Anoniem (13 jaar) in

Altijd ruzie

Mijn ouders zitten nu midden in een (v)echtscheiding. Mijn ouders maken al ruzie sinds ik in groep 7 zit. In groep acht werd het erger, en nu ik in de eerste zit blijft het niet meer alleen bij praten……ik heb sinds dit jaar ook hevige ruzie met mijn ouders…. het enige waar zij het wel over eens kunnen zijn is hoe vervelend (netjes uitgedrukt ) ik ben….. ik lig savonds in mijn bed te huilen. Als ik thuis kom van school ren ik direct naar mijn kamer toe en blijf daar tot ik moet slapen. Ik vermijd dus al het contact met mijn familie. Ik ben sinds ik op de middelbare ben zwaar depressief en denk vaak aan zelfmoord…. de enige reden waarom ik nog geen zelfmoord heb gepleegd is omdat ik een hele leuke klas heb en hele leuke vriendinnen heb…… hierbovenop word er ook nog van me verwacht dat ik naar 2vwo ga. Maar ik kan me niet meer concentreren, en ik haal alleen maar onvoldoendes….. ik weet echt niet meer wat ik met mijn leven aanmoet, hebben jullie tips?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

5 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
lisa
lisa
8 jaren geleden

Wat een heftig verhaal. Ik snap je best goed. Niemand zou in zo’n situatie willen zitten. Maar het idee van zelfmoord moet je echt uit je hoofd zien te krijgen. Je bent pas jong en je kan nog zoveel leuke dingen meemaken. Die dingen kan je je nu misschien nog niet inbeelden maar dat komt wel. Ik stopte ook altijd mn verdriet en emoties weg en lag op mn bed te huilen. Maar doordat ik iemand heb gevonden om mee te praten voel ik me echt een stuk beter. Ik vind het heel erg van je ouders, want ze vergeten… Lees verder »

sanne
sanne
8 jaren geleden

heey anoniem meisje, jeetje wat een heftig verhaal… ik schrik er echt heel erg van. mijn ouders zitten ook in een scheiding en ik heb ook vaak ruzie met mijn moeder.. daar woon ik namelijk het meest. ik moet dit jaar 2vwo over doen, vanwege: concentratie problemen en slecht gedrag + slechte cijfers. het is allemaal heel begrijpelijk als alles dit jaar wat moeilijker is. ik moest me er ook bij neerleggen! volgend jaar zal de scheiding nog niet afgelopen zijn en zal ik waarschijnlijk nog steeds concentratie problemen hebben. ik heb daarom ook me erbij neergelegd dat het misschien… Lees verder »

Bob
Bob
8 jaren geleden

Dag Anoniem, Bedankt voor het delen van je verhaal. Dit was een heel zwaar bericht voor mij. Dus ik kan me jou situatie niet eens voorstellen. Je bent een zeer dapper meisje dat je je verhaal durft te vertellen. Het is nooit leuk om te horen als je ouders iets negatiefs tegen je zeggen. Ouders horen dat soort dingen niet te zeggen tegen hun kind. Als ik jou was dan zou ik ook snel naar mijn kamer toe gaan. Dat is helemaal niet erg. Soms is het goed om alles even uit te huilen. In jou situatie is dat zeker… Lees verder »

Janine
Janine
8 jaren geleden

lieve anoniem! Soms zou je je ouders wat he! Ze begrijpen jou niet. Of laten dat in ieder geval niet merken. En als het op jou aankomt dan ligt het aan jouw ‘puber’ zijn. Wat je ouders niet begrijpen is dat jij aan hun vechtscheiding onderdoorgaat.. En misschien wel positieve aandacht wilt. Je slaapplaats is de ultieme schuilplaats he;) heerlijk! Maar verschuil je er niet te veel, laat je gezicht veel zien bij vriendinnen als je gezellig wat gaat drinken of wat leuks gaat doen. Probeer beneden een boek te lezen of iets actiefs te doen dat je ouders doorhebben… Lees verder »

jori
jori
8 jaren geleden

Mijn ouders zitten nu ook in scheiding en dat vind ik echt niet leuk. Maar ik kan je vertellen dat het echt heel goed voelt om er met iemand over te praten. Met school, met een vriendin etc. En als je nauwelijks contact heb met je ouders is dat ook niet zo goed. Ik zou contact opnemen met een professionele psycholoog of de kindertelefoon.

Ik wens je heel veel sterkte en succes

Jori