Logo Villa pinedo small

RTL Late Night

Door: Elise

0

Geplaatst op: 22-02-2018

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

Buddy Fenna in het Jeugdjournaal over kindgesprekken

Buddy Fenna in het Jeugdjournaal over kindgesprekken

Ook Fenna kan beamen dat het niet altijd goed gaat met de kindgesprekken. Ze was 12 toen haar ouders gingen scheiden en vond het kindgesprek niet zo fijn. Benieuwd wat ze hierover te zeggen heeft? Kijk hier de aflevering terug! Heeft jouw kind ooit een brief gekregen van de rechter? Dan zijn we benieuwd naar zijn of haar ervaring! Samen kunnen we er namelijk voor zorgen dat de processen in de rechtbank kindvriendelijker worden én beter aansluiten. Daar hebben we jullie hulp bij nodig. Laat je jouw kind de enquête ook invullen? Dankjewel alvast!</div> Fenna was niet alleen te zien in het Jeugdjournaal, maar is ook te horen in de speciale podcast-serie over scheiden van het Jeugdjournaal. In de tweede aflevering gaat het over de gesprekken met de rechter en komen verschillende kinderen aan het woord om hierover te vertellen, waaronder Fenna. Je luistert de aflevering hier!

17-07-2024

Lees nieuwsbericht
Amber te horen bij Radio 1
Gevoelens van kinderen Villa Pinedo in de media kindperspectiefgescheiden ouders

Amber te horen bij Radio 1

Amber was namens Stichting Villa Pinedo te gast bij 'Dit is de Dag' op NPO Radio 1. Ze ging daar in gesprek over de over de nieuwe Sinterklaasreclame van Bol en het perspectief van kinderen met gescheiden ouders. Villa Pinedo is door Bol gevraagd feedback te geven op een concept versie van de reclame. Wij hebben gelet op het perspectief van kinderen. Wat ons raakte als kinderen met gescheiden ouders, was de hoopvolle boodschap waar veel kinderen naar verlangen: dat ouders ook na de scheiding respectvol met elkaar om kunnen gaan.Echter, hebben wij ook benadrukt dat dit voor veel gezinnen niet - of nog niet - de dagelijkse realiteit is. Het was voor ons belangrijk dat het voor de kijker duidelijk zou zijn dat de boodschap een wensbeeld is, geen verwachting of norm. Juist omdat veel kinderen teleurstelling, loyaliteitsconflicten en verdriet ervaren rondom dit soort momenten.Wat we hopen, is dat deze reclame een breder gesprek opent over wat kinderen écht nodig hebben bij een scheiding: liefde, aandacht en de ruimte om te praten over hun gevoelens. Ook tijdens de voor hen moeilijke feestdagen. Mooi dat er ruimte was voor meerdere perspectieven. Want geen situatie is hetzelfde, en dat mag er allemaal zijn.Benieuwd naar het hele gesprek? Luister dan naar het fragment bij Radio 1!

02-12-2025

Lees nieuwsbericht
Marsha Pinedo te gast bij Gijs Staverman op NPO Radio 2

Marsha Pinedo te gast bij Gijs Staverman op NPO Radio 2

Marsha Pinedo was bij Gijs Staverman te gast op NPO Radio 2. Vandaag, op de Dag van de Scheiding, vertelde zij over het Online-Buddyproject van Villa Pinedo.Luister het fragment hier terug (vanaf minuut 13).

14-09-2018

Lees nieuwsbericht