Jul (17 jaar) in

Respectloos gedrag

Hoi landgenoten,

Mijn paps en mams zijn bezig met hun (v)echtscheiding. Vooral mijn vader speelt het hard. Hij heeft een hoog (lees: Echt heel hoog) inkomen, maar gunt mijn moeder geen cent. Hij chanteert haar en als het op respect aan komt is ook dit ver te zoeken. Doordat hij haar nauwelijks alimentatie gunt kan ze geen huis huren. Laatst confronteerde ik hem met het feit dat ik me zeer frustreer over zijn oneerlijke gedrag jegens mijn moeder, hij werd boos en beweerde dat het allemaal mijn moeders schuld was. Mijn gevoel over de situatie neemt hij niet serieus en ik word gek van zijn respectloze gedrag naar mijn moeder.
Wat te doen?

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Sanne
Sanne
8 jaren geleden

Het kan ook zijn dat je moeder, net als die van mij , haar eigen versie tegen jou verteld zodat jij partij voor haar kiest. Bij mij bleek later dat de verhalen van mn moeder niet waar waren. Ik zou zeggen: bemoei je er niet mee, dat ze het zelf maar uitvechten zonder jou.

Yannick
Yannick
8 jaren geleden

Beste Jul, Ook voor mij is het een herkenbare situatie. Het huwelijk tussen mijn ouders verliep steeds stroever, en toen ze gingen scheiden was de drempel naar ‘een nieuw leven’ voor mijn vader veel lager dan die voor m’n moeder. Hij voelde de vrijheid en werd al snel (smoor)verliefd, terwijl mijn moeder er veel moeite mee had. Mijn pa is in die jaren zijn afspraken wel nagekomen, maar wil ook steeds minder afstaan aan zijn ex-vrouw. Respectloos gedrag is in mijn situatie een zwaar begrip; wel (te) makkelijk denken en praten alsof het huwelijk nooit echt geweldig was voor hem.… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo Jul, Jouw situatie herken ik. Ik had soortgelijke situatie een aantal jaren geleden ook meegemaakt. Mijn vader gunde mijn moeder niets en ze kreeg dus ook geen cent. Ik vind het goed, dat je je vader duidelijk maakt dat hij verkeerd bezig is tegenover je moeder en jou. Blijf vooral zo eerlijk, hij zal erdoor zeker worden ”wakkergeschud”. Ik neem aan dat jij bij je moeder gaat wonen. Maak hem duidelijk, dat jullie het geld nodig hebben. Immers ben jij zijn dochter, jij moet ook goed kunnen leven (samen met je moeder). Het gaat om jou welzijn! Doordat de… Lees verder »