M (15 jaar) in

Speel open kaart

Beste ouders en jongeren op villa pinedo,
Ik wil mijn verhaal delen omdat ik hoop dat jongeren zich erin herkennen en er misschien iets aan hebben.
Toen ik elf was gingen mijn ouders scheiden (ik ben nu vijftien).
Mijn moeder wou graag scheiden maar mijn vader niet. De reden waarom mijn moeder wou scheiden was omdat ze ontdekt had dat ze op vrouwen viel. Daarnaast liep het huwelijk van mijn ouders sws al niet zo goed. Mijn vader was heel verdrietig en voor mijn moeder was dit alles natuurlijk ook niet gemakkelijk. Ik weet nog goed hoe het was om te verhuizen, ik had hiervoor nog maar in één huis gewoond. Mijn moeders nieuwe vriendin kwam bij ons in huis wonen in de eerste maanden. Ik wist dat mijn moeder haar al kende voor de scheiding maar durfde/ durf nooit te vragen of ze is vreemdgegaan. De nieuwe vriendin van mijn moeder was een ontzettend complex persoon. ze was emotioneel onstabiel of zoiets opnieuw hier wat vragen waar ik geen antwoord op heb gekregen/krijg. Mijn moeder maakte het uit met haar en dat was een opluchting. Maar nu ging mijn moeder nieuwe vrouwen daten. Ik wou dat ze iemand vond maar had aan de andere kant geen behoefte aan nieuwe aanplak. Mijn moeder zien met een vrouw was trouwens echt heel erg wennen voor mij. Mijn vader kreeg op een gegeven moment ook een nieuwe vriendin. Op dit punt in mijn verhaal zijn we nu. Met uitzondering dat mijn moeder weer naar een man opzoek is.
Ik heb het verhaal misschien niet zo net opgeschreven maar het doet voor mij veel pijn om aan het geheel terug te denken.
mijn tip voor ouders: Ook al doet de waarheid nog zo’n pijn, vertel hem toch aan je kind. Ik heb de pijn in kleine stukjes verwerkt over een lange tijd en dat wens ik niemand toe. Dus wees in een keer duidelijk en speel open kaart.
bedankt als je dit hebt gelezen !
x

Op de hoogte blijven
Laat het mij weten wanneer er
guest

2 Reacties
nieuwste
oudste meest gestemd
Inline Feedbacks
View all comments
Evi
Evi
9 jaren geleden

Hoi M, Wat een verhaal zeg. Het is natuurlijk altijd vervelend als je ouders gaan scheiden maar ik snap dat het voor jou extra wennen was omdat je moeder daarna een vriendin had. Ik vind het ontzettend goed dat jij je verhaal hier deelt. Ik denk dat er veel jongeren zijn die wat aan jouw verhaal hebben. Dus bedankt voor het plaatsen! Voor kinderen/jongeren is het inderdaad fijn dat ouders eerlijk zijn. Maar ik vind dat ouders hier wel mee moeten uitkijken. Achteraf gezien had ik sommige dingen misschien niet als kind willen weten omdat ik daardoor werd meegesleurd en… Lees verder »

Tessa
Tessa
9 jaren geleden

Hallo M., Dank je wel voor het delen van je verhaal. Het lijkt me eerlijk gezegd echt lastig als je moeder opeens lesbisch schijnt te zijn. Niet dat daar iets mis mee is, helemaal niet zelfs! Maar ik kan me voorstellen dat het heel erg wennen voor je was. Zeker als nu ook weer je moeder met mannen aan het daten is. Hopelijk is de nieuwe vriendin van je vader wel leuk! En wat betreft open kaart spelen: goed dat je die tips plaatst voor ouders. Ik denk dat het wel afhankelijk is van de leeftijd van het kind om… Lees verder »