Anoniem (13 jaar) in

Heel veel gebeurd

Hallo ik ben een meisje van 13 jaar, mijn ouders zijn een jaar geleden gescheiden en daar heb ik het nu nog steeds heel moeilijk mee. in dit afgelopen jaar is er bij mij thuis heel veel gebeurd. op 16 december kwamen mijn ouders namelijk mijn kamer binnen heel bedroefd om dus te vertellen dat ‘mama’ een poosje weg gaat… Ik voelde hem al aankomen maar toch werd ik er heel erg verdrietig van. mijn moeder kocht ondertussen een nieuw huis waar ze pas in Augustus in kon, dat waren dus nog vele maanden voordat ze weg ging. in die tijd mocht ze nog bij ons wonen, alleen na een maand ging het weer mis tussen mijn ouders, mijn vader had een nieuwe vriendin. Na 1 maand al, mijn moeder heeft daarna gelijk al haar spullen gepakt en sinds die tijd woonde ze dus bij mijn oma (haar moeder). Het was voor mij en mijn broer een zware tijd, en het ergste vonden mijn broer en ik nog wel dat mijn vader er ‘schijt’ aan had. mijn vader en moeder konden ook samen niet door 1 deur. sinds mijn moeder weg was heeft mijn vader alleen maar in kroegs gehangen en was hij veel weg ‘met vrienden hangen’ zei hij. uiteindelijk hebben mijn moeder broer en ik de knoop doorgehakt en zijn we bij mijn moeder ingetrokken. vandaag de dag is het co-ouderschap wel bij allebei de ouders maar toch zou ik liever bij mijn moeder wonen…

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Ik ben het helemaal met Dara eens. Het is heel belangrijk om wel open en oprecht te blijven, zodat je vader misschien een ander inzicht krijgt in de situatie. Voor hem is het moeilijk, maar wellicht heeft hij niet helemaal door hoe zwaar dit ook voor jullie is. Verder kan het helpen om alles in een brief te vertellen. Zeker als je het lastig vindt om zomaar op hem ‘af te stappen’, kun je hier voor kiezen. Op die manier kun je alles in één keer opschrijven, en ontstaat er ook niet meteen een discussie. Een brief kan hij vervolgens… Lees verder »

Dara
Dara
8 jaren geleden

Inderdaad heel vervelend dat je vader er zo mee om gaat. Natuurlijk is het voor hem lastig dat zijn hele leven is omgegooid, maar dat is voor jullie nog meer zo, dus hij had er voor jullie moeten zijn. Helaas hebben ouders dit soort dingen niet altijd goed genoeg door, dus ik denk dat het een goed idee is om het hierover te hebben met hem. Maak hem duidelijk hoe vervelend zijn gedrag is voor jullie, en dat hij wel ook verantwoordelijkheid heeft om voor jullie te zorgen, op deze manier kan hij namelijk geheel informeerd nog proberen om het… Lees verder »