Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Poeder

Annoniem, 12 jaar

Mijn ouders
Ik heb vorig jaar mijn vader gezien boven een weegschaal waar wit poeder oplag ik vind het moeilijk om los te laten en weet niet goed wat ik er mee moet hebben jullie tips voor mij?

Poeder

Annoniem, 12 jaar

Mijn ouders
Ik heb vorig jaar mijn vader gezien boven een weegschaal waar wit poeder oplag ik vind het moeilijk om los te laten en weet niet goed wat ik er mee moet hebben jullie tips voor mij?

Brief

lea, 13 jaar

Mijn ouders
Lea & Romy Schijft : Dit is een afscheids brief .. hou vaan alle mensen

Het was voorbij

Anoniem, 17 jaar

Mijn ouders
Het sprookje bestond niet meer. Het was voorbij. Ik mis het, ik zal het altijd missen. Ik ben gebroken en gelijmd. Ik lach en soms Huil ik Want dat mag ook Zelfs in een kapotte wereld komt de zon elke morgen op Ik ben doorgegaan alsof er niks aan de hand was, ingestort, doorgegaan, ingestort en weer opgestaan Ik ben en blijf onderweg Bestemming onbekend Ik ben zo jong, maar ik weet Liefde achtervolgt je, zelfs al is het voorbij Een kind hoort kind te zijn Trouwen doe je niet alleen op papier Trouw zijn stopt niet waar het huwelijk eindigt Wij zijn tenminste nog samen Dezelfde ouders, hetzelfde bloed Ik beloof je, ik zal er altijd voor je zijn Wij worden ook ouder Wijsheid komt met de jaren, net als besef Naast zwart is wit Ik mag dan getekend zijn, het verleden is niet het heden en ik kleur mijn eigen toekomst in Soms is er een keuze En soms ook niet.

Het was voorbij

Anoniem, 17 jaar

Mijn ouders
Het sprookje bestond niet meer. Het was voorbij. Ik mis het, ik zal het altijd missen. Ik ben gebroken en gelijmd. Ik lach en soms Huil ik Want dat mag ook Zelfs in een kapotte wereld komt de zon elke morgen op Ik ben doorgegaan alsof er niks aan de hand was, ingestort, doorgegaan, ingestort en weer opgestaan Ik ben en blijf onderweg Bestemming onbekend Ik ben zo jong, maar ik weet Liefde achtervolgt je, zelfs al is het voorbij Een kind hoort kind te zijn Trouwen doe je niet alleen op papier Trouw zijn stopt niet waar het huwelijk eindigt Wij zijn tenminste nog samen Dezelfde ouders, hetzelfde bloed Ik beloof je, ik zal er altijd voor je zijn Wij worden ook ouder Wijsheid komt met de jaren, net als besef Naast zwart is wit Ik mag dan getekend zijn, het verleden is niet het heden en ik kleur mijn eigen toekomst in Soms is er een keuze En soms ook niet.

Door merg en been

Suus, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Hallo iedereen. GESCHEIDEN OUDERS, HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG. OUDERS ZIJN GEKWETST EN MOE, MAAR ZEUREN NAAR HUN KINDEREN TOE. GESCHEIDEN OUDERS HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG. ZE ZOUDEN ONS MET RUST MOETEN LATEN, NIET DE ANDER NEGATIEF PRATEN. GESCHEIDEN OUDERS HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG, KINDEREN GAAN ERAAN KAPOT, ETEN NIET MEER, ZIJN ALLEEN MAAR BOT. GESCHEIDEN OUDERS, HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG, SCHOOL NAAR DE KLOTE, HET LEVEN WORDT EEN HEL KINDEREN, TREK AAN DE BEL! GESCHEIDEN OUDERS HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG. MAAR NIKS IS ZO ERG ALS HET ZIJN VAN EEN OORLOGSKIND, DOOR ALLES ACHTER TE LATEN DOOR WEER EN WIND. Ik hoop dat jullie het hebben begrepen want ik ben eraan onderdoorgegaan, maar dat ouders scheiden kan soms alleen maar goed zijn.

Door merg en been

Suus, 11 jaar

Wat de f@#ck?!
Hallo iedereen. GESCHEIDEN OUDERS, HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG. OUDERS ZIJN GEKWETST EN MOE, MAAR ZEUREN NAAR HUN KINDEREN TOE. GESCHEIDEN OUDERS HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG. ZE ZOUDEN ONS MET RUST MOETEN LATEN, NIET DE ANDER NEGATIEF PRATEN. GESCHEIDEN OUDERS HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG, KINDEREN GAAN ERAAN KAPOT, ETEN NIET MEER, ZIJN ALLEEN MAAR BOT. GESCHEIDEN OUDERS, HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG, SCHOOL NAAR DE KLOTE, HET LEVEN WORDT EEN HEL KINDEREN, TREK AAN DE BEL! GESCHEIDEN OUDERS HET IS ERG, GERUZIE GAAT DOOR BEEN EN MERG. MAAR NIKS IS ZO ERG ALS HET ZIJN VAN EEN OORLOGSKIND, DOOR ALLES ACHTER TE LATEN DOOR WEER EN WIND. Ik hoop dat jullie het hebben begrepen want ik ben eraan onderdoorgegaan, maar dat ouders scheiden kan soms alleen maar goed zijn.

Zo gaat dat

Suus, 0 jaar

Mijn ouders
Beste ouders, Alsjeblieft. Zet je kinderen niet tegen de ander op. Kinderen willen niet alles weten. Bijvoorbeeld: "mama, waarom ben je van papa gescheiden?" "Omdat hij ... heeft gedaan. Jouw papa is niet de lieve man die hij voor jou is. ". Een paar dagen later is het kind bij de vader: "Papa, waarom heb je ... gedaan bij mama?" "WAT?! Je kan beter vragen waarom zij ... bij mij heeft gedaan. " Zo gaat het. Als kind weet je dan niet meer aan welke kant je moet staan. Dat is echt vreselijk. En kinderen die dit lezen: zeg echt tegen je ouders dat je het vervelend vindt als je tegen je andere ouder wordt opgezet.

Zo gaat dat

Suus, 0 jaar

Mijn ouders
Beste ouders, Alsjeblieft. Zet je kinderen niet tegen de ander op. Kinderen willen niet alles weten. Bijvoorbeeld: "mama, waarom ben je van papa gescheiden?" "Omdat hij ... heeft gedaan. Jouw papa is niet de lieve man die hij voor jou is. ". Een paar dagen later is het kind bij de vader: "Papa, waarom heb je ... gedaan bij mama?" "WAT?! Je kan beter vragen waarom zij ... bij mij heeft gedaan. " Zo gaat het. Als kind weet je dan niet meer aan welke kant je moet staan. Dat is echt vreselijk. En kinderen die dit lezen: zeg echt tegen je ouders dat je het vervelend vindt als je tegen je andere ouder wordt opgezet.

Blijft mijn vader

Melissa, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, me ouders zijn me 2 jaar gescheiden en me stiefvader die zit nu telkens op mij heel boos te worden en te slaan en me moeder die trekt zig er niks van aan ze weet wel dat hij het doet maar ze doet net of ze het niet ziet en ik kan ook niet naar me eigen vader toe want die hoeft mij niet meer te zien zijn die een half jaar geleeden en ik weet niet waarom me vader me niet meer wilt zien want ik heb niks fout gedaan...tog? Maar ik mag tog gewoon al ik naar me vader toe wil naar me vader toe want het is en blijft mijn egte vader

Blijft mijn vader

Melissa, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, me ouders zijn me 2 jaar gescheiden en me stiefvader die zit nu telkens op mij heel boos te worden en te slaan en me moeder die trekt zig er niks van aan ze weet wel dat hij het doet maar ze doet net of ze het niet ziet en ik kan ook niet naar me eigen vader toe want die hoeft mij niet meer te zien zijn die een half jaar geleeden en ik weet niet waarom me vader me niet meer wilt zien want ik heb niks fout gedaan...tog? Maar ik mag tog gewoon al ik naar me vader toe wil naar me vader toe want het is en blijft mijn egte vader

Mijn moeder

Sebastiaan, 16 jaar

Mijn ouders
Hoi, ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat m'n ouders uit elkaar gaan. Mn broertje en ik hebben het al wel een beetje geaccepteerd, alleen voor m'n moeder kwam het als een totale shock en die is nog helemaal verdrietig. Ik praat al veel met m'n moeder alleen soms weet ik niet wat ik moet zeggen, weer iemand iets wat ik tegen haar kan zeggen zodat ik haar een beetje beter kan laten voelen?

Mijn moeder

Sebastiaan, 16 jaar

Mijn ouders
Hoi, ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat m'n ouders uit elkaar gaan. Mn broertje en ik hebben het al wel een beetje geaccepteerd, alleen voor m'n moeder kwam het als een totale shock en die is nog helemaal verdrietig. Ik praat al veel met m'n moeder alleen soms weet ik niet wat ik moet zeggen, weer iemand iets wat ik tegen haar kan zeggen zodat ik haar een beetje beter kan laten voelen?

Weet niet hoe

Belle, 9 jaar

Mijn woonsituatie
Ik vind het moeilijk om naar papa naar mama te gaan Maar niet anders om ik weet niet hoe Zouden juli misschien weten waarom Zo ja plaats plees een berichtje

Weet niet hoe

Belle, 9 jaar

Mijn woonsituatie
Ik vind het moeilijk om naar papa naar mama te gaan Maar niet anders om ik weet niet hoe Zouden juli misschien weten waarom Zo ja plaats plees een berichtje

Ik weet niet goed wat ik moet doen

liever geen naam, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Wil toch graag mij verhaal doen en misschien herkennen sommige zich hierin wel, laat ik het verhaal doen vanaf het begin. Het was de laatste week van december, mijn moeder had al 2 jaar lang met een vriend van haar, ze wilde hem graag in het echt ontmoeten (toen waren mijn ouders nog samen) mijn vader had akkoord er mee gegeven. Dus mijn moeder ging op 29 december naar hem toe tot 30 december. Aan het begin van 2015 hebben mijn ouders mij en mij broertje bij elkaar geroepen om iets te vertellen, dat was dat mijn ouders gingen scheiden omdat het niet meer ging. vanaf die dag begon het allemaal. Mijn vader wilde het huis niet uit en mijn moeder had geen baan dus die kon eigenlijk nergens heen. Ze hadden wel besloten dat mijn moeder ieder wekend naar haar vriend zou gaan ( wat nu een relatie was geworden) Ik had het daar elk weekend opnieuw erg moeilijk mee omdat al die 14 jaar altijd bij mijn moeder ben geweest. (ik kon nog niet mee naar die vriend) Toen kreeg mijn vader een vriendin en wilde daar ook een weekend naar toe. Toen mocht ik om de week mee met mijn moeder daar was ik heel erg blij mee. Tussen mijn vader en die vriendin was het na een ontmoeting al weer klaar. Gelukkig mocht ik toch om het weekend weer mee met mijn moeder. Met mijn stiefvader kreeg ik ook een steeds betere band. Toen ik zomervakantie kreeg ging ik 3 weken naar mijn moeder toe en 3 weken naar mijn vader. Mijn moeder bleef zolang ze nog geen ander huis hadden gevonden voor mij mijn broertje en haar nieuwe vriend bij haar vriend wonen, Helaas woonde hij heel ver weg en kon ik er alleen heen in het weekend. Mijn vader kreeg in de zomervakantie een relatie. Vanaf dat moment veranderde hij in een totaal ander persoon. Hij begon mijn broertje voor te trekken op mij en gaf hem veel meer aandacht dan mij. Wij moesten in het weekend dat we bij hem waren mee naar het andere kant van het land omdat daar zijn nieuwe vriendin woonden. ik werd steeds ongelukkiger en ik kreeg het steeds moeilijker "thuis" Mijn moeder had nog veel ruzie en kreeg steeds meer haat naar mijn vader toe. Op Rotterdam centraal hebben ik en mijn broertje mijn moeder en vader vechtend uit elkaar moeten halen wat ik echt heel erg vond. Mijn moeder ging ook praten met mijn vader over dat ik meer naar haar toe wilde maar het gevoel had dat ik dat niet mocht. Hij ontkende dat totaal en ging nog meer zijn boosheid afreageren op mij. Mijn vader en die nieuwe vriendin hadden besloten dat zij met haar 3 kinderen in het huis van mijn vader zouden gaan wonen(eigenlijk het oude huis waar ik mijn moeder en vader en mij broertje in hebben gewoond) De twee dochters zouden mijn kamer krijgen had mijn vader zo beslist zonder met mij te overleggen wat mij heel veel pijn gedaan heeft, ik ben voor mijn gevoel gewoon ingeruild. Ik ging ieder weekend en iedere vakantie naar mijn moeder. Op 29 november heb ik het nieuws te horen gekregen dat mijn moeder een huis gevonden had, ik was zo enorm blij. We konden op 10 december in het nieuwe huisje ( waar ik nu 8 weken in woon ongv.) Ik woon nu bij mijn moeder waar ik heel erg blij mee ben, mijn stiefvader is ook heel aardig. Ik heb alleen al 8 weken geen contact met mijn vader meer, hij zegt dat hij me mist maar heeft al genoeg kansen gehad om mij te zien maar dan kom hij niet eens gedag zeggen. En ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen. Sorry dat heer veel spelling's fouten in staan.

Ik weet niet goed wat ik moet doen

liever geen naam, 14 jaar

Wat de f@#ck?!
Wil toch graag mij verhaal doen en misschien herkennen sommige zich hierin wel, laat ik het verhaal doen vanaf het begin. Het was de laatste week van december, mijn moeder had al 2 jaar lang met een vriend van haar, ze wilde hem graag in het echt ontmoeten (toen waren mijn ouders nog samen) mijn vader had akkoord er mee gegeven. Dus mijn moeder ging op 29 december naar hem toe tot 30 december. Aan het begin van 2015 hebben mijn ouders mij en mij broertje bij elkaar geroepen om iets te vertellen, dat was dat mijn ouders gingen scheiden omdat het niet meer ging. vanaf die dag begon het allemaal. Mijn vader wilde het huis niet uit en mijn moeder had geen baan dus die kon eigenlijk nergens heen. Ze hadden wel besloten dat mijn moeder ieder wekend naar haar vriend zou gaan ( wat nu een relatie was geworden) Ik had het daar elk weekend opnieuw erg moeilijk mee omdat al die 14 jaar altijd bij mijn moeder ben geweest. (ik kon nog niet mee naar die vriend) Toen kreeg mijn vader een vriendin en wilde daar ook een weekend naar toe. Toen mocht ik om de week mee met mijn moeder daar was ik heel erg blij mee. Tussen mijn vader en die vriendin was het na een ontmoeting al weer klaar. Gelukkig mocht ik toch om het weekend weer mee met mijn moeder. Met mijn stiefvader kreeg ik ook een steeds betere band. Toen ik zomervakantie kreeg ging ik 3 weken naar mijn moeder toe en 3 weken naar mijn vader. Mijn moeder bleef zolang ze nog geen ander huis hadden gevonden voor mij mijn broertje en haar nieuwe vriend bij haar vriend wonen, Helaas woonde hij heel ver weg en kon ik er alleen heen in het weekend. Mijn vader kreeg in de zomervakantie een relatie. Vanaf dat moment veranderde hij in een totaal ander persoon. Hij begon mijn broertje voor te trekken op mij en gaf hem veel meer aandacht dan mij. Wij moesten in het weekend dat we bij hem waren mee naar het andere kant van het land omdat daar zijn nieuwe vriendin woonden. ik werd steeds ongelukkiger en ik kreeg het steeds moeilijker "thuis" Mijn moeder had nog veel ruzie en kreeg steeds meer haat naar mijn vader toe. Op Rotterdam centraal hebben ik en mijn broertje mijn moeder en vader vechtend uit elkaar moeten halen wat ik echt heel erg vond. Mijn moeder ging ook praten met mijn vader over dat ik meer naar haar toe wilde maar het gevoel had dat ik dat niet mocht. Hij ontkende dat totaal en ging nog meer zijn boosheid afreageren op mij. Mijn vader en die nieuwe vriendin hadden besloten dat zij met haar 3 kinderen in het huis van mijn vader zouden gaan wonen(eigenlijk het oude huis waar ik mijn moeder en vader en mij broertje in hebben gewoond) De twee dochters zouden mijn kamer krijgen had mijn vader zo beslist zonder met mij te overleggen wat mij heel veel pijn gedaan heeft, ik ben voor mijn gevoel gewoon ingeruild. Ik ging ieder weekend en iedere vakantie naar mijn moeder. Op 29 november heb ik het nieuws te horen gekregen dat mijn moeder een huis gevonden had, ik was zo enorm blij. We konden op 10 december in het nieuwe huisje ( waar ik nu 8 weken in woon ongv.) Ik woon nu bij mijn moeder waar ik heel erg blij mee ben, mijn stiefvader is ook heel aardig. Ik heb alleen al 8 weken geen contact met mijn vader meer, hij zegt dat hij me mist maar heeft al genoeg kansen gehad om mij te zien maar dan kom hij niet eens gedag zeggen. En ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen. Sorry dat heer veel spelling's fouten in staan.

Ik hou dat niet uit

Anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi Mijn ouders zijn nu een jaar gescheiden en ik vind het nog steeds lastig ik huil er nog steeds veel over. Als ik bij mn vader ben dan verlang ik naar zondag want dan ga ik naar huis. Maar nu moet ik een hele week naar mn vader ik hou dat niet uit. De band met mijn vader is nul. Ik hoef hem eigenlijk niet meer te zien. Maar mn vader heeft het recht om mij te zien. Helaas. Ik heb gezecht dat ik zin heb in mn 18e verjaardag want dan ben ik volwassen en mag ik zelf bepalen of ik hem nog wil zien. Niet dus. Sorry dat dit zo negatie doe maar ik zou graag willen weten hoe het bij andere kinderen van mn leeftijd aan toe gaat. By

Ik hou dat niet uit

Anoniem, 11 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi Mijn ouders zijn nu een jaar gescheiden en ik vind het nog steeds lastig ik huil er nog steeds veel over. Als ik bij mn vader ben dan verlang ik naar zondag want dan ga ik naar huis. Maar nu moet ik een hele week naar mn vader ik hou dat niet uit. De band met mijn vader is nul. Ik hoef hem eigenlijk niet meer te zien. Maar mn vader heeft het recht om mij te zien. Helaas. Ik heb gezecht dat ik zin heb in mn 18e verjaardag want dan ben ik volwassen en mag ik zelf bepalen of ik hem nog wil zien. Niet dus. Sorry dat dit zo negatie doe maar ik zou graag willen weten hoe het bij andere kinderen van mn leeftijd aan toe gaat. By