Anoniem (0 jaar) in

Ik mis mijn vader

Hallo, ik ben een meisje van 16 jaar.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer 6 jaar oud was. Ik ben daarna met mijn moeder verhuisd (ongeveer een half uur met de auto van mijn vader vandaan). Toen ik 12 was (midden groep 8) ben ik weer verhuisd met mijn moeder, maar dit keer nog verder (iets meer dan anderhalf uur van mijn vader vandaan). Ik zie mijn vader om het weekend en op sommige vakantiedagen. Ik mis mijn vader nog steeds heel erg, ook heb ik bij mijn vader een thuisgevoel en dit mis ik toch bij de woonplek van mijn moeder. Ik zit al best lang na te denken of het niet beter zou zijn om bij mijn vader te gaan wonen. Ik zou hem ook wel meerdere weekenden op willen zoeken, maar mijn moeder keurt dit niet altijd goed.
Ik weet niet wat ik moet doen. Heeft er iemand tips of een zelfde situatie meegemaakt?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat vervelend dat je jouw vader niet zo heel vaak kunt zien en dat hij zo ver weg woont. Ik zou het zelf ook erg vervelend vinden als mijn vader zo ver weg zou wonen. Mijn ouders zijn ook al op jonge leeftijd gaan scheiden. Mijn vader woont gelukkig erg dichtbij en dat vind ik erg fijn. Ik zou eens proberen om samen met jouw moeder en vader hierover te praten en samen tot een goed besluit te komen. Jij moet je natuurlijk er goed bij voelen, dus geef goed aan… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo, Ten eerste was ik ook in jouw leeftijd, toen mijn ouders gingen scheiden. Wat ik zelf zou doen, is in gesprek gaan met je moeder. Maak bijvoorbeeld bespreekbaar dat je het bij je vader gezelliger vind. Wellicht zal je moeder dan meer proberen haar best te doen, om het huis en de sfeer gezelliger te creëren. Helpt dit niet, dan kun je alsnog bij de rechter aangeven dat je graag bij je vader wilt wonen. Ik zou in ieder geval eerst in gesprek gaan met je moeder en dan eventueel ook nog eens met je vader, voordat je naar… Lees verder »