Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Kind is Koning

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Marsha

Geplaatst op: 30-01-2015

Vrijdag 16 Januari was voor  mij en Villa Pinedo een bijzondere dag. Na veel geheimzinnigheid was het dan eindelijk zo ver. Zonder te weten waarvoor stapte ik om 7.30 in de trein naar Den Haag. Om 9.15 aangekomen op de locatie waar het evenement plaats zou vinden werd ik begroet met 2 cameraploegen en nog meer fotografen van allerlei kranten en websites. Een groots onthaal dus, maar waarvoor? Dat werd al snel duidelijk: wij, 6 jongeren van Villa Pinedo kregen de kans om met Koningin Maxima te praten over ons werk (en dat van alle andere jongeren binenn de Villa). Villa Pinedo wordt namelijk door het Oranjefonds gesteund en zij maken alles wat Villa Pinedo doet mogelijk. Daarom was het een mooie kans om de stichters van het Oranjefonds (Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima) daarvoor te bedanken want zonder hen was dit niet mogelijk geweest.

Niet veel later was het zo ver: Koningin Maxima schoof bij ons aan. Ongeveer 20 minuten hebben wij met haar gepraat waarna we klaar gingen staan voor een groepsfoto. Er waren zoveel camera's dat ik geen idee had welke kant ik op moest kijken.

Nadat sommigen van ons nog wat interviews hadden gegeven zijn we gezellig met z'n allen gaan lunchen om de happening af te sluiten. Al snel kwamen we tot de ontdekking dat het nieuws overal al verspreid was. Zowel op facebook als op de website van bijvoorbeeld RTL Boulevard. Al met al een geweldige ervaring om dit mee te mogen maken.

Nu twee weken later kan ik zeggen dat ik een super dag heb gehad en dat ik mij erg vereerd voel dat ik Maxima heb mogen ontmoeten en dat ik één van de 6 jongeren was die met Maxima aan tafel heeft mogen praten.

-Robin (16)

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders
Mijn oudersSteunLiefdeWat de f@#ck?! kant kiezen verliefd verhuizenouders gescheiden ouders boodschapper negatief praten onaardig missen verdriet negeren houden van ruzie

📖 Aan alle gescheiden ouders

Met deze brief willen wij jullie laten weten hoe wij ons voelen. ‘Wij’ zijn de **86.000 kinderen per jaar** die op een dag te horen krijgen dat hun ouders uit elkaar gaan. Op die dag wordt alles wat vertrouwd was ineens anders. Veel van ons moeten verhuizen, naar een andere school, wennen aan jullie nieuwe liefdes en in het ergste geval een van de ouders heel erg missen. En dat doet pijn. We willen zo graag **allebei onze ouders** in ons leven. Twee ouders die van ons houden en ons groot zien...

Bekijk brief