Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

De kerstreclame van de PLUS vind ik moeilijk

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Malou

Geplaatst op: 12-12-2017

De PLUS heeft dit jaar gekozen voor een kerstreclame met als thema gescheiden ouders. In de reclame beleef je de kerst door de ogen van een meisje met gescheiden ouders. Ze nodigt op haar manier haar vader uit om bij haar moeder met kerst te komen eten. Maar wat vinden kinderen met gescheiden ouders ervan? Pijnlijk of een mooi voorbeeld? Wij hebben het de jongeren van Villa Pinedo gevraagd.

Uit het merendeel van de reacties blijkt dat we bijna allemaal een brok in onze keel hadden of een traantje hebben moeten wegpinken, omdat het bij ons niet zo is gegaan, maar ook vooral omdat we het zo’n mooie reclame vinden. Samen één mooie kerst is wat elk kind van gescheiden ouders het liefst wil. Helaas is dit bij heel veel gezinnen niet mogelijk, dit begrijpen wij ook.

Zo is dit bij mij nooit mogelijk geweest, maar dat betekent niet dat ik dit andere kinderen niet gun, juist wel. Daarom vind ik deze reclame ook zo belangrijk. Het is voor mij dan wel even moeilijk, maar ook juist een hele mooie toekomstvisie. Als er ook maar een aantal ogen geopend worden door deze reclame, is dat al een mooie uitkomst.

En voor de kinderen die het moeilijk vinden om naar zo’n reclame te kijken, omdat kerst voor hen niet met papa en mama samen gevierd kan worden; hoe moeilijk het soms ook is om te zien, kerst kan ook gescheiden heel erg fijn zijn. Dubbel zoveel kerst, dubbel zoveel gezelligheid! En je mag je altijd aanmelden voor een buddy om je door deze moeilijke periode heen te helpen!

Malou (23)

 

Wil jouw kind een buddy?: www.villapinedo.nl/buddy

Open brief ‘Aan alle gescheiden ouders’: www.villapinedo.nl/open-brief-aan-alle-gescheiden-ouders

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders
Mijn oudersSteunLiefdeWat de f@#ck?! kant kiezen verliefd verhuizenouders gescheiden ouders boodschapper negatief praten onaardig missen verdriet negeren houden van ruzie

📖 Aan alle gescheiden ouders

Met deze brief willen wij jullie laten weten hoe wij ons voelen. ‘Wij’ zijn de **86.000 kinderen per jaar** die op een dag te horen krijgen dat hun ouders uit elkaar gaan. Op die dag wordt alles wat vertrouwd was ineens anders. Veel van ons moeten verhuizen, naar een andere school, wennen aan jullie nieuwe liefdes en in het ergste geval een van de ouders heel erg missen. En dat doet pijn. We willen zo graag **allebei onze ouders** in ons leven. Twee ouders die van ons houden en ons groot zien...

Bekijk brief