A (10 jaar) in

Hebben jullie even tijd?

Beste ouders,

Hebben jullie even de tijd?
Ik zou het namelijk fijn vinden als jullie even luisterden in plaats van alleen maar met jullie zelf en jullie belachelijke problemen bezig zijn.
Ik heb daar namelijk niks aan.
Gelezen? De tijd gevonden? Goed, dan begin ik nu.
Wat ik dus even wilde zeggen, ben al erg blij dat jullie bij deze regel zijn aangekomen, en jullie best doen om er nog een beetje iets van te maken in plaats van elke poging tot herstel, of nou ja herstel, elke poging om een verbinding te houden direct afkappen. Bedankt.
Even een vraag he, kijken jullie wel eens in de spiegel?
Waarom ik dat vraag? Oh gewoon, nieuwsgierig.
En als je dat doet, wat zie je dan?
Jezelf? Goh, verassend.
Ogen, neus, en een mond?
Ach, geestig.
En verder? Zie je nog meer?
Oh, dus behalve je gezicht zie je niks?
Dus je ziet geen persoonlijkheid? Je ziet geen gevoel? Geen verdriet, geen woede?
Geestig, alweer.
Je kind wel. Jong of oud, je kinderen zien het wel.
Je kind zien dat je er soms misschien moe uitziet, het verdriet in je ogen, je mondhoeken hangend naar beneden, hoe je hoofd zich steeds meer richt naar de grond. Je kind ziet alles, je kind hoort alles, je kind voelt alles.
Zie je dat? Zie je dat je kind jouw ziet? Dat je kind alles meekrijgt via elk zintuig? Dat je kind slim genoeg is om dwars door je heen te prikken.

Zo. Hier aangekomen? Mooi. Steek er wat van op .

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

6 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Lauren
Lauren
8 jaren geleden

Hoi a. Mooi gezegd ik hoop dat veel ouders hier van leren

Veel liefs

Lauren

Esmee
Esmee
8 jaren geleden

Hey A,
mooi gezegt! Je hebt helemaal gelijk. Kinderen krijgen meer mee dan ouders denken. Niet alleen ouders hebben er last van hun kinderen ook en soms hun kinderen nog erger. Wij de gescheiden linderen moeten ons laten horen xx

anoniem meisje
anoniem meisje
8 jaren geleden

helemaal gelijk, zo mooi omschreven, dit zouden alle gescheiden ouders moeten lezen. je hebt het perfect verwoord

liefs anoniem

niki
niki
8 jaren geleden

wauw sta nog steeds verstelt en ik heb dit bericht ook al 2 dagen geleden gelezen. wat heb jij en stem ik vind je echt dapper dat je dit durft te zeggen je hebt gelijk ook nog. ik hoop dat je ouders een helderde beeld maken en dat ze die achterlijke ideeën achter zich laten en normaal doen en weer terug bij elkaar komen en dat ze meer hun best moeten doen om er iets goeds van te maken
liefsxxx

Anne
Anne
8 jaren geleden

Hallo A,

Bedankt voor dit mooie en heldere bericht!
Ik wens je veel liefs,

groetjes, Anne

Femke
Femke
8 jaren geleden

Beste A,

Wauw. Bedankt voor je heftige, maar duidelijke bericht! Ik hoop dat veel ouders hier over na zullen denken. Bedankt voor het delen.

Liefs,
Femke