Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Wat Villa Pinedo voor mij betekent: Hannah

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Hannah

Geplaatst op: 12-05-2016

Een hele poos geleden kwam Villa Pinedo op mijn pad. Ik was kind van gescheiden ouders, nieuwe relaties, twee huizen, en ik ging op mezelf wonen. De Villa was een plek waar ik niet alleen was, waar ik werd begrepen. Mijn onbegrip, verdriet, vragen en soms woede; het mocht hier zijn.

Ik belandde al snel op de redactie. Een groep van jonge mensen die allemaal hun eigen situatie met zich meedragen. Ik schreef artikelen uit frustratie, verdriet, blijdschap. Ik ben gegroeid door mijn schrijven. Langzaamaan ben ik de kleine dingen weer gaan waarderen. Ik zal niet zo snel meer boos zijn om iets wat met de scheiding te maken heeft, dat heb ik achter me gelaten. Natuurlijk zal het me altijd beïnvloeden, maar het verandert ook steeds. Ik woon nu op mezelf en de scheiding is dus verder weg. Er vallen dingen op zijn plek, vragen worden langzamerhand beantwoord, er wordt vergeven en ik ga de positieve kant van dingen steeds meer zien. Daar waar het nooit meer licht leek te worden, ontstaan lichtstralen die me helpen door te gaan. Nu is de Villa een plek waar ik anderen help met wat ik heb meegemaakt. Ik schrijf over de leuke dingen, zoals versterkte vriendschappen, twee keer cadeautjes, mijn ouders weer gelukkig zien worden, mezelf weer gelukkig zien worden.

Ik hoop dat wij als redactie kunnen helpen, ook al is het maar met iets heel kleins: een luisterend oor. Maar ook de mensen met vragen en diegene die zomaar langskomen: jullie zijn van zoveel waarde!

Ik hoop dat ook jij hier een plekje vindt, zoals ik dat hier heb gevonden al die jaren geleden. Misschien blijf je langer, misschien blijf je maar even. Voor wat je ook zoekt en wat je ook nodig hebt: welkom in de Villa.

Hannah, 22

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders met wie wij het contact (even) zijn verloren
Mijn oudersRuziecontactverlies contact verloren missen geen contact ouders niet zien aandacht kwijt

📖 Aan alle gescheiden ouders met wie wij het contact (even) zijn verloren

Met deze brief willen wij jou laten weten hoe wij ons voelen. ‘Wij’ zijn de jongeren die na de scheiding het contact met jou voor een korte of langere tijd zijn verloren. Een bewuste keuze. Of het is ons overkomen. Maar jij bent, hoe dan ook, een deel van ons. Al kunnen we dat soms nog even niet erkennen. Het verliezen van het contact met een ouder **voelt voor iedereen anders.** Sommigen van ons voelen zich onzeker en verward, omdat het zo moeilijk is om te begrijpen waarom ons contact niet ...

Bekijk brief