Britney (15 jaar) in

Gescheiden vieringen

Hallo, ik ben een paar weken terug 15 geworden en daardoor is nogal wat commotie ontstaan. Dit was mijn tweede verjaardag met gescheiden ouders en het vorige jaar hadden we het met de hele familie, overigs erg gezellig, samengevierd. Maar toen mijn moeder en ik dit jaar opnieuw voorstelden het bij ons met de hele familie te vieren, was mijn vader hier opeens erg op tegen. De reden daarvoor was dat hij vond dat we toch niets meer samen deden en het dan te ongemakkelijk wordt. Mijn moeder en ik vonden dit heel raar en uit het niets en waren het er niet mee eens, vervolgens heeft hij gezegd dat hij niet zou komen. Maar goed hij kwam uiteindelijk dus wel, is 3 uur gebleven en het was naar mijn mening gewoon gezellig, niks geen raar gedoe. Het enige probleem was dat bijna mijn hele familie er niet bij was, en dit deed ook pijn. Waren er normaal nichten, neven, ooms, tantes en opa en oma. Nu waren ze of op vakantie (Oom, tante en neef aan m’n moeders kant) of niet wetend van mijn viering (Hele familie van m’n vaders kant), of niet in staat te komen (Mijn moeder haar vader). Nou vond ik dit dus vervelend maar er viel mee te leven wat mijn beide ouders waren er en deden normaal (iets dat iedereen natuurlijk wilt). Nu ben ik dus paar weken later bij mijn vader, vertelt hij dat hij zijn familie (die helemaal afwezig was) toch maar heeft uitgenodigd, maar dit wil ik dus juist NIET. Als ik zo, in twee compleet gescheiden werelden, moet leven is het toch helemaal niet leuk voor mij?! Wat gaan ze later doen als ik afstudeer, ga trouwen, kinderen krijg, etc, gaan ze dan ook apart komen? Wat kan ik doen?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Beste Britney, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Ik begrijp je helemaal! Mijn ouders zijn zelf ook gescheiden. Het is voor jou natuurlijk erg vervelend dat alles zo apart moet verlopen. In het begin van de scheiding van mijn ouders vond ik dit ook erg moeilijk en vervelend. Ik ben er nu achter dat dit wel beter is bij mijn familie. Ik heb er nu ook vrede mee, maar ik begrijp helemaal dat dit erg moeilijk voor jou is. Jij wilt natuurlijk ook het liefst dat jouw beide ouders aanwezig zullen zijn bij de diplomauitreiking van jouw school etc.,… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Britney,

Een vervelende situatie is dit. Dit heb ik weleens vaker gehoord na een scheiding. Ik kan me voorstellen, dat je gescheiden vieringen niet gezellig vind.

Wat ik zou doen, is in gesprek gaan samen met je vader en moeder. Je kunt duidelijk maken dat je graag wilt dat jullie met z’n allen gaan vieren. Als jij dit heel graag wilt, zullen je ouders dit vast wel begrijpen.

Ik wens je veel liefs.

Groetjes,
Anne