Anoniem (12 jaar) in

Tips voor verhoor

Hoi,

ik ben een meisje van 12 jaar, en heb aankomende woensdag een verhoor voor de omgang met mijn biologishe vader. Maar ik wil helemaal geen omgang met hem daarvoor moet ik dus naar de rechtbank in Zutphen. Ik ben wel een beetje zenuwachtig heeft iemand tips?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo, Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig voor het verhoor bent. Toen ik 12 jaar oud was, moest ik ook naar de rechter om een verhoor te doen vanwege mijn vader. Maar ik kan je vertellen, dat het helemaal niet zo eng is. Je gaat naar de rechter. Hij zal je een aantal vragen stellen en deze vragen ga je dan beantwoorden. Je kunt daarbij zeggen, waarom je je vader niet wilt zien. Je gesprek word opgenomen en de rechter zal goed naar je verhaal luisteren. Je zou op youtube een filmpje kunnen bekijken over het kinderverhoor. (https://www.youtube.com/watch?v=rCD7ysWVl9c) Ik… Lees verder »

Mar
Mar
8 jaren geleden

Dat is ook spannend, zeker weten! Ik heb dat ook meegemaakt en wist gewoon niet wat er op me af zou komen.
Ik heb het toch gedaan en ik vond dat de rechter heel goed naar mij heeft geluisterd. Ik ben blij dat ik ben gegaan omdat iemand nu eindelijk eens naar mij heeft geluisterd. Misschien helpt jou dit ook!