Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭
4820 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Dilemma
Kim, 17 jaar
Mijn ouders
Hoi, ik zit een beetje met een dilemma, mijn ouders zijn pas gescheiden en laten we zeggen de rede was mijn vader, hij loog,(nog steeds veel) was ontrouw en hij heeft laatst gezegd dat op het moment dat zijn eerste kind geboren was ( ik) dat hij wist dat hij hier niet voor geschikt was, en dat hij sinds dien gestopt is van mijn moeder te houden. Dit zijn niet de enige dingen die hij gezegd heeft tegen mij of tegen mijn moeder, dingen die voor eeuwig in mijn geheugen staat geschrift. Ik heb nog een zusje van 15 en een klein zusje van 11, het probleem is nu dat mijn vader nog steeds deze dingen doet, hij heeft nu een nieuwe vriendin en hij heeft dat laten weten via facebook aan ons, vanaf dien is ze altijd overal bij, en denkt dat als we bij hem zijn dat zei de baas is over ons, ze beledigd over onze opvoeding en doet precies de dingen wat mijn ma ons heeft geleerd wat niet goed is en mijn vader verdedigd haar, hij zegt dat ze gelijk heeft en zelfs als ik iets tegen hem zeg over haar of dat ik en mn zusje vrage of ze 1 weekend niet kan blijven slapen,wel komen maar gewoon niet slapen, dan zegt ze dat ze het uitmaakt met hem als hij ons voortrekt, en dan scheld hij ons uit dat wij hem geen geluk gunnen.
Mijn vader wilde geen co-ouderschap , dus mijn zusjes gaan om de week een weekend naar hem toe ( ik niet meer want ik was dr helemaal klaar me dat ik zo behandeld word) .
Hij heeft geen idee wat er in ons leven omgaat, en als ik een week op kamp ga naar de ardennen met school voor een week, moet mijn moeder een sms sturen van "ze is okay hoor, het was leuk", kortom het is een eikel. (Sorry)
Oja nog dit, mijn moeder regelt de weekenden, en de vakanties, en brengt hem op de hoogte van alles wat er in ons leven gebeurt, als ze dat niet zou doen zou hij niet eens komen opdagen.
Okay nu mijn vraag, mijn kleinste zusje kijkt heel erg tegen hem op, ze wacht elke keer als hij haar komt ophalen een half uur vantevoren al bij de deur,en als hij belt dat hij later ( een uur ofz) dan zegt ze lief "geeft niet hoor" en wacht ze gwn nog een een uur, ik haat het dat hij hier zo misbruik van maakt en het hem niets kan schelen.
Maar toen ik er op een gegeven moment achter kwam dat mijn moeder alles regelden, dat hij nooit kinderen wilde en wat voor een dingen hij tegen ons zegt als we zijn vriendin tegen spreken, en wat hij over mijn moeder zegt, (wat zoveel verklaarden als die gevoelens,ik heb ook toen ik 10 was vanaf maandag al zitten wachte tot we zaterdag gingen voetballen, en meestal zei hij het dan af) maar toen ik alles wist was dat zo erg, het heeft me echt enorm opgefucked, want al die zijn denk je wat een geweldige man hij is, en dan kom je erachter dat.mijn moeder daarvoor door vuur en vlam moest gaan om dat te laten lijken.
Mijn vraag, is het beter om mijn kleine zusje samen met mijn moeder op een rustige manier op de hoogte te brengen van alles (het is moeilijk om de schijn op te houden als een soort toneel stuk), of ermee wachten, tot ze er zelf achter komt, weetende hoe erg dit voor mij was.
Ik vertrouw geen enkele man meer nu, ik verwacht gewoon dat hij liegt, ik wantrouw iedereeb de heletijd, het heeft echt een nummer op mij gedaan, het is to h je vader en je wilt niet dat het zo is...
Dus mijn vraag, haar langzaam maar zeker in een veilige omgeving op de hoogte brengen, of wachten tot ze er zelf achter komt, en haar nu nog.laten geloven dat ze een geweldige vader heeft, tot hoelang dat dan nog duurt...
( mijn moeder heeft ook zn vader gehad en moest er zelf achter komen en dat duurde 48 jaar, ze zegt tegen mij ik had liever gewild dat iemand het mij eerder had verteld,dan was ik nooit voor zn man gevallen als je vader)
Wat.is jullie oppinni?
Ps:sorry voor de lange tekst :)
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, tis echt al zo lang een probleem,ik hoop dat er nu eindelijk een soort afsluiting kan zijn)
Groetjes Rosa
Dilemma
Kim, 17 jaar
Mijn ouders
Hoi, ik zit een beetje met een dilemma, mijn ouders zijn pas gescheiden en laten we zeggen de rede was mijn vader, hij loog,(nog steeds veel) was ontrouw en hij heeft laatst gezegd dat op het moment dat zijn eerste kind geboren was ( ik) dat hij wist dat hij hier niet voor geschikt was, en dat hij sinds dien gestopt is van mijn moeder te houden. Dit zijn niet de enige dingen die hij gezegd heeft tegen mij of tegen mijn moeder, dingen die voor eeuwig in mijn geheugen staat geschrift. Ik heb nog een zusje van 15 en een klein zusje van 11, het probleem is nu dat mijn vader nog steeds deze dingen doet, hij heeft nu een nieuwe vriendin en hij heeft dat laten weten via facebook aan ons, vanaf dien is ze altijd overal bij, en denkt dat als we bij hem zijn dat zei de baas is over ons, ze beledigd over onze opvoeding en doet precies de dingen wat mijn ma ons heeft geleerd wat niet goed is en mijn vader verdedigd haar, hij zegt dat ze gelijk heeft en zelfs als ik iets tegen hem zeg over haar of dat ik en mn zusje vrage of ze 1 weekend niet kan blijven slapen,wel komen maar gewoon niet slapen, dan zegt ze dat ze het uitmaakt met hem als hij ons voortrekt, en dan scheld hij ons uit dat wij hem geen geluk gunnen.
Mijn vader wilde geen co-ouderschap , dus mijn zusjes gaan om de week een weekend naar hem toe ( ik niet meer want ik was dr helemaal klaar me dat ik zo behandeld word) .
Hij heeft geen idee wat er in ons leven omgaat, en als ik een week op kamp ga naar de ardennen met school voor een week, moet mijn moeder een sms sturen van "ze is okay hoor, het was leuk", kortom het is een eikel. (Sorry)
Oja nog dit, mijn moeder regelt de weekenden, en de vakanties, en brengt hem op de hoogte van alles wat er in ons leven gebeurt, als ze dat niet zou doen zou hij niet eens komen opdagen.
Okay nu mijn vraag, mijn kleinste zusje kijkt heel erg tegen hem op, ze wacht elke keer als hij haar komt ophalen een half uur vantevoren al bij de deur,en als hij belt dat hij later ( een uur ofz) dan zegt ze lief "geeft niet hoor" en wacht ze gwn nog een een uur, ik haat het dat hij hier zo misbruik van maakt en het hem niets kan schelen.
Maar toen ik er op een gegeven moment achter kwam dat mijn moeder alles regelden, dat hij nooit kinderen wilde en wat voor een dingen hij tegen ons zegt als we zijn vriendin tegen spreken, en wat hij over mijn moeder zegt, (wat zoveel verklaarden als die gevoelens,ik heb ook toen ik 10 was vanaf maandag al zitten wachte tot we zaterdag gingen voetballen, en meestal zei hij het dan af) maar toen ik alles wist was dat zo erg, het heeft me echt enorm opgefucked, want al die zijn denk je wat een geweldige man hij is, en dan kom je erachter dat.mijn moeder daarvoor door vuur en vlam moest gaan om dat te laten lijken.
Mijn vraag, is het beter om mijn kleine zusje samen met mijn moeder op een rustige manier op de hoogte te brengen van alles (het is moeilijk om de schijn op te houden als een soort toneel stuk), of ermee wachten, tot ze er zelf achter komt, weetende hoe erg dit voor mij was.
Ik vertrouw geen enkele man meer nu, ik verwacht gewoon dat hij liegt, ik wantrouw iedereeb de heletijd, het heeft echt een nummer op mij gedaan, het is to h je vader en je wilt niet dat het zo is...
Dus mijn vraag, haar langzaam maar zeker in een veilige omgeving op de hoogte brengen, of wachten tot ze er zelf achter komt, en haar nu nog.laten geloven dat ze een geweldige vader heeft, tot hoelang dat dan nog duurt...
( mijn moeder heeft ook zn vader gehad en moest er zelf achter komen en dat duurde 48 jaar, ze zegt tegen mij ik had liever gewild dat iemand het mij eerder had verteld,dan was ik nooit voor zn man gevallen als je vader)
Wat.is jullie oppinni?
Ps:sorry voor de lange tekst :)
Ik hoop dat jullie kunnen helpen, tis echt al zo lang een probleem,ik hoop dat er nu eindelijk een soort afsluiting kan zijn)
Groetjes Rosa
Stom
Helena, 10 jaar
Stiefouders
Ik ben wel soms bij me vader. daar is harstikke Stom!
Hij woont met me stief moeder en dochter.
De stief dochter myrthe, kan zuren om het woord ouw en.
Duso het is harstikke Stom!
Stom
Helena, 10 jaar
Stiefouders
Ik ben wel soms bij me vader. daar is harstikke Stom!
Hij woont met me stief moeder en dochter.
De stief dochter myrthe, kan zuren om het woord ouw en.
Duso het is harstikke Stom!
Grote ogen
Anoniem, - jaar
Stiefouders
ik ben soms wel bij mij stief gezin van mijn vader maar het lijkt dan wel of ik alles verkeerd doe want dan kijkt ie mij aan en ze ogen worden heel groot
Grote ogen
Anoniem, - jaar
Stiefouders
ik ben soms wel bij mij stief gezin van mijn vader maar het lijkt dan wel of ik alles verkeerd doe want dan kijkt ie mij aan en ze ogen worden heel groot
Hij doet vervelend
Floater, 12 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik word morgen 13, en vanavond zijn we uit eten gegaan in een restaurant voor mijn verjaardag. Het was hartstikke gezellig want mijn ouders gewoon normaal tegen elkaar dacht ik. Blijkbaar heeft mijn vader mijn moeder gebeld toen we thuis waren en tegen haar gezegd dat ze minder moet eten als wij er bij zijn, ter voorbeeld. Mijn moeder is te dik en dat vind ze erg vervelend. Blijkbaar doet mijn vader dit soort dingen vaker. Vandaag heeft ze er een stop achter gezet en heeft het aan mij vertelt en is komen uithuilen. Ik schaam me gewoon dat hij mijn vader is. Hoe kan hij zoiets doen?! Toen mijn vader en moeder nog getrouwd waren pushte hij haar al vaker dat ze moest afvallen. In zijn ogen moet dit normaal zijn. Ik ben van plan om morgen langs zijn huis te gaan en hem is flink te waarheid te gaan vertellen,hij is geen KLEUTER meer! Hij zou dit soort dingen beter moeten weten. Het lijkt wel alsof ik de VOLWASSENEN ben hier. Hij houd geen enkele rekening met andermans gevoelens, behalve die van zijn vriendin. Wanneer ik bij hem ben doet hij ook heel vervelend tegen mij. Mijn moeder heeft me vanavond vertelt dat ze denkt dat hij zo doet omdat hij het niet meer tegen haar kan doen. AAAH ik haat mijn vader zo erg! Ik snap gewoon niet hoe zijn brein werkt. Hoe kunnen de dingen die hij doet überhaupt bij hem opkomen?! Maar morgen vier ik mijn verjaardag bij hem. Mijn moeder zou ook komen maar heeft er door vanavond erg veel moeite mee.. Ik ook eigenijk.. Wat moet ik nou doen?
Hij doet vervelend
Floater, 12 jaar
Wat de f@#ck?!
Ik word morgen 13, en vanavond zijn we uit eten gegaan in een restaurant voor mijn verjaardag. Het was hartstikke gezellig want mijn ouders gewoon normaal tegen elkaar dacht ik. Blijkbaar heeft mijn vader mijn moeder gebeld toen we thuis waren en tegen haar gezegd dat ze minder moet eten als wij er bij zijn, ter voorbeeld. Mijn moeder is te dik en dat vind ze erg vervelend. Blijkbaar doet mijn vader dit soort dingen vaker. Vandaag heeft ze er een stop achter gezet en heeft het aan mij vertelt en is komen uithuilen. Ik schaam me gewoon dat hij mijn vader is. Hoe kan hij zoiets doen?! Toen mijn vader en moeder nog getrouwd waren pushte hij haar al vaker dat ze moest afvallen. In zijn ogen moet dit normaal zijn. Ik ben van plan om morgen langs zijn huis te gaan en hem is flink te waarheid te gaan vertellen,hij is geen KLEUTER meer! Hij zou dit soort dingen beter moeten weten. Het lijkt wel alsof ik de VOLWASSENEN ben hier. Hij houd geen enkele rekening met andermans gevoelens, behalve die van zijn vriendin. Wanneer ik bij hem ben doet hij ook heel vervelend tegen mij. Mijn moeder heeft me vanavond vertelt dat ze denkt dat hij zo doet omdat hij het niet meer tegen haar kan doen. AAAH ik haat mijn vader zo erg! Ik snap gewoon niet hoe zijn brein werkt. Hoe kunnen de dingen die hij doet überhaupt bij hem opkomen?! Maar morgen vier ik mijn verjaardag bij hem. Mijn moeder zou ook komen maar heeft er door vanavond erg veel moeite mee.. Ik ook eigenijk.. Wat moet ik nou doen?
Wat kun je doen
, 9 jaar
Mijn ouders
Mijn ouders hebben heel veel ruzie wat kun je op zo'n moment doen?
Wat kun je doen
, 9 jaar
Mijn ouders
Mijn ouders hebben heel veel ruzie wat kun je op zo'n moment doen?
Wel aardig
Siene, 10 jaar
Mijn ouders
Hoe moet je omgaan met dat de ene ouder vervelend doet over de nieuwe vriend/vriendin gaat roddelen en je zussen ook en dat jij diegene wel aardig vind? Groetjes Siene
Wel aardig
Siene, 10 jaar
Mijn ouders
Hoe moet je omgaan met dat de ene ouder vervelend doet over de nieuwe vriend/vriendin gaat roddelen en je zussen ook en dat jij diegene wel aardig vind? Groetjes Siene
Leren praten
pien, 11 jaar
Familie
ik heb twee broertje ze zijn heel lief maar als ik weer bij mijn moeder ben en ik praat over mijn broertjes dan vind ze het niet leuk. maar dat zeg ik dan wel en dat snap ze. maar ik voel me dan wel rot. en mijn moeder zegt ook dat ik moet leren praten met haar en papa maar dat vind ik gewoon moeilijk. wie kan mij helpen. :(
Leren praten
pien, 11 jaar
Familie
ik heb twee broertje ze zijn heel lief maar als ik weer bij mijn moeder ben en ik praat over mijn broertjes dan vind ze het niet leuk. maar dat zeg ik dan wel en dat snap ze. maar ik voel me dan wel rot. en mijn moeder zegt ook dat ik moet leren praten met haar en papa maar dat vind ik gewoon moeilijk. wie kan mij helpen. :(
Laat het niet merken
Onbekent, 10 jaar
Stiefouders
Ik heb sinds kort een nieuwe stiefzus moeder en vader is vind het helemaal niet fijn ik laat het daarom maar niet merken dadel u jk worden ze boos op me maar wat moet ik nu doen?
Laat het niet merken
Onbekent, 10 jaar
Stiefouders
Ik heb sinds kort een nieuwe stiefzus moeder en vader is vind het helemaal niet fijn ik laat het daarom maar niet merken dadel u jk worden ze boos op me maar wat moet ik nu doen?
Stomme dingen
noukie, 10 jaar
Familie
ik heb een vraag.
Mijn papa en mijn oma (mama van mama) zeggen steeds domme/stomme dingen over elkaar.
Daar word ik heel verdrietig van.
Hoe kan ik daar mee om gaan?
Stomme dingen
noukie, 10 jaar
Familie
ik heb een vraag.
Mijn papa en mijn oma (mama van mama) zeggen steeds domme/stomme dingen over elkaar.
Daar word ik heel verdrietig van.
Hoe kan ik daar mee om gaan?
Mama's vriend
~Anoniem~, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi,
Mijn vader heeft een Ierse vriendin.
Daar kan ik nu goed mee omgaan.
Maar me moeder heeft Een nieuwe vriend en die zijn nu weer uit elkaar.
Nu heeft mama weer een nieuwe vriend.
Ik durf daar nog niet zo goed te slapen,
Hebben jullie tips voor mij?
Xxx
Mama's vriend
~Anoniem~, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi,
Mijn vader heeft een Ierse vriendin.
Daar kan ik nu goed mee omgaan.
Maar me moeder heeft Een nieuwe vriend en die zijn nu weer uit elkaar.
Nu heeft mama weer een nieuwe vriend.
Ik durf daar nog niet zo goed te slapen,
Hebben jullie tips voor mij?
Xxx

2