Anoniem (17) in

Eigen keuze maken

Mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden. Ik ben het heen en weer reizen meer dan zat. Ik zou graag willen weten hoe anderen er mee om Gaan. Mijn ouders hebben een omgangsregeling voor mij en mn broertje. Nu wordt ik bijna 18 en wil ik mijn eigen keuzes gaan maken. Ik Zit er aan te denken om minder naar mijn vader te gaan. Ik vind deze gedachte best moeilijk. Ik ben vooral bij mijn moeder en om de week een weekend bij mn vader. Ik heb veel moeite met het steeds schakelen van huis, andere regels en steeds op nieuw spullen mee te nemen. Ik zoek iemand waar ik hier mee over kan praten en zo’n soort gelijke situatie heeft.

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

3 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Kelly
Kelly
7 jaren geleden

Hey Anoniem, Lastige situatie zit je in! Zoals je zelf al schrijft: je wordt bijna 18 en je wil je eigen keuzes gaan maken. Dat goed recht heb je ook. Ik kan mij wel voorstellen dat je het enorm lastig vind om deze mededeling aan je vader te geven. Het lijkt me wel noodzakelijk om erover te praten met je vader. Je kan altijd bij je vader benadrukken dat het niet is dat je hem niet aardig meer vind of dat je niet meer van hem houdt, maar dat het puur praktisch gezien beter voor jou is. Misschien kan je… Lees verder »

Eva
Eva
7 jaren geleden

Lieve Anoniem, Bedankt dat je hier om advies komt vragen. Wat herken ik jou in mijn verhaal. Het is inderdaad super vervelend om om het weekend je tas te moeten pakken. Ik heb een tijdje gehad, dat ik zelf de weekenden regelden. Dus dat ik meer bij mijn moeder wilde zijn dan bij mijn vader, omdat bij mijn moeder ook al mijn vrienden woonden. Mijn vader vond dat prima, zo lang ik maar duidelijk was wanneer ik er wel ben. Ik denk dat het sowieso fijn is, als je ook duidelijk tegenover jouw vader bent. Dus dat je laat weten… Lees verder »

Anne
Anne
7 jaren geleden

Hallo,

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van het reizen. Aangezien je bijna 18 bent zou ik als ik jou was wel aangeven wat jij wilt. Je kunt dit beargumenteren met het feit dat je het niet fijn vindt om steeds op en neer te moeten. Ik snap dat je het een beetje lastig vindt om dit aan te geven.

Maar ik zou aan deze situatie wel wat doen, aangezien jij er niet happy van wordt!

Ik wens je veel liefs,
Anne