Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Huilend afstuderen

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : nadine

Geplaatst op: 29-04-2015

Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Ik heb mijn master-scriptie geschreven over de rechtspositie van kinderen in echtscheidingszaken. Jammer genoeg heb ik weinig goede herinneringen aan deze dag.


Met z’n allen in een kleine zaal, ongemakkelijk op een rij. Natuurlijk waren mijn ouders aanwezig. Ze zouden me nooit hebben laten zitten, maar om het echt gezellig te noemen



Uiteindelijk stond ik daar, klaar om mijn scriptie te verdedigen. Ik begon met een kleine introductie en ik wilde uitleggen waarom ik deze scriptie geschreven had. Ik keek rond en zag mijn ouders, ver uit elkaar, beide met een andere partner. Opeens begon ik te huilen en kon ik niet meer stoppen. Hoe gĂȘnant, dat was niet de bedoeling! Na een korte pauze van vijf minuten, een zakdoek en een flesje water kon ik mijn verdediging afmaken. Ik kreeg een goede beoordeling en vanaf dat moment mag ik mezelf jurist noemen. Hartstikke blij natuurlijk, maar toch heb ik er een naar gevoel aan over gehouden.


Blijkbaar heeft de echtscheiding van mijn ouders meer invloed op mij gehad dan ik dacht. De dag van mijn afstuderen was een belangrijke dag voor mij. Ik hoop dat ik me op toekomstige belangrijke dagen, bijvoorbeeld mijn bruiloft, minder akward voel en er iets meer van kan genieten!


Nadine Jamin (26)

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders met een eindexamenkandidaat
Mijn oudersFamilieOp schoolBelangrijke momenten oma gescheiden ouders middelbare naast elkaareindexamen eindexamenkandidaat diploma diploma uitreiking school studie leerling leraar docent studeren vwo vmbo havo mavo gymnasium laatste jaar ouders gescheiden broers zus opa zenuwachtig cijferlijst

📖 Aan alle gescheiden ouders met een eindexamenkandidaat

Vandaag is onze dag. De dag van onze diploma uitreiking. Voor dit moment hebben we jarenlang huiswerk gemaakt. Woordjes in ons hoofd gestampt. Gezwoegd in een veel te hete gymzaal. Uren zenuwachtig bij de telefoon gezeten en eindelijk het verlossende woord gehoord: “Geslaagd!” Deze dag kan niemand ons meer afpakken. De dag van onze diploma uitreiking. Of toch wel? Wat als we onzeker zijn over wie ons naar de uitreiking brengt? Bij wie onze broers en zussen gaan zitten en welke opa en oma er mee ...

Bekijk brief