petronella (15 jaar) in

Geen vertrouwen

hallo iedereen,
het is ondertussen 2 jaar geleden dat mijn ouders zijn gescheiden, dat kwam doordat mijn moeder vreemd ging met een andere man. ik heb het sinds die 2 jaar erg moeilijk gehad met alle gebeurtenissen. ik raakte mijn moeder kwijt want ik was zo kwaad dat ik haar niet meer wilde zien. thuis werd de situatie er ook niet veel beter op, doordat ik steeds verdrietig was en mijn woede op mijn broertjes uitte en hun hun eigen woede ook op mij. na een half jaar kwam ik weer in contact met mijn moeder doordat ik met een psycholoog ben gaan praten. ik vond het toen erg fijn dat ik mijn moeder weer een beetje terug had, maar met haar man wilde ik niks te maken hebben, omdat het door mijn idee door hem is gekomen dat mijn ouders zijn gescheiden ook is mijn moeder vorig jaar december bevallen van een jongetje van die man sinds dien is ons contact ook weer minder omdat ik daar ook erg kwaad over was. een poosje terug kwam ik op de computer een whatsapp gesprek tegen van mijn moeder en haar man voordat mijn ouders gescheiden waren, in dat gesprek las ik dat ze al een trouwdatum hadden samen voordat wij nog maar iets over hem wisten of voordat mijn ouders nog maar scheidingspapieren getekend hadden. het is erg moeilijk om zoiets te verwerken en ik heb ook geen idee hoe ik dat zou moeten doen. maar 1 ding weet ik heel zeker ik wil mijn moeder voorlopig niet meer zien en misschien ook wel nooit meer omdat ze me steeds opnieuw weer teleur stelt. door dat gesprek te lezen heb ik wel veel respect gekregen voor mijn vader omdat hij dit ook allemaal heeft moeten meemaken. daarom ben ik ook heel blij dat hij een nieuwe, lieve en leuke vrouw heeft ontmoet waar hij heel gelukkig mee is. maar ik weet de laatste tijd gewoon echt niet meer wat ik met mijn moeder aanmoet en of het slim is geen contact meer te hebben omdat ik steeds opnieuw teleurgesteld ben en geen vertrouwen meer in haar heb.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Aron
Aron
8 jaren geleden

Beste Petronella, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Toen ik jouw berichtje las, kon ik mij er heel goed in verplaatsen. Ik heb namelijk bijna precies hetzelfde meegemaakt. Mijn ouders gingen scheiden omdat mijn vader was vreemdgegaan en een nieuw leven met deze vrouw wilde beginnen. In het begin was ik daar erg verdrietig over, later vooral ook heel boos. Mijn moeder had het hier erg moeilijk mee. Mijn vader trouwde twee jaar na de scheiding met deze vrouw en weer twee jaar later hadden zij samen ook alweer een zoontje gekregen. Voor mij ging dit ook allemaal erg… Lees verder »

Nina
Nina
8 jaren geleden

Hi Petronella, Dankjewel voor jouw bericht op ons forum. Wat een heftig verhaal zeg, ik kan mezelf heel goed voorstellen dat het op een gegeven moment te veel voelt om allemaal te verwerken. Wat ik heel mooi vind om te lezen is dat je zo blij bent voor je vader dat hij een nieuwe leuke, lieve vriendin heeft. Knap hoor, in deze situatie! Wat betreft je moeder kan ik mezelf ook wel een beetje in jou situatie verplaatsen. Ik heb momenteel ook geen contact met mijn biologische vader omdat ik ook continu het gevoel had dat hij mij weer opnieuw… Lees verder »

Anne
Anne
8 jaren geleden

Goedenavond Petronella, Ten eerste vind ik het heel knap van jou, dat je naar een psycholoog bent gegaan. Dit is vaak een moeilijke stap, maar helpt mensen uiteindelijk wel! Ik kan me voorstellen, dat het allemaal moeilijk voor je is. Je moeder heeft veel dingen voor je geheim gehouden, zoals dat met het trouwdatum. Ik zelf heb de contact met mijn vader verbroken, omdat hij er nooit voor me was en nooit eerlijk tegen mij was. Daar heb ik ook geen spijt van. Het is van persoon tot persoon verschillend, wat het beste is. Als je denkt dat jouw moeder… Lees verder »