Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Laat ons niet de dupe zijn

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Villa Pinedo

Geplaatst op: 09-02-2016

Toen ik vandaag in de stad liep schreeuwden de rode, met hartjes omgeven winkeletalages en aanbiedingsborden me tegemoet. Als of ik zou vergeten dat het binnenkort valentijnsdag is. Voor heel veel mensen hét moment om elkaar te zeggen hoeveel ze wel niet van elkaar houden en ongegeneerd selfies op Facebook te posten om te laten zien hoe geweldig hun relatie wel niet is. Misselijk word ik ervan.

Liefde is in mijn ogen niet iets dat je kan vieren op een speciale dag. Liefde hoort er altijd te zijn en je zou elke dag aan je partner en alle andere dierbaren om je heen moeten laten merken dat je van ze houdt en om ze geeft. Wat een onzin dat je dan die ene dag, 14 februari, én rozen koopt, én uit eten gaat, én weet ik veel wat doet. Waarom die ene dag?

Sinds de scheiding van mijn ouders heb ik heel veel moeite met mensen die roepen dat dít toch echt hun ‘one and only’ is. Degene met wie ze oud worden en van wie ze eeuwig zullen houden. Mensen die in deze overtuiging trouwen en zelfs kinderen op deze wereld zetten om uiteindelijk jaren later te besluiten dat het toch niet de juiste keuze was. Oké, fouten maken is menselijk maar er is altijd een groep die bedrogen uitkomt. En dat zijn in deze situatie de kinderen.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik ben geen verzuurde negentienjarige die een hekel heeft aan de wereld. Ik heb zelf al 2,5 jaar een vriend met wie ik dolgelukkig ben. Natuurlijk hoop ik dat dit de ware is en dat hij ooit degene zal zijn die me definitief van mijn ‘nooit trouwen’ idee af kan helpen. Misschien zal hij ooit degene zijn met wie ik aan kinderen begin. Maar op dit moment weet ik dat gewoon nog niet. En daar heb ik vrede mee.

Ik zou zo graag willen dat meer mensen daar vrede mee hadden. Dat mensen zich niet meer door een schoolvoorbeeld van verkering, trouwen, kinderen laten leiden. Neem de tijd om iemand te leren kennen, ga eerst eens samenwonen, kijk hoe dat gaat. Neem voor mijn part een hond als je het huis dan toch echt te leeg vindt. Maar laat alsjeblieft niet je kinderen de dupe worden, omdat je dacht dat hij of zij toch anders in elkaar zat. Want dan komen we uiteindelijk allemaal bedrogen uit.

Sanne (19)

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle volwassenen in ons leven
FamilieSteunopa oma oom tante neef nicht buurman buurvrouw vriend vriendin kant kiezen onpartijdig steun helpen volwassenen advies slecht praten familie

📖 Aan alle volwassenen in ons leven

Lieve opa’s, oma’s, buren, vrienden, leerkrachten, hulpverleners en iedereen die op welke manier dan ook een rol speelt in ons leven. We weten dat jullie er - net als wij - niet om hebben gevraagd dat onze ouders gingen scheiden. **Maar jullie hebben er - net als wij - wel mee te maken.** En dat is niet altijd makkelijk. Weten jullie wel dat wij vaak onze gevoelens voor onszelf houden? Als we de ruzies tussen onze ouders horen, terwijl we ons daar helemaal niet mee bezig willen houden. Of al...

Bekijk brief