Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Villa Pinedo in Jeugdjournaal

Door: Elise

0

Geplaatst op: 13-09-2016

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

Marsha Pinedo 'Stoere Vrouw'

Marsha Pinedo 'Stoere Vrouw'

Marsha Pinedo stond al in het Stoere Vrouwen-jubileumnummer van Margriet én was onderdeel van de tentoonstelling in het Amsterdam Museum. Haar verhaal inspireert. Daarom laat Margriet haar hier wat uitgebreider aan het woord. </div> </div>

24-06-2019

Lees nieuwsbericht
In gesprek met Buddy George

In gesprek met Buddy George

George (22 jaar) uit Meerssen is sinds twee jaar Buddy. In dit interview met CJG 043, een platform voor opgroei en opvoedvragen in Limburg, vertelt hij hoe het precies in z’n werk gaat om Buddy te zijn en wat hem zo aanspreekt.“Wat ik het mooiste vind aan het Buddy zijn? Ik had heel erg het gevoel dat ik iets wilde betekenen voor kinderen in deze situaties. Waarbij ik heel erg de drive had om mijn eigen ervaring daarin mee te nemen, het te kunnen omzetten naar iets positiefs. En dat kan als Buddy. Want juist door je eigen ervaring kun je beter aanvoelen hoe iets is voor een kind. Je kunt het beter plaatsen. En je staat er totaal buiten. Je bent onafhankelijk, dat maakt dat het voor een kind vaak ook veilig voelt om iets met jou als buddy te delen."

24-06-2019

Lees nieuwsbericht
Villa Pinedo's campagne Hoor(r)écht

Villa Pinedo's campagne Hoor(r)écht

Elk jaar vindt op de tweede vrijdag van september de Dag van de Scheiding plaats. Een belangrijk moment om stil te staan bij de impact van scheiden op kinderen. Dit jaar vroeg Villa Pinedo extra aandacht voor de rechten van het kind en voerden we campagne om de processen in de rechtbank beter te laten aansluiten op de belevingswereld van kinderen.Zo voerden we onderzoek uit onder kinderen naar hun ervaringen met de rechtbank, organiseerden we een kennissessie voor beroepskrachten die op de een of andere manier betrokken zijn bij de rechtszaken van ouders én verwerkten we alle hartenkreten van kinderen in een manifest: hoe dan wel?Onze publicatie 'Zie mij en hoor(r)écht', met daarin de alle ervaringen en hartenkreten van kinderen gebundeld, trok groots bekijk in de media. We waren niet alleen te horen op NOS Radio 1, maar verschenen ook in het Hart van Nederland en het NOS Jeugdjournaal. Ook kon je over de campagne lezen in het NRC, Het Parool en de Trouw.Meer weten? Bekijk onze campagnepagina!

11-10-2024

Lees nieuwsbericht