Logo Villa pinedo small
Logo Villa pinedo small

Bonusbroertjes en zusjes

DEEL dit verhaal MET ANDEREN

DOOR : Kelsey

Geplaatst op: 10-11-2015

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik acht was. In de tijd dat ik bij mijn moeder woonde had ik mijn vader voor mij 'alleen'. We deden altijd leuke dingen. Er was toen ook een vriendin van mijn moeder die vaak langskwam en waar we ook wel eens logeerden. Dit vonden mijn zus en ik altijd erg gezellig. Op een gegeven moment leerde zij ook mijn vader kennen. En werd ze ineens onze stiefmoeder.

In het begin heb ik daar veel moeite mee gehad. Ze was een vriendin niet dĂ© vriendin van mijn vader. Gelukkig ging dat na een tijdje beter. Op een gegeven moment moesten ze ons iets vertellen. Ik dacht dat ze gingen trouwen, maar ze bleek zwanger. ‘Zwanger? Nee dat kan niet’, dacht ik, ‘Papa heeft toch al twee kinderen?’ Ik voelde me erg opzij gezet. Wel heb ik altijd een broertje gewild dus wie weet zat er toch een beetje hoop in! We werden goed bij de zwangerschap betrokken en mochten mee als er een echo werd gemaakt. Midden in de nacht werd ik gebeld, ik had een broertje gekregen! Ik was door het dolle heen. Eenmaal uit het ziekenhuis, gingen we snel op kraambezoek. Wat was het lief om zo'n klein wondertje in je armen te houden! De eerste twee jaar ging ik vaak langs, ik vond het helemaal geweldig zo'n broertje, ik was echt 'grote zus’. Op een gegeven moment liep het bij mijn moeder niet zo lekker en ben ik bij mijn vader gaan wonen. En dat was niet de enige verandering, mijn stiefmoeder was opnieuw zwanger! Voor de tweede keer werd ik ‘s nachts gebeld, dit keer had ik een zusje gekregen! Opnieuw was ik door het dolle heen. Heel het huis zat vol bezoek en ik mocht haar, als 'grote zus’, vasthouden. Wat een rijkdom!

Nu zeven jaar later ben ik zo trots op hen. Ze noemen het een halfbroertje en -zusje, maar voor mij zijn het gewoon mijn broertje en zusje. Ik had ze echt voor geen goud willen missen. Ze blijven ook wel eens bij ons slapen en hebben een goede band met mijn dochtertje. Tussen mijn zusje en mijn dochter zit maar drie en een half jaar verschil en als we met z’n allen over straat lopen snappen mensen er niets van. Van wie zouden die kinderen zijn? En heeft hij nou zo'n jonge vrouw?

Zo zie je maar, het is gelukkig niet alleen negativiteit met gescheiden ouders. Je moet het zelf gezellig maken en dat lukt natuurlijk niet altijd, maar gelukkig kunnen wij als familie goed met elkaar overweg. We steunen elkaar en dit zou veel vaker moeten gebeuren in plaats van ruzie maken!

Kelsey A (23)

Reacties (0)

📄 Laat een reactie achter!

Herken jij je in dit verhaal, heb je een goeie tip of wil je iets delen? We horen het graag!

Meer lezen over dit onderwerp

Aan alle gescheiden ouders met een kind in groep 8
Mijn oudersFamilieOp schoolBelangrijke momentengroep 8 musical eindmusical groep 8 musical rapport middelbare basisschool lagere school aardig opa's oma's naast elkaar

📖 Aan alle gescheiden ouders met een kind in groep 8

Vandaag is een belangrijke dag voor ons. De musical van groep 8. Na deze dag zijn wij definitief geen ‘kleintjes’ meer, want na de zomer gaan we naar de middelbare. We hebben teksten geleerd, dansjes geoefend en kostuums gepast. We zijn er helemaal klaar voor. We maken ons alleen nog zorgen over een ding: jullie. We durven het eigenlijk niet te zeggen, dus vandaar deze brief.In ons hoofd zien we namelijk steeds voor ons hoe jullie allebei aan de andere kant van de zaal gaan zitten. En dat wij da...

Bekijk brief