Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Leeg je hoofd, lucht je hart

Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren hebben hetzelfde meegemaakt als jij en hebben fijne tips voor je. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💭

694 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Mijn vader praat niet meer tegen mij

Anoniem, 14 jaar

Mijn oudersSteun(Geen) contact
Hoii, Mijn ouders zijn inmiddels al 4 jaar gescheiden. En ik woon bij mijn moeder en ga eigenlijk bijna nooit bij mijn vader slapen. En ik zie ook dat hij dat niet leuk vind. Hij vroeg 2 weken geleden of ik naar zijn huis kwam samen met mijn broertje. waarop ik zei dat ik liever gewoon naar huis wou. Hij ging toen weg en belde me later waarop hij zei dat ik nooit meer wat moet verwachten van hem, en dat hij nooit meer tegen mij zal praten. Er zijn nu dus al 2 weken voorbij en hij zegt eigenlijk dus helemaal niks tegen mij. Ik had hem vorige week ook een appje gestuurd maar kreeg maar hele droge reacties terug. Het zit me oprecht echt dwars en ik heb niemand om dit te vertellen. Ik weet niet wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat hij mij weer vergeeft. ik had aangeboden om bij hem te slapen maar kreeg geen antwoord. Ik mis mijn vader gewoon.

Mijn vader praat niet meer tegen mij

Anoniem, 14 jaar

Mijn oudersSteun(Geen) contact
Hoii, Mijn ouders zijn inmiddels al 4 jaar gescheiden. En ik woon bij mijn moeder en ga eigenlijk bijna nooit bij mijn vader slapen. En ik zie ook dat hij dat niet leuk vind. Hij vroeg 2 weken geleden of ik naar zijn huis kwam samen met mijn broertje. waarop ik zei dat ik liever gewoon naar huis wou. Hij ging toen weg en belde me later waarop hij zei dat ik nooit meer wat moet verwachten van hem, en dat hij nooit meer tegen mij zal praten. Er zijn nu dus al 2 weken voorbij en hij zegt eigenlijk dus helemaal niks tegen mij. Ik had hem vorige week ook een appje gestuurd maar kreeg maar hele droge reacties terug. Het zit me oprecht echt dwars en ik heb niemand om dit te vertellen. Ik weet niet wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat hij mij weer vergeeft. ik had aangeboden om bij hem te slapen maar kreeg geen antwoord. Ik mis mijn vader gewoon.

Ik voel me vaak niet prettig bij mijn vader

Binck, 11 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieRechten(Geen) contact
Als ik bij mijn vader ben dan voel ik me daar vaak niet prettig. Dat komt omdat hij altijd vind dat wij alles moeten doen/meehelpen. Ook als we aan tafel zitten dan zegt hij dat ik niet op mijn telefoon mag, Maar vervolgens zit hij zelf door insta of Facebook te scrollen! En dan zit hij mij ook nog is belachelijk te maken omdat ik eventjes op mijn telefoon zit en dan zegt hij: 'de jeugd van tegenwoordig kan niet van zijn telefoon of scherm afblijven.' Verder gaat hij ook nog is over mijn grens heen dat ik ECHT niet waardeer!

Ik voel me vaak niet prettig bij mijn vader

Binck, 11 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieRechten(Geen) contact
Als ik bij mijn vader ben dan voel ik me daar vaak niet prettig. Dat komt omdat hij altijd vind dat wij alles moeten doen/meehelpen. Ook als we aan tafel zitten dan zegt hij dat ik niet op mijn telefoon mag, Maar vervolgens zit hij zelf door insta of Facebook te scrollen! En dan zit hij mij ook nog is belachelijk te maken omdat ik eventjes op mijn telefoon zit en dan zegt hij: 'de jeugd van tegenwoordig kan niet van zijn telefoon of scherm afblijven.' Verder gaat hij ook nog is over mijn grens heen dat ik ECHT niet waardeer!

Kibbelige bonusvader

Femke, 11 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie
Hoi, mijn ouders zijn al 4 jaar lang gescheiden. En mijn ouders hebben allebei al een partner en ze wonen samen. Maar de vriend van mijn moeder is een beetje kibbelig (tussen irritant en boos in). Bijvoorbeeld: als ik boos of verdrietig ben dan stuurt hij mij wel eens naar boven om een of andere reden die hij wel aan mama wil uitleggen maar niet aan mij. En het zou zo fijn zijn als het niet zo was. Als jullie tips hebben, lees ik het graag. Liefs Femke

Kibbelige bonusvader

Femke, 11 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie
Hoi, mijn ouders zijn al 4 jaar lang gescheiden. En mijn ouders hebben allebei al een partner en ze wonen samen. Maar de vriend van mijn moeder is een beetje kibbelig (tussen irritant en boos in). Bijvoorbeeld: als ik boos of verdrietig ben dan stuurt hij mij wel eens naar boven om een of andere reden die hij wel aan mama wil uitleggen maar niet aan mij. En het zou zo fijn zijn als het niet zo was. Als jullie tips hebben, lees ik het graag. Liefs Femke

Geen kant kiezen of doorgeef luik zijn

Luna, 10 jaar

Mijn oudersRuzie
Hoi ik ben Luna. mijn ouders steken het steeds tegen elkaar op via mij. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen kant kies en ik geen doorgeefluik hoef te zijn.

Geen kant kiezen of doorgeef luik zijn

Luna, 10 jaar

Mijn oudersRuzie
Hoi ik ben Luna. mijn ouders steken het steeds tegen elkaar op via mij. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen kant kies en ik geen doorgeefluik hoef te zijn.

Alsof mijn moeder zich zo anders gedraagt

Eva, 13 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie
Hoi mijn ouders zijn al bijna vijf jaar gescheiden. Mijn vader en moeder hebben allebei allang al een partner. Toch vind ik het erg lastig. Namelijk als de vriend van mijn moeder bij mij thuis is voelt het alsof mijn moeder zich zo anders gedraagt. Hetzelfde bij mijn vader, al hoewel mijn stiefmoeder bij ons woont. Ik heb hier wel al over gepraat met mijn ouders maar ik weet nogsteeds niet wat ik moet doen. Ik zit ik de laatste tijd echt niet goed in mijn vel en voel ik me heel angstig en rot op school en thuis. Hier heb ik ook over mee gepraat met mijn moeder, maar ik weet ook niet wat ik moet doen. Oke dat was het heb nog een fijne dag❤️

Alsof mijn moeder zich zo anders gedraagt

Eva, 13 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie
Hoi mijn ouders zijn al bijna vijf jaar gescheiden. Mijn vader en moeder hebben allebei allang al een partner. Toch vind ik het erg lastig. Namelijk als de vriend van mijn moeder bij mij thuis is voelt het alsof mijn moeder zich zo anders gedraagt. Hetzelfde bij mijn vader, al hoewel mijn stiefmoeder bij ons woont. Ik heb hier wel al over gepraat met mijn ouders maar ik weet nogsteeds niet wat ik moet doen. Ik zit ik de laatste tijd echt niet goed in mijn vel en voel ik me heel angstig en rot op school en thuis. Hier heb ik ook over mee gepraat met mijn moeder, maar ik weet ook niet wat ik moet doen. Oke dat was het heb nog een fijne dag❤️

Samenwonen

Daniel, 10 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie
Een van mijn ouders heeft een andere relatie, En willen na een tijdje samenwonen bij ons . De nieuwe vriend is wel aardig, maar ik weet diep van binnen niet echt of ik dit wil. Het liefst wil ik weer terug naar hoe het eerst was, maar dit kan natuurlijk niet (STOM!). Ik had ook veel moeite met de verwerkingen van de scheiding . Hierbij heb ik hulp gehad van een expert (kindercoach). Dit hielp erg Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of ik het samenwonen (intrekking) wil. Of wat mij kan helpen En een ervaring van anderen Of gewoon steun Groeten Daniel

Samenwonen

Daniel, 10 jaar

Mijn oudersStiefoudersMijn woonsituatie
Een van mijn ouders heeft een andere relatie, En willen na een tijdje samenwonen bij ons . De nieuwe vriend is wel aardig, maar ik weet diep van binnen niet echt of ik dit wil. Het liefst wil ik weer terug naar hoe het eerst was, maar dit kan natuurlijk niet (STOM!). Ik had ook veel moeite met de verwerkingen van de scheiding . Hierbij heb ik hulp gehad van een expert (kindercoach). Dit hielp erg Kan iemand mij vertellen hoe ik weet of ik het samenwonen (intrekking) wil. Of wat mij kan helpen En een ervaring van anderen Of gewoon steun Groeten Daniel

Moeilijk om alles te verwerken

Viviën, 11 jaar

Mijn oudersFamilieStiefoudersMijn woonsituatie
Hallo iedereen! Mijn leven is een heel lang verhaal en om te beginnen mijn mijn broers geboorte. Mijn vader heeft gegokt(best lang) en daardoor had hij heel erg veel schulden. Nu is dat 12 jaar geleden en is hij er weer bovenop gekomen. Daarna werd ik geboren en dreigde hij wat mij, mijn broer en mijn moeder wat aan te doen. Toen is mijn vader 2 maanden de gevangenis in geweest en leefde ik bij mijn moeder. De rechter heeft toen de afspraak gemaakt dat ik en mijn broer de oneven weken op zaterdag half 10 naar mijn vader toe gaan tot dinsdag uit school. Op de even weken zondag 5 uur en dinsdag weer terug. Het ging allemaal goed en alle schulden waren met 10 jaar weer afbetaald. Toen kreeg mijn vader 4 jaar geleden iets met een collega die was getrouwd en ik had dat allang door. Ik bedoel; waarom zou je anders bij je collega vaak eten en uitstapjes maken? Toen zijn ze gescheiden en kwamen mijn vader en zij bei elkaar. Ik hield(houd) echt veel van haar en we konden goed samen. Maar mijn vader heeft vorig jaar een terugval gehad van het gokken… dit was een stuk minder erg want het duurde maar 2 maanden. Maar dat is genoeg om ruim 4 jaar nog ik schulden te zitten. Mijn stiefmoeder heeft een korte preek gehouden waarin ze zei dan ze altijd bij ons zou blijven en bij mijn vader. Ook dat wij haar altijd kunnen bellen als we iets nodig hebben. Maar 1 maand later is ze vertrokken. Mijn stiefvader is soms aardig, meestal doen we alles fout. Het is moeilijk dit allemaal te verwerken.

Moeilijk om alles te verwerken

Viviën, 11 jaar

Mijn oudersFamilieStiefoudersMijn woonsituatie
Hallo iedereen! Mijn leven is een heel lang verhaal en om te beginnen mijn mijn broers geboorte. Mijn vader heeft gegokt(best lang) en daardoor had hij heel erg veel schulden. Nu is dat 12 jaar geleden en is hij er weer bovenop gekomen. Daarna werd ik geboren en dreigde hij wat mij, mijn broer en mijn moeder wat aan te doen. Toen is mijn vader 2 maanden de gevangenis in geweest en leefde ik bij mijn moeder. De rechter heeft toen de afspraak gemaakt dat ik en mijn broer de oneven weken op zaterdag half 10 naar mijn vader toe gaan tot dinsdag uit school. Op de even weken zondag 5 uur en dinsdag weer terug. Het ging allemaal goed en alle schulden waren met 10 jaar weer afbetaald. Toen kreeg mijn vader 4 jaar geleden iets met een collega die was getrouwd en ik had dat allang door. Ik bedoel; waarom zou je anders bij je collega vaak eten en uitstapjes maken? Toen zijn ze gescheiden en kwamen mijn vader en zij bei elkaar. Ik hield(houd) echt veel van haar en we konden goed samen. Maar mijn vader heeft vorig jaar een terugval gehad van het gokken… dit was een stuk minder erg want het duurde maar 2 maanden. Maar dat is genoeg om ruim 4 jaar nog ik schulden te zitten. Mijn stiefmoeder heeft een korte preek gehouden waarin ze zei dan ze altijd bij ons zou blijven en bij mijn vader. Ook dat wij haar altijd kunnen bellen als we iets nodig hebben. Maar 1 maand later is ze vertrokken. Mijn stiefvader is soms aardig, meestal doen we alles fout. Het is moeilijk dit allemaal te verwerken.

Wat moet ik doen?

Yvie, 13 jaar

Mijn oudersRechten
hey mijn ouders zijn al bijna 6 jaar gescheiden en nu heb ik een stiefvader en een stiefmoeder ik vind het best moelijke omdat ik overal de schuld van krijg en ook op school ik krijg overal de schuld en ik weet dat ik het niet makkerlijk heb maar ik weet niet hoe ik dit moet doen ik zit al 6 jaar niedt goed in mij vel en ik voel me ook niet thuis bij me vader mijn stief moeder is best meer voor me zusje dan voor mij hoe moet ik dit doen en ik heb al ADHD dus het is al moelijke voor me en ik weet het echt niet meer ik ben ook blij als ik niet thuis ben wat moet ik doen liefs yvie

Wat moet ik doen?

Yvie, 13 jaar

Mijn oudersRechten
hey mijn ouders zijn al bijna 6 jaar gescheiden en nu heb ik een stiefvader en een stiefmoeder ik vind het best moelijke omdat ik overal de schuld van krijg en ook op school ik krijg overal de schuld en ik weet dat ik het niet makkerlijk heb maar ik weet niet hoe ik dit moet doen ik zit al 6 jaar niedt goed in mij vel en ik voel me ook niet thuis bij me vader mijn stief moeder is best meer voor me zusje dan voor mij hoe moet ik dit doen en ik heb al ADHD dus het is al moelijke voor me en ik weet het echt niet meer ik ben ook blij als ik niet thuis ben wat moet ik doen liefs yvie

Paasvakantie

lena, 12 jaar

Mijn ouders(Geen) contactBelangrijke momenten
Hallo iedereen binnenkort ga ik in de paasvakantie een week bij mama en een week bij papa. Nu ben ik een halve week bij mama en een week bij papa. In de zomer vakantie is papa twee weken op reis met zijn nieuwe lief. Ik ben bang om me te vervelen en om mama of papa te missen.

Paasvakantie

lena, 12 jaar

Mijn ouders(Geen) contactBelangrijke momenten
Hallo iedereen binnenkort ga ik in de paasvakantie een week bij mama en een week bij papa. Nu ben ik een halve week bij mama en een week bij papa. In de zomer vakantie is papa twee weken op reis met zijn nieuwe lief. Ik ben bang om me te vervelen en om mama of papa te missen.

Papa zo boos

Pien, 10 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieRuzieBelangrijke momenten
Hooi, ik ben Pien en woon bij mama. Om het weekend ben ik bij mijn vader. Ik wil heel graag dat men ouders normaal doen tegen elkaar. Maar mijn vader is altijd heel boos op mama. Ze zijn al 5 jaar gescheiden. Ik heb mama gezegd dat ik graag wil dat ze goed met elkaar omgaan. Maar mijn vader wil haar niet zien en schreeuwt tegen haar als hij haar ziet. Mijn vader wil ook erg mijn leven bepalen. Mijn mama en ik zitten bij dezelfde korfbal klus maar nu mag ik er niet meer heen als mama ook speelt in zijn weekend. Ik heb al gezegd dat ik dat heeeeel stom vind maar hij luistert niet. Mama heeft al gezegd dat ze stopt als dat het probleem oplost maar mijn vader blijft gewoon zo boos. Ik wil zo graag ouders die normaal omgaan. Hoe doe ik dat???!

Papa zo boos

Pien, 10 jaar

Mijn oudersMijn woonsituatieRuzieBelangrijke momenten
Hooi, ik ben Pien en woon bij mama. Om het weekend ben ik bij mijn vader. Ik wil heel graag dat men ouders normaal doen tegen elkaar. Maar mijn vader is altijd heel boos op mama. Ze zijn al 5 jaar gescheiden. Ik heb mama gezegd dat ik graag wil dat ze goed met elkaar omgaan. Maar mijn vader wil haar niet zien en schreeuwt tegen haar als hij haar ziet. Mijn vader wil ook erg mijn leven bepalen. Mijn mama en ik zitten bij dezelfde korfbal klus maar nu mag ik er niet meer heen als mama ook speelt in zijn weekend. Ik heb al gezegd dat ik dat heeeeel stom vind maar hij luistert niet. Mama heeft al gezegd dat ze stopt als dat het probleem oplost maar mijn vader blijft gewoon zo boos. Ik wil zo graag ouders die normaal omgaan. Hoe doe ik dat???!