Logo Villa pinedo small

Bezoek van Koningin Máxima

Door: Villa Pinedo

0

Geplaatst op: 16-06-2021

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

Villa Pinedo op Amsterdam FM

Villa Pinedo op Amsterdam FM

Kim Solinge, één van onze jongeren, werd vandaag geïnterviewd door Amsterdam FM. Aanleiding hiervoor was onze nieuwe Open Brief, waarin wij zes tips geven aan gescheiden ouders met kinderen die onlangs geslaagd zijn voor hun examens. De open brief kun je hier vinden.Ben je benieuwd naar de opname met Kim? Klik dan hier om hem te beluisteren. 

25-06-2014

Lees nieuwsbericht
Online Workshop in De Telegraaf

Online Workshop in De Telegraaf

Gisteren werd het persbericht verstuurd naar alle media rondom een cadeautje voor alle gescheiden ouders. Vrijdag 12 september 2014 is de Dag van de Scheiding en schonken wij alle gescheiden ouders van Nederland een gratis online workshop. De workshop ‘leer kijken door de ogen van je kind’ wordt gesteund door de nieuwe ambassadeur Olympisch schaatskampioen –en tevens kind van gescheiden ouders- Mark Tuitert.Onder andere de Telegraaf pikte dit bericht op en schreef er een artikel over. Dit artikel kun je hier lezen. Het volledige persbericht dat we schreven lees je hier.

11-09-2014

Lees nieuwsbericht
Amber te horen bij Radio 1
Gevoelens van kinderen Villa Pinedo in de media kindperspectiefgescheiden ouders

Amber te horen bij Radio 1

Amber was namens Stichting Villa Pinedo te gast bij 'Dit is de Dag' op NPO Radio 1. Ze ging daar in gesprek over de over de nieuwe Sinterklaasreclame van Bol en het perspectief van kinderen met gescheiden ouders. Villa Pinedo is door Bol gevraagd feedback te geven op een concept versie van de reclame. Wij hebben gelet op het perspectief van kinderen. Wat ons raakte als kinderen met gescheiden ouders, was de hoopvolle boodschap waar veel kinderen naar verlangen: dat ouders ook na de scheiding respectvol met elkaar om kunnen gaan.Echter, hebben wij ook benadrukt dat dit voor veel gezinnen niet - of nog niet - de dagelijkse realiteit is. Het was voor ons belangrijk dat het voor de kijker duidelijk zou zijn dat de boodschap een wensbeeld is, geen verwachting of norm. Juist omdat veel kinderen teleurstelling, loyaliteitsconflicten en verdriet ervaren rondom dit soort momenten.Wat we hopen, is dat deze reclame een breder gesprek opent over wat kinderen écht nodig hebben bij een scheiding: liefde, aandacht en de ruimte om te praten over hun gevoelens. Ook tijdens de voor hen moeilijke feestdagen. Mooi dat er ruimte was voor meerdere perspectieven. Want geen situatie is hetzelfde, en dat mag er allemaal zijn.Benieuwd naar het hele gesprek? Luister dan naar het fragment bij Radio 1!

02-12-2025

Lees nieuwsbericht