Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Rustig studeren

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Laura

Geplaatst op: 21-11-2017

Spannend! In september ben ik gestart met de opleiding Journalistiek in Zwolle. Binnenkort heb ik mijn eerste tentamens. De afgelopen weken heb ik daarom heel veel boeken gelezen, samenvattingen gemaakt en op Youtube uitlegvideo’s gekeken. Ik vind het moeilijk om mij te concentreren op het leren als er veel lawaai om me heen is. Daarom ben ik deze week veel bij mijn moeder. Mijn broertjes zijn nu namelijk veel bij onze vader. Als zij wel bij mijn moeder zijn spelen ze vaak spelletjes op de PS4 of kijken ze televisie. Al die geluiden en beelden om mij heen vind ik zo afleidend!

Ook voor mijn familie is het niet altijd fijn als ik bij ze zit tijdens het leren. Want ik lees vaak pratend mijn samenvattingen over, zodat ik alles wat ik moet leren beter kan onthouden.

Begrijp mij niet verkeerd, natuurlijk mogen mijn broertjes spelletjes spelen en televisie kijken. Daarom vraag ik ze waar zij zijn die dag (bij pap of mam) zodat ik dan rustig in het andere huis kan leren. Wat ik soms ook doe is iets eerder de wekker zetten, zodat ik kan leren als iedereen in het huis nog slaapt.

Ik ben wel benieuwd, hoe leer jij voor je tentamens?

Laura (20)

Reacties (0)

šŸ“„ Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders met een eindexamenkandidaat
Mijn oudersFamilieOp schoolBelangrijke momenten oma gescheiden ouders middelbare naast elkaareindexamen eindexamenkandidaat diploma diploma uitreiking school studie leerling leraar docent studeren vwo vmbo havo mavo gymnasium laatste jaar ouders gescheiden broers zus opa zenuwachtig cijferlijst

šŸ“– Aan alle gescheiden ouders met een eindexamenkandidaat

Vandaag is onze dag. De dag van onze diploma uitreiking. Voor dit moment hebben we jarenlang huiswerk gemaakt. Woordjes in ons hoofd gestampt. Gezwoegd in een veel te hete gymzaal. Uren zenuwachtig bij de telefoon gezeten en eindelijk het verlossende woord gehoord: ā€œGeslaagd!ā€ Deze dag kan niemand ons meer afpakken. De dag van onze diploma uitreiking. Of toch wel? Wat als we onzeker zijn over wie ons naar de uitreiking brengt? Bij wie onze broers en zussen gaan zitten en welke opa en oma er mee ...

Bekijk brief