Anoniem (17 jaar) in

Wel of niet uitnodigen?

Hallo,

Ik ben pas geslaagd voor mijn havo-examen, en heb natuurlijk een diplomauitreiking. Mijn ouders zijn gescheiden, en het is vanzelfsprekend dat mijn moeder meekomt, omdat ik met haar een hele goeie band heb en bij haar woon. Nu weet ik niet of ik mijn vader moet/wil uitnodigen. Ik heb bijna geen contact met hem omdat ik daar geen behoefte aan heb. De enige reden waarom ik hem zou uitnodigen is omdat ik het anders ‘zielig’ vind, en omdat hij dan een belangrijke gebeurtenis in m’n leven zou missen. Maar eigenlijk weet ik niet zeker of ik hem erbij wil hebben. Ik denk dat ik hem niet zou uitnodigen omdat ik dat wil. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Als ik hem niet uitnodig, zou ik me heel erg schuldig voelen.. Wat moet ik doen?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Dara
Dara
8 jaren geleden

Ten eerste: gefeliciteerd! Ten tweede, en nog belangrijker: dit is een moment waar jij hard voor gewerkt hebt en het gaat om jou. Concentreer daarop. Ik heb ook altijd veel problemen met diploma-uitreikingen omdat ik het zo lastig vind om te regelen met mijn ouders. Maar hiervan heb ik geleerd dat ik eigenlijk niet bezig moet zijn om hen blij te maken, zo’n moment gaat immers om mij. In normalere situaties gaan ouders hier ook op deze manier mee om, maar in wat lastigere situaties, zoals die van jou en mij, gebeurt dat gewoon niet altijd. Daarom moeten wij degene… Lees verder »

Aron
Aron
8 jaren geleden

Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum! Ik kan mij voorstellen dat het voor jou inderdaad een lastige keuze is of jij jouw vader wel of niet moet uitnodigen. Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb deze week ook te horen gekregen dat ik geslaagd ben. Jij ook gefeliciteerd dat je geslaagd bent! Ik nodig voor mijn diplomauitreiking mijn beide ouders uit, maar ik heb eigenlijk ook met allebei wel contact. Ik zou, als ik jou was, mijn vader wel uitnodigen voor de diplomauitreiking. Het is één van de belangrijkste momenten in jouw leven en het lijkt… Lees verder »