Logo Villa pinedo small

NH Radio

Door: Villa Pinedo

0

Geplaatst op: 03-08-2023

DEEL dit mediabericht MET ANDEREN

Reacties (0)

Reageer op dit mediabericht 📝

Laat ons weten wat je ervan vindt!

Meer mediaberichten voor jou

Interview Noord-Hollands Dagblad

Interview Noord-Hollands Dagblad

‘Goede scheiding is niet slecht’ kopt het Noord-Hollands Dagblad boven het interview met Villa Pinedo collega Floor Lantink. Het interview werd gedaan naar aanleiding van de online bijeenkomst voor gescheiden ouders die GGD Hollands Noorden organiseert in samenwerking met Villa Pinedo.Je leest het artikel hier.

16-04-2023

Lees nieuwsbericht
Erin in Alphens Dagblad: 'Elke scheiding heeft een eigen verhaal'

Erin in Alphens Dagblad: 'Elke scheiding heeft een eigen verhaal'

Je ziet ze niet altijd, maar ze zijn er wel: mensen die, vaak naast hun werk, studie of dagelijkse bezigheden, iets extra's doen voor de samenleving. Erin is zo'n persoon en vertelt in het Alphens Dagblad over haar vrijwilligerswerk als Buddy."Op dit moment begeleid ik drie kinderen in de Buddy App, De vragen zijn heel uiteenlopend. ze kunnen gaan over emoties, maar ook bijvoorbeeld over een toets of verliefdheid. Een scheiding verloopt nauwelijks positief en ook heeft elke scheiding een eigen verhaal. Soms zijn de contacten kort, een andere keer ben ik een hele avond aan het appen."

30-07-2021

Lees nieuwsbericht
Amber te horen bij Radio 1
Gevoelens van kinderen Villa Pinedo in de media kindperspectiefgescheiden ouders

Amber te horen bij Radio 1

Amber was namens Stichting Villa Pinedo te gast bij 'Dit is de Dag' op NPO Radio 1. Ze ging daar in gesprek over de over de nieuwe Sinterklaasreclame van Bol en het perspectief van kinderen met gescheiden ouders. Villa Pinedo is door Bol gevraagd feedback te geven op een concept versie van de reclame. Wij hebben gelet op het perspectief van kinderen. Wat ons raakte als kinderen met gescheiden ouders, was de hoopvolle boodschap waar veel kinderen naar verlangen: dat ouders ook na de scheiding respectvol met elkaar om kunnen gaan.Echter, hebben wij ook benadrukt dat dit voor veel gezinnen niet - of nog niet - de dagelijkse realiteit is. Het was voor ons belangrijk dat het voor de kijker duidelijk zou zijn dat de boodschap een wensbeeld is, geen verwachting of norm. Juist omdat veel kinderen teleurstelling, loyaliteitsconflicten en verdriet ervaren rondom dit soort momenten.Wat we hopen, is dat deze reclame een breder gesprek opent over wat kinderen écht nodig hebben bij een scheiding: liefde, aandacht en de ruimte om te praten over hun gevoelens. Ook tijdens de voor hen moeilijke feestdagen. Mooi dat er ruimte was voor meerdere perspectieven. Want geen situatie is hetzelfde, en dat mag er allemaal zijn.Benieuwd naar het hele gesprek? Luister dan naar het fragment bij Radio 1!

02-12-2025

Lees nieuwsbericht