Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Twee steden, twee ouders, twee kamers

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Villa Pinedo

Geplaatst op: 29-05-2015

Ik ben vaak ik Den Haag, omdat ik er mijn school werk en vrienden heb. Op mijn kamer hier kom ik echt tot rust. Ik zit er eigenlijk altijd. Ook als ik me moet concentreren word ik hier minder afgeleid dan in de rest van het huis. Ik zit het liefst achter mijn bureau. Van mijn twee kamers is dit mijn favoriet, omdat deze kamer echt voelt als mijn eigen plek. Ik heb hier al mijn spullen en een ontzettend lekker bed.

Ik ben 90% van de tijd in Den Haag, de rest in Amsterdam omdat ik daar ook nog familie, vrienden en werk heb. De kamer bij mijn vader gebruik ik eigenlijk alleen om in te slapen Het is niet echt een eigen plek. Ik heb hem een tijd moeten delen met mijn broertje, misschien speelt dat ook mee. Maar zelfs nu hij uit huis is zit Ik liever met mijn computer op de bank in de huiskamer. Ik ben hier nooit voor langere tijd, vaak alleen in het weekend of voor een nachtje, daarom heb ook nooit de behoefte gehad om echt werk van mijn kamer te maken.

Voor mij heeft het leven in twee steden eigenlijk alleen maar voordelen. Je kan in twee steden op zoek naar vrienden, feesten en werk. Wat ook heel handig is, is dat je twee steden kent en je dus voor jezelf een afweging kan maken waar je liever bent. Ik vind de thuissituatie in Den Haag nu prettiger, maar zou uiteindelijk (als ik uit huis ga) veel liever in Amsterdam wonen. Natuurlijk zijn er ook nadelen aan het leven in twee steden. Je kan nooit ‘even’ naar de andere ouder toe, want dan ben je bijna twee uur onderweg, maar gelukkig ben ik daar inmiddels aan gewend.

Don (21)

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle leraren en leraressen
Mijn oudersOp schoolSteun helpen gescheiden ouders aandacht basisschool school steunenleraren leraressen docenten ib-er klas groep 8 groep 7 luisteren

📖 Aan alle leraren en leraressen

Onze ouders zijn gescheiden. Dat valt niet altijd mee en daar hebben we soms best last van. Ook als we op school zitten. Omdat je thuis steeds geconfronteerd wordt met ouders die ruzie hebben. Als je moeder de hele dag moet huilen. Of als je moet wennen aan een nieuw huis met een nieuwe stiefvader. Dan snap je misschien wel dat we ons moeilijk kunnen concentreren op de stelling van Pythagoras. We willen wel, maar het lukt soms gewoon niet. Sommigen van ons gaan keihard werken om maar niet aan he...

Bekijk brief