- (19 jaar) in

Nu al

3 maanden geleden heb ik te horen gekregen dat mijn vader wilde scheiden. Het kwam niet onverwachts, maar toch heeft het me een enorme dreun gegeven. Mijn moeder is sinds 2 dagen verhuisd naar haar eigen plekje.

Ik merk dat mijn vader vlak na de scheiding al heel erg veel contact heeft met diverse vrouwen en dat doet mij ontzettend veel pijn. Mensen in zijn omgeving willen hem zelfs al koppelen aan een andere vrouw. Hij heeft nu ook contact met haar. Hij heeft mij vaak verteld dat hij rust wilt en zijn draai eerst wil vinden, maar door zoveel bezig te zijn met vrouwen gunt hij zichzelf die rust niet. Ik heb daar nu al een aantal keer heftige ruzie over gehad. Ik kan en wil nog niet accepteren dat hij nu al open staat voor een andere vrouw in zijn leven, na een huwelijk van 25 jaar. Het doet mij ook pijn omdat het mij het gevoel geeft voorlopig niet genoeg aan mijn broertje en ik te hebben. Het zou me meer rust geven als ik zou weten dat hij eerst iets met ons wilt opbouwen en weer tot zichzelf komt. Dan pas is er in mijn ogen plek voor een andere vrouw. Hij zit constant op zijn telefoon en gaat dan schuin zitten zodat ik niets kan meelezen. Hierdoor maakt hij me nog bozer en krijg ik argwaan.

Ik wil hem zijn geluk niet ontnemen maar ben wel heel boos op het feit dat hij nú al open staat voor andere vrouwen. Hij vindt dat ik hier niet over mag oordelen. Ik wil dit ook niet maar kan mijn mond niet houden omdat het me enorm veel kwetst..

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat een wijze woorden lees ik in jouw bericht. Ik vind het heel moedig van je dat je dit hier schrijft. Het is natuurlijk een erg moeilijke periode voor jou op dit moment. Als je ouders gaan scheiden heb je even een moeilijke periode die je rustig aan moet verwerken. Ik vind het ook heel begrijpelijk wat jij over jouw vader vertelt. Ik vind inderdaad ook dat het beter zou zijn om een eerst een periode rust te nemen en iets op te bouwen met de kinderen. Het is voor jullie… Lees verder »

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Beste anoniem, Bedankt voor je duidelijke en moedige verhaal. Het is voor mij wel herkenbaar. Nadat mijn vader was vreemdgegaan, gingen mijn ouders ook uit elkaar. Mijn pa was echter al snel weer verliefd en leek er daardoor veel minder moeite mee te hebben dan ik had verwacht. Het is nu eenmaal zo dat een huwelijk voor één van beiden al veel langer stroef verliep/verloopt. Net als in een relatie kan iemand met zijn/haar hoofd al bij andere dingen zitten. Dat valt niet goed te praten, maar gebeurt helaas wel. Wat ik echter wel opmerkelijk vind, is dat je vader… Lees verder »