Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

4820 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Mama's vriend

~Anoniem~, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, Mijn vader heeft een Ierse vriendin. Daar kan ik nu goed mee omgaan. Maar me moeder heeft Een nieuwe vriend en die zijn nu weer uit elkaar. Nu heeft mama weer een nieuwe vriend. Ik durf daar nog niet zo goed te slapen, Hebben jullie tips voor mij? Xxx

Mama's vriend

~Anoniem~, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Hoi, Mijn vader heeft een Ierse vriendin. Daar kan ik nu goed mee omgaan. Maar me moeder heeft Een nieuwe vriend en die zijn nu weer uit elkaar. Nu heeft mama weer een nieuwe vriend. Ik durf daar nog niet zo goed te slapen, Hebben jullie tips voor mij? Xxx

Zoontje van 2

Amy, 11 jaar

Mijn ouders
mijn ouders zijn gescheiden.sinds dien heeft mijn moeder een nieuwe vriend en die vriend heeft een zoontje van 2 ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan want wat als ik een keer shit zeg ofzo dan doet hij dat meteen na en dan wordt iedereen boos op mij hebben jullie misschien tips hoe ik hiermee om moet gaan

Zoontje van 2

Amy, 11 jaar

Mijn ouders
mijn ouders zijn gescheiden.sinds dien heeft mijn moeder een nieuwe vriend en die vriend heeft een zoontje van 2 ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan want wat als ik een keer shit zeg ofzo dan doet hij dat meteen na en dan wordt iedereen boos op mij hebben jullie misschien tips hoe ik hiermee om moet gaan

Bij hem zijn

Pikachu, 9 jaar

Familie

Wat moet je doen als je je vader niet zo vaak ziet? terwijl je dit wel zou willen. Ik wil wel graag bij hem zijn, maar ik weet dan niet zo goed wat we moeten.

Bij hem zijn

Pikachu, 9 jaar

Familie

Wat moet je doen als je je vader niet zo vaak ziet? terwijl je dit wel zou willen. Ik wil wel graag bij hem zijn, maar ik weet dan niet zo goed wat we moeten.

Nieuwe telefoon

Jack, 16 jaar

Rechten
Ik woon bij mijn moeder, bij de rechter heeft mijn moeder en mijn vader een afspraak gemaakt dat mijn vader mij een telefoon met abbonement van 45 euro per maand vergoed. Nu heeft mijn vader mij een telefoon met abonnement gekocht zonder overleg, de telefoon die ik gekregen heb is eigenlijk helemaal niet wat ik mooi en fijn vind, Tevens is deze telefoon totaal niet meer van deze tijd, model is al meer dan 2 tot 3 jaar oud, mijn vrienden op school lachen mij hiermee uit. Het ergste is dat deze telefoon met abbonement een waarde moet hebben van 45 euro volgens de papieren van de rechtbank, maar wat blijkt bij het afsluiten was de waarde maar 22,50 euro. Heb hierover mijn vader Aangesproken, maar deze zegt dat ik blij moet zijn met het geen wat ik krijg! Punt , geen discussie mogelijk. Wat kan ik nu doen, heb hem al mondeling en per brief geschreven dat ik het niet eens ben met het geen wat ik gekregen heb, dat ik een toestel met een ander abbonement wil. ( heb nl veel belminuten en weinig internet), terwijl ik nooit bel en alleen app) Wat het rare is..... mijn stiefzus heeft wel een telefoon gekregen van deze tijd, en deze telefoon Met abonnement kost haar 70 euro per maand, wat hij op mij heeft bezuinigd heeft hij aan mijn stiefzus extra erbij gegeven..... Pfff wat is het leven soms toch oneerlijk!!!! Wie kan mij raad geven wat ik moet en kan doen......... Alvast dankje wel.

Nieuwe telefoon

Jack, 16 jaar

Rechten
Ik woon bij mijn moeder, bij de rechter heeft mijn moeder en mijn vader een afspraak gemaakt dat mijn vader mij een telefoon met abbonement van 45 euro per maand vergoed. Nu heeft mijn vader mij een telefoon met abonnement gekocht zonder overleg, de telefoon die ik gekregen heb is eigenlijk helemaal niet wat ik mooi en fijn vind, Tevens is deze telefoon totaal niet meer van deze tijd, model is al meer dan 2 tot 3 jaar oud, mijn vrienden op school lachen mij hiermee uit. Het ergste is dat deze telefoon met abbonement een waarde moet hebben van 45 euro volgens de papieren van de rechtbank, maar wat blijkt bij het afsluiten was de waarde maar 22,50 euro. Heb hierover mijn vader Aangesproken, maar deze zegt dat ik blij moet zijn met het geen wat ik krijg! Punt , geen discussie mogelijk. Wat kan ik nu doen, heb hem al mondeling en per brief geschreven dat ik het niet eens ben met het geen wat ik gekregen heb, dat ik een toestel met een ander abbonement wil. ( heb nl veel belminuten en weinig internet), terwijl ik nooit bel en alleen app) Wat het rare is..... mijn stiefzus heeft wel een telefoon gekregen van deze tijd, en deze telefoon Met abonnement kost haar 70 euro per maand, wat hij op mij heeft bezuinigd heeft hij aan mijn stiefzus extra erbij gegeven..... Pfff wat is het leven soms toch oneerlijk!!!! Wie kan mij raad geven wat ik moet en kan doen......... Alvast dankje wel.

Niet naar mama

Amy, 15 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn moeder mishandelde mij en veiligthuis werd afgelopen januari ingeschakeld. Mijn moeder loog tegen ze en zei dat er helemaal niks aan de hand was. Ik ben naar mijn vader gevlucht, omdat ik bij mijn moeder niet veilig was. Maar mijn moeder blijft proberen om mij terug te halen. Wat moet ik doen?

Niet naar mama

Amy, 15 jaar

Wat de f@#ck?!
Mijn moeder mishandelde mij en veiligthuis werd afgelopen januari ingeschakeld. Mijn moeder loog tegen ze en zei dat er helemaal niks aan de hand was. Ik ben naar mijn vader gevlucht, omdat ik bij mijn moeder niet veilig was. Maar mijn moeder blijft proberen om mij terug te halen. Wat moet ik doen?

Maak me zorgen over geld

, 16 jaar

Mijn ouders
mijn ouders zijn nu zo'n twee jaar uit elkaar. als 16 jarige kom je er vaak al snel achter wat het verhaal achter de scheiding is en waarom er een scheiding is ontstaan. ik doe ook een opleiding juridisch administratief medewerker en word hiermee vaak geconfronteerd met de feiten die bij een scheiding komen kijken. toch raak ik dan benieuwd naar hoe dat dan gegaan is bij mijn ouders. mijn vader is er best wel open over. over bedragen enzovoorts. de laatste tijd heb ik heel erg moeite met de financiële situatie van mijn ouders. niet dat ze hun lasten bij mij leggen! maar ik trek het mij gewoon aan en maak me zorgen. ik kan niet meer normaal boodschappen doen met mijn vader zonder dat ik naar alle prijzen kijk wat het goedkoopst is, of zeg van nou hebben we dat wel echt nodig. ik merk dat ik mezelf gek maak en ook geen cadeau's of wat dan ook meer durf/wil aannemen. ik maak mij gewoon heel erg zorgen. zijn er kinderen die dit ook hebben? en wat kan ik eraan doen om het wat makkelijker voor mijzelf te maken?

Maak me zorgen over geld

, 16 jaar

Mijn ouders
mijn ouders zijn nu zo'n twee jaar uit elkaar. als 16 jarige kom je er vaak al snel achter wat het verhaal achter de scheiding is en waarom er een scheiding is ontstaan. ik doe ook een opleiding juridisch administratief medewerker en word hiermee vaak geconfronteerd met de feiten die bij een scheiding komen kijken. toch raak ik dan benieuwd naar hoe dat dan gegaan is bij mijn ouders. mijn vader is er best wel open over. over bedragen enzovoorts. de laatste tijd heb ik heel erg moeite met de financiële situatie van mijn ouders. niet dat ze hun lasten bij mij leggen! maar ik trek het mij gewoon aan en maak me zorgen. ik kan niet meer normaal boodschappen doen met mijn vader zonder dat ik naar alle prijzen kijk wat het goedkoopst is, of zeg van nou hebben we dat wel echt nodig. ik merk dat ik mezelf gek maak en ook geen cadeau's of wat dan ook meer durf/wil aannemen. ik maak mij gewoon heel erg zorgen. zijn er kinderen die dit ook hebben? en wat kan ik eraan doen om het wat makkelijker voor mijzelf te maken?

Gescheiden in een huis

Eleonore, 13 jaar

Mijn woonsituatie

Ik heb een vader en een moeder die al jaren ruzie met elkaar maken, die zich nu pas een beetje een scheiding beginnen te realiseren. Maar mijn ouders denken erover om te gaan scheiden en dan bij elkaar in het zelfde huis te wonen. Ik vind dit natuurlijk echt raar, want dan is er helemaal niks veranderd behalve dat je jezelf: \'single\', kunt noemen. Mijn moeder slaapt al bijna een jaar op de bank en mijn vader slaapt gewoon is hun kamer. Ik voel heel veel spanning. Ik dacht laat ik is met mijn moeder erover praten, mijn moeder vroeg aan mij wat ik van de situatie vond, ik zei: ik vind dat er heel veel spanning is( waar mijn moeder het niet mee eens was) en dat iedereen veel sagrijniger is. Toen zei ze dat ik ook sagrijnig was en dat ik verwend was (wat dus niet zo is) ik heb haar ook verteld dat ik niet kan beslissen wat er gebeurd maar ik heb wel gezegd dat ik vind dat er veel spanning was. Het gaat niet goed op school met mij, ik heb nu al te veel onvoldoendes om over te gaan.

iemand tips?

Gescheiden in een huis

Eleonore, 13 jaar

Mijn woonsituatie

Ik heb een vader en een moeder die al jaren ruzie met elkaar maken, die zich nu pas een beetje een scheiding beginnen te realiseren. Maar mijn ouders denken erover om te gaan scheiden en dan bij elkaar in het zelfde huis te wonen. Ik vind dit natuurlijk echt raar, want dan is er helemaal niks veranderd behalve dat je jezelf: \'single\', kunt noemen. Mijn moeder slaapt al bijna een jaar op de bank en mijn vader slaapt gewoon is hun kamer. Ik voel heel veel spanning. Ik dacht laat ik is met mijn moeder erover praten, mijn moeder vroeg aan mij wat ik van de situatie vond, ik zei: ik vind dat er heel veel spanning is( waar mijn moeder het niet mee eens was) en dat iedereen veel sagrijniger is. Toen zei ze dat ik ook sagrijnig was en dat ik verwend was (wat dus niet zo is) ik heb haar ook verteld dat ik niet kan beslissen wat er gebeurd maar ik heb wel gezegd dat ik vind dat er veel spanning was. Het gaat niet goed op school met mij, ik heb nu al te veel onvoldoendes om over te gaan.

iemand tips?

Niet meer met ons bezig

, 12 jaar

Mijn ouders
Hoi ik ben karlijn, Ik ben het meest bij mijn moeder. Mijn moeder heeft een vriend. Die vriend heet robert. Robert heeft problemen met zijn ex en dan moet mama met robert brieven maken. Ik heb het gevoel dat mama niet meer zoveel met ons bezig is. Robert woont ook bij ons en werkt hier eigenlijk woont robert in overijsel en ik in limburg. Ik heb er al vaak over gepraat met mama maar ze reageerd niet. Weten jullie wat ik kan doen?

Niet meer met ons bezig

, 12 jaar

Mijn ouders
Hoi ik ben karlijn, Ik ben het meest bij mijn moeder. Mijn moeder heeft een vriend. Die vriend heet robert. Robert heeft problemen met zijn ex en dan moet mama met robert brieven maken. Ik heb het gevoel dat mama niet meer zoveel met ons bezig is. Robert woont ook bij ons en werkt hier eigenlijk woont robert in overijsel en ik in limburg. Ik heb er al vaak over gepraat met mama maar ze reageerd niet. Weten jullie wat ik kan doen?

Ruzie sinds gister

Meisje, 11 jaar

Mijn woonsituatie
mijn vader en moeder hebben ruzie sinds gister en een paar rare aapjes naar m'n moeder gestuurd m'n moeder is een beetje hiestiries (ofzo) en heeft haar advocaat gebeld en ik mag Mischien niet mee met m'n vader naar oud en nieuw (ik woon bij m'n moeder)

Ruzie sinds gister

Meisje, 11 jaar

Mijn woonsituatie
mijn vader en moeder hebben ruzie sinds gister en een paar rare aapjes naar m'n moeder gestuurd m'n moeder is een beetje hiestiries (ofzo) en heeft haar advocaat gebeld en ik mag Mischien niet mee met m'n vader naar oud en nieuw (ik woon bij m'n moeder)

Als mijn huiswerk af is

, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi, ik ben karlijn en ben 12 jaar. Mijn ouders zijn gescheiden. ik had gister heel veel huiswerk en kon dus niet naar mijn vader. ik vind het altijd leuk om naar mijn vader te gaan maar het kan soms niet door mijn huiswerk. Weten jullie misschien een oplossing?

Als mijn huiswerk af is

, 12 jaar

Wat de f@#ck?!
Hoi, ik ben karlijn en ben 12 jaar. Mijn ouders zijn gescheiden. ik had gister heel veel huiswerk en kon dus niet naar mijn vader. ik vind het altijd leuk om naar mijn vader te gaan maar het kan soms niet door mijn huiswerk. Weten jullie misschien een oplossing?