Logo Villa pinedo small

Radiofragment RTV NoordHolland

Door: Villa Pinedo

0

Geplaatst op: 14-09-2015

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

Een brief vol stiekem verdriet

Een brief vol stiekem verdriet

Een brief vol stiekem verdriet. Dit artikel is geschreven naar aanleiding van de Open Brief aan ouders.Jaarlijks krijgen zo’n 70.000 kinderen in Nederland te maken met een scheiding. In de praktijk blijkt maar al te vaak dat er tijdens en zeker ook na dit proces te weinig aandacht bestaat voor de gedachten en gevoelens van kinderen. Om hier verandering in te brengen heeft Villa Pinedo samen met jongeren een open brief opgesteld. Deze open brief moet volwassenen bewust maken wat er in het hoofd en hart omgaat van kinderen tijdens het scheidingsproces.Het NRC schreef ook over onze Open Brief. Bron: ‘De open brief is een heel goed initiatief’ zegt pedagoog Inge van der Valk (Universiteit Utrecht) in het NRC van 29 augustus. Klik hier voor het hele artikel.Wil je de Open Brief voor ouders lezen?Klik dan hier.  

14-09-2012

Lees nieuwsbericht
Editie NL

Editie NL

Veel mensen zijn ontroerd door de nieuwe kerstreclame van de PLUS. Daarin zorgt een meisje dat haar gescheiden ouders voor een avond weer samen zijn. Editie NL vroeg Marsha Pinedo naar haar mening over de commercial. Je ziet het terug in dit fragment. Reacties van de jongeren van Villa Pinedo: www.villapinedo.nl/blog/kerstreclame-plus-vind-moeilijkWil jouw kind een buddy?: www.villapinedo.nl/buddyOpen brief 'Aan alle gescheiden ouders': www.villapinedo.nl/open-brief-aan-alle-gescheiden-ouders

12-12-2017

Lees nieuwsbericht
Villa Pinedo's campagne Hoor(r)écht

Villa Pinedo's campagne Hoor(r)écht

Elk jaar vindt op de tweede vrijdag van september de Dag van de Scheiding plaats. Een belangrijk moment om stil te staan bij de impact van scheiden op kinderen. Dit jaar vroeg Villa Pinedo extra aandacht voor de rechten van het kind en voerden we campagne om de processen in de rechtbank beter te laten aansluiten op de belevingswereld van kinderen.Zo voerden we onderzoek uit onder kinderen naar hun ervaringen met de rechtbank, organiseerden we een kennissessie voor beroepskrachten die op de een of andere manier betrokken zijn bij de rechtszaken van ouders én verwerkten we alle hartenkreten van kinderen in een manifest: hoe dan wel?Onze publicatie 'Zie mij en hoor(r)écht', met daarin de alle ervaringen en hartenkreten van kinderen gebundeld, trok groots bekijk in de media. We waren niet alleen te horen op NOS Radio 1, maar verschenen ook in het Hart van Nederland en het NOS Jeugdjournaal. Ook kon je over de campagne lezen in het NRC, Het Parool en de Trouw.Meer weten? Bekijk onze campagnepagina!

11-10-2024

Lees nieuwsbericht