Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Ik geloofde niet meer in de liefde

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Simone

Geplaatst op: 24-07-2018

Brief aan mijn ouders

Lieve mama en papa,

Door de problemen tussen jullie heb ik vroeger nooit in jullie liefde voor elkaar geloofd. Als dat er was dan zouden jullie toch geen ruzie hebben gehad elke dag? Of dan zou er toch geen geweld gebruikt worden tegen elkaar? Hoe kan er nou liefde zijn als twee mensen voor elkaar hebben gekozen, maar elkaar elke dag ongelukkig maken? Dit waren mijn gedachtes toen jullie nog bij elkaar waren. Ik geloofde niet in jullie liefde. Heb ik nooit gedaan toen ik kind was.

Ik wilde dit beter doen. Mijn hele jeugd heb ik mij machteloos en angstig gevoeld. Dit zou ik in mijn eigen relatie voorkomen, voor mijzelf en iedereen om me heen. Die fouten van jullie.. elkaar uitschelden, slaan, negeren of kleineren. Ik heb het altijd gezegd: dit zal ik nooit doen in mijn eigen relatie.

Op een dag zou ik iemand ontmoeten waar ik heel veel van zou gaan houden, daar was ik zeker van. En ja hoor.. ik ben nu 23 jaar en ik heb een relatie van 6 jaar. Ik kan me geen leven zonder hem voorstellen en ik houd zielsveel van hem. Maar kijk eens mama en papa.. hoe kan het dat ik precies dezelfde fouten maak als jullie? Ik wil geen ruzie maken en ik wil gewoon met woorden kunnen uitleggen wat ik voel. Mijn oprechte gevoel kunnen delen met hem. Waarom lukt dit niet? Wat moet ik nou doen?

Kusjes van mij xx

-

Ze zeggen altijd dat kinderen hun eigen thuissituatie beschouwen als wat normaal en geaccepteerd gedrag is. Dit zie ik tot de dag van vandaag nog steeds terug in mijn eigen gedrag. Ongewild heb ik de manier van mijn liefde tonen in mijn eigen relatie overgenomen van de relatie van mijn ouders. Ik wilde dit niet, maar toch is het gebeurd. Ik geef mijn ouders niet de schuld van mijn gedrag. Maar ik had zo graag gewild dat mama en papa dit anders hadden aangepakt in het bijzijn van hun kinderen. Ik had zo graag alsnog de liefde tussen hen willen zien, ongeacht de ruzies. Dan zou ik misschien ook, net als de andere jongeren waarbij de ouders met liefde met elkaar omgaan, mijn eigen relatie liefde kunnen bieden.

Dit wil ik ook meegeven aan alle ouders, samen of uit elkaar: Weet dat wij jullie voorbeeld later vaak zullen naleven. Wees bewust van de invloed die jullie hebben op ons latere leven. Door zelf het goede voorbeeld voor te leven, help je ons het beste op weg!

Liefs,

Simone (23)

 

Meer brieven lezen die zijn geschreven door jongeren aan gescheiden ouders? Klik dan hier.

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders met een kind in groep 8
Mijn oudersFamilieOp schoolBelangrijke momentengroep 8 musical eindmusical groep 8 musical rapport middelbare basisschool lagere school aardig opa's oma's naast elkaar

📖 Aan alle gescheiden ouders met een kind in groep 8

Vandaag is een belangrijke dag voor ons. De musical van groep 8. Na deze dag zijn wij definitief geen ‘kleintjes’ meer, want na de zomer gaan we naar de middelbare. We hebben teksten geleerd, dansjes geoefend en kostuums gepast. We zijn er helemaal klaar voor. We maken ons alleen nog zorgen over een ding: jullie. We durven het eigenlijk niet te zeggen, dus vandaar deze brief.In ons hoofd zien we namelijk steeds voor ons hoe jullie allebei aan de andere kant van de zaal gaan zitten. En dat wij da...

Bekijk brief