlijk… Lees verder »

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Beste Laura, Heftige situatie hoor. Ik snap heel goed dat dit voor jou moeilijk is, zeker als het allemaal al jaren aan de gang is. Knap dat je hier om advies vraagt en dat je zo zelfstandig en volwassen mogelijk met alles probeert om te gaan;-) Ik denk dat het heel goed is om eens met je vader te gaan praten. Gewoon even een fijn gesprek waarin jij kan uitleggen wat je zo zwaar aan de situatie vindt, en waarom je misschien nu even voor jezelf wilt kiezen. Dat is namelijk helemaal niet onbegrijpelijk en verkeerd, zolang je er maar… Lees verder »

Frederike.
Frederike.
8 jaren geleden

hoi laura, ik vind je verhaal erg heftig en je hebt veel meegemaakt. als ik je mail goed begrijp ben je nu happy in je gastgezin. ik heb het soortgelijke situatie meegemaakt maar dan met mijn moeder ik denk dat je vooral eerlijk moet zijn en moet blijven praten over je gevoelens. ik denk dat je vader duidelijk kunt maken dat je van hem houdt maar nu even het beste op je plaats bent waar je nu bent en vraag of hij je even de tijd wilt geven die je nodig hebt. ik hoop dat jullie er samen uitkomen en… Lees verder »